Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '08

 
Kategori
Sinema
 

Osmanlı Cumhuriyetine alkış.

Osmanlı Cumhuriyetine alkış.
 

Osmanlı Cumhuriyetine Alkış.


Bu Pazar Osmanlı Cumhuriyetini izledim. Filme olan ilgi oldukça yüksekti. Seyircilerin çoğu gençlerden oluşuyor ve haftalardır yayınlanan fragmanlardan filmin komedi olacağını düşünüyordu. Film başladı ve Ata Demirer’in oyunculuğu ile seyirci gülmeye başladı.

Filmin konusu Atatürk’ün küçüklüğünde karga kovalarken ağaçtan düşüp ölmesiyle başlıyor ve o yaşamasaydı ülkemiz ne hale gelirdi sorusuna bir cevap niteliğinde ilerliyor. Amerikan mandasında bir Osmanlı devleti, Avrupa’nın etkisinde bir parlamento, isyancılar ve tamamen etkisiz kukla bir Padişah.

Filmin konusu çok orjinal ve bu güne kadar hiç düşünülmemiş bir tarz. Komedi unsuru olarak başrol oyuncusu Ata Demirer’i de düşününce başarısızlık imkansız gibi gözüküyordu. Ama filmin ilk yarısının sonlarına doğru seyircide kahkahalar yerine sıkıntı belirtileri başladı. Çünkü film komediden çok şu sıralar ülkemizde yaşanan laiklik sorunu, yurtdışı ülkelerinin üzerimizdeki etkisi, Avrupa Birliği ve Atatürk tartışmaları üzerine yapılmış bir filmdi.

Ben filmi çok beğendim ve hatta Ata Demirer’in son sözüyle, (çocukken kahramanlık filmlerinde, filmin en önemli sahnesinde yaşandığı gibi), sinemada bir alkış koptu. Sinemayı gözü yaşlı terk ederken. Etrafımdaki insanlarında etkilendiğini gözlemledim. Yeterince gerçekçi ve ustaca olmasada, Atatürk gibi bir insan olmasaydı şu anda ne halde olurduk sorusuna iyi bir cevap veriyor film.

Ata Demirer’in oyunculuğu ile beni gerçekten şaşırttığını ve komediyle beraber ciddi rollerin altından da rahatlıkla kalkabileceğini gösterdiğini düşünüyorum. Ayrıca Sümer Tılmaç'ın oyunculuğuda çok güzeldi. Film görsel olarak başarılı olsa da filmin müziklerinin çok güzel olduğunu ve ön plana çıktığını düşünüyorum. Aksiyon sahnelerinde ve padişahın hareketlendiği sahnelerde kullanılan müzik oldukça etkileyiciydi.Bu filmi beğenen ve beğenmeyenler olacaktır. Çok eleştirenler çıkacaktır ama; sinemadan çıkarken, filmin sonu itibariyle bizlere yaşattıkları güzel duygular için Yönetmen Gani Müjde ve tüm ekibe teşekkür ediyorum.
 
Toplam blog
: 61
: 2135
Kayıt tarihi
: 24.09.08
 
 

İstanbulda yaşıyorum, bir kamu kurumunda memur olarak çalışıyorum. Kitap okumayı, satranç oynamayı, ..