Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '07

 
Kategori
Sınavlar
 

ÖSYM alan sınavı yapamayacağını açıkladı, MEB diretiyor!

ÖSYM alan sınavı yapamayacağını açıkladı, MEB diretiyor!
 

Aylardır bir belirsizlikdir gidiyor. ÖSYM "bu kadar kısa zamanda bu kadar farklı alana sınav hazırlayamam" diyor. MEB "sen yapmaszan ben yaparım" diyor. Böyle önemli bir kararı almadan önce anketlerle halka danışır görünen MEB, biz öğretmen adaylarının aklını karıştırmaktan başka bir şey yapmıyor sanırım.

Yakın zamanda Danıştay'a alan sınavının iptali için dava açıldı. MEB ne diye diretiyor anlamıyorum. Yapılacaksa belli bir süreç içinde, belli hazırlıklarla yapılsın. Üstelik böyle önemli ve çok yönlü bir sınavı bu kadar kısa zamanda hazırlamak mümkün olmadığı için, ortaya çıkacak soru kalitesi nasıl olur bilinmez.

Seçim öncesi bu polemiği bırakıp sağlıklı şekilde bir sınav sistemi uygulanır umarım. Eğitim gibi önemli bir alanda görev yapacak insanları seçerken böyle acele kararlardan kaçınmalı. Zaten haddinden fazla öğretmenlik bölümü var ve her yıl binlerce öğretmen adayı boşta kalıyor.

Üniversitelerin kazancı uğruna arz-talep dengesini düşünmeden öğretmen yetiştirilmeye kalıkılırsa öğretmenin kalitesi de düşer, vereceği eğitimin de. Nitekim öyle de oluyor. Sözleşmeli, ücretli derken, öğretmenler "mevsimlik işçi" haline geldi.

Bu konuda öğretmen adaylarının ve meslektaşlarımın yorumlarını bekliyorum...

 
Toplam blog
: 92
: 11527
Kayıt tarihi
: 21.01.07
 
 

Dokuz Eylül Üniversitesi "Tarih Öğretmenliği" bölümü mezunu. Eğitim sektöründe çalışıyor. Yazmak ..