Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '07

 
Kategori
Okul Öncesi
 

Okul öncesi eğitim!

Okul öncesi eğitim!
 

Okul öncesi eğitim denince hemen hepimizin aklına anaokulu gelmekte değil mi? Oysa değişen çağa yetişmenin, ayak uydurmanın her geçen gün zorlaştığı günümüzde televizyon, bilgisayar ve diğer teknoloji ürünleri ile büyüyen çocukların üstün bilgi ve zeka seviyesine evde yeterlilik 3 yaşından sonra mümkün olmamakta... Ve bundan yola çıkarak konuyla ilişkili haberleri araştırmak, ülkemiz koşullarının okul öncesi eğitime ne kadar uyum ve olanak sağladığını öğrenmek istedim. Gördüm ki bırakın 3 yaşı, 7yaş altı için bile durum çok üzücü...

İşte veriler; Türkiye’de 4, 5 milyon öğrenci okula gitmediği ya da gidemediği, Türk Eğitim-Sen, OECD ve Milli Eğitim Bakanlığı verilerinden yola çıkılarak ‘Türk Milli Eğitiminin mevcut durumunu ortaya koyan’ bir araştırmanın sonucu... Yurt genelinde derslik açığı okul öncesinde 229 bin 187, ilköğretimde 218 bin 366 ve ortaöğretimde 66 bin 729 olarak bildiriliyor. Öğretmen başına düşen öğrenci sayısı ilköğretimde 27, ortaöğretimde 18’miş. Yine bu araştırmaya göre öğretmen açığı ilköğretimde 263 bin 888 ve orta öğretimde ise 112 bin 184 olduğu söylenmekte.

Verileri ele alacak olursak... Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Genel Müdürü Remzi İnanlı’nın 2013 yılına kadar tüm altı yaş çocuklarının okul öncesi eğitim almasına yönelik hedefleri pek gerçekçi gözükmüyor, gözükemiyor... 2007 yılında Bakanlık bünyesinde 811 anaokulu bulunmaktaymış. Okul yetersizliğine birde ailelerin gelir düzeyi eklenince hayalden öteye gitmiyor bu söylevler... Bu gün İstanbul’da bulunan Devlete bağlı anaokullarının aylık ücreti 45 ile 100 ytl arasında değişen rakamlarla öğrenci alıyor... Ve okul öncesi eğitim alan öğrencilerin sayısı İstanbul’da %19’larda. Anadolu’da ki rakamsal veriyi düşünmek bile yersiz...

Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ozana Ural 5-6 yaş gurubundaki çocukların okul öncesi eğitiminin zorunlu hale getirilmesi gerektiğini belirtmiş. Evet, Amerika’da zorunlu eğitim yaşı 5 yaş ancak olanakların mukayese dahi edilemeyeceği, Devletimizin eğitime ayırdığı ya da ayırabildiği bütçe de ortada... Gönül ister ki eğitimde eşitlik olsun, her çocuk eşit bir şekilde en doğru eğitimi en doğru yaşta alsın... Belki bir gün olur, takvimde tarih 2013 olmazda 2023 olur, olsun yeter ki umudumuz olsun...

Kaynak: Milliyet
Yayın Tarihi:11.04.2007

 
Toplam blog
: 76
: 1458
Kayıt tarihi
: 25.03.07
 
 

1976 yılında Iğdır'ın Tuzluca ilçesinde doğmuşum... 8 yaşımda göç ettiğim bu ile bir daha hiç git..