Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Önce adam olacaksın!

Önce adam olacaksın!
 

Adam olmak lazım, adam gibi adam olabilmek, Makam, mevki, şan, şöhret, para adam yapmaz insanı, sadece isim yapar. Bir nevi ismin önünde gelen sıfattır. Falanca Ahmet, Falanca Mehmet yapar. Toplum içinde çok saygın gibi gözükürsün ama ikiyüzlüdür sana karşı iyi davrananlar. Yani iş yine adam olmaktan geçiyor.

Bazen anlatılır menkıbelerde, “bir adam oğluna “sen adam olmazsın” demiş. Oğlu da bu söze kızarak gitmiş okumuş ve vali olmuş. Makamına geçerek, babasını getirtmiş. Babası gelince içeri, “bak baba sen bana adam olamazsın dedin, ben vali oldum” demiş. Babasının cevabı ise “ ben sana vali olamazsın demedim, adam olamazsın dedim. Eğer sen adam olsaydın, babanı ayağına getirtmezdin” demiş. Bu hikâyede de vermek istenen temadan anlaşılacağı gibi, vali olmak, kaymakam olmak, müdür olmak adam olmayana yetmiyor.

Tarihimiz de yok mu böyle vakalar? Olmaz olur mu? Vurguncu milletvekilleri, haraççı polisler, parası olmadığı için hastaneye gelen ve ölmek üzere olan çocuğu almayan doktorlar, çocuğunu çöplüğe atan anne ve babalar, arabası ile çocuklara vurup kaçıp giden şoförler… Gibi daha birçok olay var tarihimizde. Bunlardan birisi daha geçen Perşembe günü yaşandı. İki küçük çocuğa vurup kaçan şoförü izledik.

Eğitim ailede başlar, okulda sürer. Bu yüzden, eğitim alanında eğitimcileri iyi yetiştirmek lazım. Eğer sen adam olmayan öğretmenleri yetiştirirsen çocuklarında onu örnek alır. Sanırım her alanda makam, mevki sahibi yapmadan adam yapmak lazım. Ki yarınlara umutlara bakalım...

 
Toplam blog
: 352
: 3094
Kayıt tarihi
: 02.08.08
 
 

1989’da Aksaray’ın Eskil ilçesinde doğdu. İlköğretimini 2004 yılında Eskil Cumhuriyet İlköğretimi..