Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

RMZSM Meliha Karaoğlu

http://blog.milliyet.com.tr/meliha63

10 Ocak '08

 
Kategori
ÖSYS
 

ÖSS kazanmak! Ama nasıl?

ÖSS kazanmak! Ama nasıl?
 

Aslında blog yazmaya, haksızlığa ve tek taraflı bakış açılarına saplanıp kalanlara tahammül edemediğim için FERYADIM olsun diye katıldım. Ayrıca çocuklarımın eğitiminde benim vaktinde yaptığım, yapmaktan kıl payı kurtulduğum yanlışlardan edindiğim tecrübeleride paylaşmak istedim. En büyük tecrübelerimden biride tabiri caizse sağ salim kızımı ilk sene üniversiteye yerleştirebilmem.

Şu andada Anadolu 3. sınıf öğrencisi oğlum var, ama kızımda olduğum kadar endişeli ve tecrübesiz değilim.
Bütün konferanslarda da söylerler bizlere kalıplaşmış bir söz gibi gelsede, asıl önemli olan ilköğretimin 1. sınıfında çocuğa sıkılmadan (zoraki bırakmadan, zorlamadan) severek ders çalışmayı ve günü gününe ödev yapma alışkanlığını kazandırabilmek. İşte bir anne baba çocuğuna bu davranışı kazandırabilirse eğitim hayatındaki zorluklarını %50 azaltmış demektir. Şaka gibi gelebilir ama gerçek.
Malesef kız veya erkek çocukların hepsinin bu sınav zamanları buluğ dönemlerine denk geliyor. İkinci en büyük sıkıntımız çocuklarımızın arkadaşlık ilişkilerinide flört ilişkilerinide birebir olmasada takip etmemiz bu dönemde çok duygusal olan çocuklarımız karşı cins olsun yakın arkadaşları olsun ilişkilerinde çok hassas
oldukları için çok kolay ders ve sorumluluklarından uzakta kalabiliyorlar. Tabi daha sersemletici, arkadaş ve flört ilişkilerinde zararlı arkadaşlıklar ve alışkanlıklar kazanabilirler. Ben yaşamadım şimdiye kadar ama tanık olduğum olaylar malesef var. Şu anda kimbilir ne kadar aile bu karmaşanın içinde. Şunu hiçbir zaman
unutmayalım ki anne babalar olarak hepimiz, çocuklarımızın geleceği parlak bir üniversiteyi ilk seneden kazansın isteriz, AMA hepimizin her şeyden önce isteği çocuklarımızın sağlıklı mutlu olması değilmi?

Bırakın çocuk arada 1 belki 2 günlük molalar versin. Bu arada o molaları zehir etmeyelim. İnanın bu sene sınava girecekler için söylüyorum çocuğumuz şimdiye kadar ne yapabildiyse odur.
Bu satten sonra yapabileceğimiz ona sakin stressiz çok çok sıkmayan çalışma ortamı hazırlamaktır.
Eğer bu sınavı herşeyin sonu yada başlangıcı olarak göstermezsek o güvenle en az 15 puan atlayacak bir sınav geçirecektir. Bu uzun gözlemler sonucu olarak edindiğim tecrübemdir. Bütün ailelere sakin olmalarını öğütlüyorum KOLAY GELSİN diyorum... SAYGILARIMLA

 
Toplam blog
: 41
: 1151
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1963 Doğumlu  ununu elemiş eleğini asmak üzere...3 (kimine göre pırlanta) çocuk yetiştirmiş denil..