Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '12

 
Kategori
Öğretmenler Günü
 

Öğretmenin Mektubu

Öğretmenin Mektubu
 

Başöğretmenimiz Atatürk


Yazıma Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK'ün bir sözüyle başlamak istiyorum:

Öğretmenler yeni nesil sizlerin eseri  olacaktır....

Milletleri kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir.

Gazi M.Kemal ATATÜRK

24 Kasım Öğretmenler Günü yurdun her yerinde öğretmenlerimiz adına yine birçok törenler yapılacaktır. 24 Kasım Öğretmenler Günü, 1981’lerden bu yana kutlanıyor. O yıllarda Milli Eğitim Bakanımız Sayın Hasan Sağlam'dı... Bu yenilik Sayın SAĞLAM'dan kalmadır... Eskiden 17 Nisan veya 16 Mart'lar da Öğretmen Okullarının açılışı münasebetiyle yine birçok törenler yapılıyordu. Aslında yapılan törenlerin ve söylenen sözlerin çoğu masa başında veya kâğıtlarda kalıyor. Gerçeği söylemek lazımsa…Öğretmenlik bir çile mesleğidir., ama içinde sevgi ve saygı kavramları vardır...

Bu satırların yazarı olarak 32 yıl öğretmenlik ve bunun yanında idarecilik yaptım. Aldığım teşekkür ve takdirnamelerin çoğu sadece raflarda kaldı. Öğretmeliğin çilesini , acısını ben bilirim. Benden başka Anadolu’nun değişik kentlerinde veya dağ başlarında, uçsuz, bucaksız, kuş uçmaz, kervan geçmez elektriksiz  köylerde öğretmenlik yapan meslektaşlarım bilir...

Sözü fazla uzatmak istemiyorum. Eğitim, öğretimde bir öğretmen olarak Güneydoğu’da yaklaşık kırk yıl önce öğretmenlik yaptığım yıllarda ( 1971 ) öğretmen arkadaşlarıma ve sevgili öğrencilerime bir şiir yazmıştım. Bu şiirim değerli meslektaşım İsmail Sunucu tarafından “ŞİİRİMİZDE ÖĞRETMEN” ( 3 )   başlığı altında bir Antolojide yayımlandı. Buradan sevgili öğretmen meslektaşım Sayın İsmail Sunucu'ya  selam ve saygılar gönderiyorum...Ondan bir haber alırsam  elbette sevinirim...

Ayrıca Mardin / Kızıltepe’de Mehmetçik İlkokulu’nda okularası yapılan bir şiir yarışmasında “En Güzel Şiir  Okuyan Öğrenciler  Arasında “ bir öğrencim de bu şiirimle birincilik ödülünü  almıştı. O zaman ne denli sevinmiştik... İşte o günün anısına, bu şiirimi bir daha buraya almak ve sizlerle paylaşmak istedim. O yıllarda aldığımız maaş sadece 380 lira idi. Gerisinin hesabını sizlere bırakıyorum.

Sevgili öğretmenlerimizin Öğretmenler Gününü en iyi dileklerimle kutlar, aramızdan ayrılanlarda Allah’tan rahmet, yaşayanlara sağlıklı ömürler diliyorum. Ve de sevgili öğrencilerimizin gözlerinden özlemle öpüyorum.

Bu mektubu; yurdun dört bir yanında görevli bulunan bağrı yanık Anadolu’nun dertleriyle dertlenen çilekeş öğretmenlerimize ve onlar adına vatanın bütün öğrencilerine  ( şair Ceyhun Atuf Kansu’nun  ünlü şiiri " Dünyanın Bütün Çiçeklerine"  armağan ediyorum.

-1-

Sevgili

Ey sevgili

Öğrencilerim

Mehmetlerim, Alilerim

Fatmalarım, Ayşelerim

Ta kalbimin içinden size sesleniyorum

Günaydınlar diyorum, başarılar dilerim

Evvela Ankara’dan ve sonra Erzurum’dan

Ağrı’dan, Muş’tan, Van’dan

Kucak dolusu selam, kucak dolusu selam

Hepinizin tek tek  gözlerinizden öperim… Öperim

-2-

Size

Bir

Mektup

Yazıyorum

İçten kıyasıya

Ağlamaklı gözlerle

Satır satır, cümle cümle

Nokta nokta, virgül virgül

Kırık, dökük kesik kesik sözlerle

Ve tekmil satırbaşı

Nasırlaşmış tozlu, tebeşirli ellerle

Dicle’den, Fırat’tan size sesleniyorum

Köpük köpük, damla damla sularla

Hoşgörün yavrularım, hoşgörün yavrularım

Çok görmeyin çilekeş öğretmeninize

Bir daha bir daha sizleri selamlıyorum

Çiğdem’den, papatya’dan size selamlar gönderiyordum

Gözlerinizden öperek sizleri candan kucaklıyorum

-3-

Bu

Mektubu

Issız gecenin

Karanlığında

Ne Ankara’nın Gençlik Park’ında

Ne de İstanbul’da Boğaziçi’nde

Şimdi üç numaralı lambanın ışığında

Ve inanın dostlarım gece saat sıfır üçlerde

Hakkâri’nin kuş uçmaz, kervan geçmez

Uzsuz, bucaksız Anadolu’nun en izbe yerinde

Satır satır, cümle cümle size bu mektubu yazıyorum

Ben  sizleri uzak kilometrelerin ucunda

Sizleri hatırlıyorum sizleri düşünüyorum

-4-

Artık

Sormayın

Sevgili yavrularım

Bu öğretmenin kaderidir

Bu öğretmenin çilesidir

Bizlerde ne han, ne hamam

Bizler de ne para, ne pul

Bizde çocuk, bizde okul

Bazen şarkı, bazen türkü

Düşlerimizde bir Ankara bir İstanbul

Ve Başöğretmenimiz Atatürk’ü

İftiharla söylüyorum

Yoksuluz, yoksul

-5-

Ve

Bu

Yalnız

Değil

Yavrularım

Bu değil yavrularım

Bir yanda kara cehalet

Bir yanda yobazın soğuk kurşunu

Ve bir yanda da perişanlık sefalet

İş bunlarla bitmiyor sevgili yavrularım

Bir de geceleyin kapın vurulur

Cam, pencere, kapıların kırılır

Yaprak yaprak kitapların yırtılır

Hepsi üç yüz seksen liranın uğruna

-6 -

Ama

Varsın

Gitsin

Her şey bitsin

Kapılar kırılsın

Pencereler dökülsün

 Bir can değil mi sanki

O da gitsin, o da gitsin

Olan ne varsa olsun… Olsun…

-7-

Bu

Mektup

Böyle

Bitmez yavrularım

Ha olmuş, ha olmamış ne çıkar

Sizlerle VATAN sağ olsun

Haydi, şimdilik bu kadar

Son olarak bir daha gözlerinizden öperim

Mehmetlerim, Alilerim, Ayşelerim

Çiğdem'lerim, Hatçe'lerim ve Nergiz'lerim...

 

 Abdülkadir  GÜLER

( Şiirimizde  Öğretmen / Şiir Antolojisi

Hazırlayan:  İsmail SUNUCU - 1971- İZMİR

  

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..