Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '11

 
Kategori
Okul Öncesi
 

Okul öncesi Eğitim ne değildir ?

Okul öncesi Eğitim ne değildir ?
 

çocuktum, çöpten bir at yaptım, yaprakları kanat yaptım, uçtum gül bahçelerine.." İsmail Karakurt"


ANASINIFI ÖĞRETMENLERİ NE İŞ YAPAR?

Kaynaştırma eğitimi alması gereken bir öğrencimden gittiği rehabilitasyon merkezinden  “öğretmeni defterini göndersin”  talebinden sonra sahip olduğum mesleğin özüyle ilgili yazma ihtiyacı duydum.

Bazen bir şeyin ne olduğunu anlatmak yerine ne olmadığını anlatmak daha etkili oluyor.

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM VE ANASINIFI ÖĞRETMENLİĞİ NE DEĞİLDİR?

Her gün cicili bicili etkinlikler yapıp panoya asmak değildir. Eğer böyle bir panoya sahip anasınıfı varsa bilin ki o sınıfta eksik olan çok şey var demektir.

*Annelerin gezmeye rahat gidebilmek için çocuklarını gönderdikleri bir kurum değildir.

*Yılbaşı,  yerli malı, anneler günü gibi daha pek çok özel haftalarda ailelerin egosunu tatmin etmek için çocukları kılıktan kılığa sokarak gösteri derdine düşmek değildir.

*Öğrencilere çizgili defter tutturularak her gün çizgi ve sayı çalışması yapılan yer değildir.

*ANASIFI ÖĞRENCİSİNİN DEFTERİ OLMAZ.

*Sınıfta öğrenciler sürekli su ve tuvalet ihtiyacı için izin isterken öğretmenin   lavaboya bile gitmeye fırsat bulamadığı, değil bir günde senede bir gün bile teneffüs hakkı olmayan bir kurumdur.

 Bizler sınıflarımızda şarkılar söyleriz. Oyunlar oynarız, şiirler,  tekerlemeler   okuruz. Masal anlatır, masal dinleriz.Yeri gelir deney yaparız. Canımız ister kurabiye yapar.  Turşu kurarız. Alan gezisi düzenleriz. Proje çalışmaları yaparız.  Sanatsal  ve bilişsel etkinlikler yaparız.

 Okul öncesi eğitim çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal, sosyal, dil ve psikomotor alanlarının tümünü kapsayan bir eğitimdir. Bu yüzden okul öncesi eğitim yağmurdan sonra güneş olmasa da her zaman ortaya çıkan bir gökkuşağıdır.

 

 
Toplam blog
: 38
: 1229
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

1975 doğumluyum. Selçuk Üniversitesi Okul Öncesi Eğitim bölümü mezunuyum. İzmir'de yaşıyorum. İlg..