Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '06

 
Kategori
Eğitim
 

Özel Bir Okul

Özel Bir Okul
 

Yaz günlerini anımsatan güneşli bir gündeyiz. Hava açık. Güneş ısıtıyor. Yaz günlerinin sıcakları, sonbaharın pastırma yazları gerilerde kaldı. Kış mevsiminin ilk günlerinde İstanbul’da güneşli bir günü yaşıyoruz.

Çağdaş bir yerleşim merkezi olan Bahçeşehir’deyim. Düzenli, temiz, bakımlı sokakları, özgün mimarisi ile yükselen konutları, yeşillikler içinde kaybolmuş villa evleriyle ve çevresindeki sürekli artan yerleşimleriyle kocaman bir kent burası. Güneş, güçsüz ışıklarıyla da olsa balkonları, bahçeleri şenlendiriyor, güne canlılık, cıvıltı katıyor kent yaşamında. Bu kocaman yerleşim merkezinin villalarının içinde yeşillikler arasına özgünce yerleştirilmiş bir okulda; Bahçeşehir Fen ve Teknoloji Lisesi’ndeyim. Bahçeşehir Fen ve Teknoloji Lisesi’nin bulunduğu yer; sessiz, sakin, sözcüğün tam anlamıyla kıpırtısız, eğitim için mükemmel bir ortam.

Bilim adamlarının, uzay çalışmalarının, rengarenk gen yapılarının görünümleri ile donatılmış koridorlardan sonra tertemiz sınıfları, laboratuarları geziyoruz. Bina laboratuarlarla, bilgisayarlarla donatılmış. Bütün dersler uygulamaya dayalı. Bu, hiçbir şeyden kaçınılmadan düzenlenmiş teknolojik araştırma ve bilim merkezi görünümündeki yapı içinde işlenen dersleri, derslerin amaçlarını ve içeriklerini öğrendikçe bir eğitimci olarak gururlanıyorum.

Bilim Tarihi ve Bilgi Toplumuna Giriş derslerinde: Doğal Olaylar ve Bilimsel Düşüncenin Başlangıcı, İlkçağda bilim, Ortaçağda bilim, Modern Bilimin Doğuşu, 20. yüzyılda Bilim, Bilime Yön Verenler, Nano Teknolojisi başlıklar altındaki konular işlenirken, Mekatronik Sistemler ve Uygulamaları dersinin amacı; devre analizi için gerekli olan, devre teorisi temellerini öğrenmek, mekanik ve elektronik sistem kontrolü hakkında bilgi sahibi olmalarını kavratmak, robot sistemlerini tanımalarını, kendi robotlarını tasarlayabilecek bilgi ve beceriye sahip olmaları biçiminde belirlenmiş. Gen Bilimine Giriş Dersi’nde: günlük yaşamımızda yer alan modern biyolojinin temel kavramlarını, canlılardaki proteinleri, molekülleri, yaşamın temel özelliklerini ve gen anlatımını, kalıtım gibi alanlarda bilgilenmelerinin kazandırılması amaçlanıyor.

Web, Java ve VB. net ile Programlama, Mühendislik ve Teknolojinin Temelleri, İstatistik Dersi, Bilgisayar Ağları ve Bilgisayar Destekli Çizim, Bilgi ve İletişim Teknolojilerine ve Bilgisayar Bilimine Giriş dersleri ile klasik fen liselerindeki derslere yeni dersler eklenmiş. Çağdaş gelişime uygun, program ve teknik donanımlarla uygulamalı yapılan derslerle, örnek bir eğitim programı oluşturulmuş. Hazırlık sınıfında yoğun İngilizce okutuluyor. İleriki sınıflarda, fen dersleri İngilizce olarak, Bahçeşehir Üniversitesi öğretim görevlilerince ve alanlarında yetkin yabancı öğretmenlerce veriliyor.

Beni en çok etkileyen sese duyarlı, öğretmen sınıf içinde dolaşırken onu izleyen, aldığı görüntüyü ve sesi ekrana yansıtan kameralı akıllı sınıflar oldu. Burada akıllı tahtalarla yetinilmemiş, son model donanımlarla akıllı sınıflar yaratılmış.
Sürekli hizmet sunmaya açık, uzman kütüphanecilerin düzeniyle oluşmuş mükemmel bir kütüphane gezdim bu okulda. Neredeyse ne ararsan bulabileceğin yerli ve yabancı kaynaklar ve internet ortamıyla bir üniversite kütüphanesi görünümü yarattı bende.

Özenle düzenlenmiş konferans salonu, pırıl pırıl yemekhanesi, bahçe düzenlemesi içinde öğrenci villaları gerçekten görülmeye değerdi. Alttaki salonda, okunmaya hazır günlük gazeteler, televizyon, üste dört kişilik odalarda yatakhaneleri, tertemiz bakımlı banyosu ,tuvaletiyle, öğrenciler için özel düzenlenmiş villalar öğrencilerin evi olarak kullanılıyor. Burada öğrenci olanlara, öğretmenlere gerçekten gıpta etmemek mümkün değil.

Bahçeşehir Fen ve Teknoloji Lisesi’ne her yıl ilköğretimden sonra başarılı kırk sekiz öğrenci alınıyor. Bu öğrencilerin yirmi dördü karşılıksız bursla okutuluyor. İl dışından gelen öğrenciler öğrenci villalarında karşılıksız kalıyorlar.

Okulu gezerken beni en çok etkileyenlerden biri de, bir bilim ve fen üssü gibi bu denli donanımlı örnek bir fen lisesinde koridorları ve sınıfları süsleyen şair resimleri ile birlikte düzenlenmiş şiir panoları oldu. Melih Cevdet Anday, Attila İlhan, Ahmet Arif, Nazım Hikmet, Ümit Yaşar Oğuzcan, Yahya Kemal, Ataol Behramoğlu, Metin Altıok, Murathan Mungan, Behçet Necatiğil, Fazıl Hüsnü Dağlarca, Yunus Emre, Karacaoğlan...... Bütün bu şairler şiirleriyle, teknolojiyle donatılmış bu eğitim kurumuna hoş bir insan sıcaklığı ve estetik bir değer katmış. Öğrencisi, öğretmeni, yöneticisiyle her gün birlikte oldukları bu şiir dolu duvarlardan birisi ile de biz birlikte olalım. Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun gülen gözleri altındaki “Çakıl” adlı şiiri ile ısıtalım içimizi.

ÇAKIL

Seni düşünürken
Bir çakıl taşı ısınır içimde
Bir kuş gelir yüreğimin ucuna konar
Bir gelincik açılır ansızın
Bir gelincik sinsi sinsi kanar

Seni düşünürken
Bir erik ağacı tepeden tırnağa donanır
Deliler gibi dönmeğe başlar
Döndükçe yumak yumak çözülür
Çözüldükçe ufalır küçülür
Çekirdeği henüz süt bağlamış
Masmavi bir erik kesilir ağzımda
Dokundukça yanar dudaklarım

Seni düşünürken
Bir çakıl taşı ısınır içimde

Bedri Rahmi Eyüboğlu

İçimiz şiirlerle ısınırken, bilgi çağında hızla yükselen gelişmelerden geri kalmamamız için Türkiye’de ilk ve tek olan bu örnek okulun sayılarının aynı kalitede artması gerektiğini düşünüyorum. Uğur Eğitim Kurumları’nın büyük çabalarla gerçekleştirdiği örnek eğitim modeline tüm il ticaret ve sanayi odalarımızın destek vererek aynı modelde, benzer donanımlarla illerinde benzer liselerin açılmasına katkıda bulunmaları dileğimizdir. Türkiye, bilgi ve teknoloji satın almaktan kurtularak, bilgi ve teknoloji satan ülke olmalıdır. Bu da ancak bu niteliklerdeki eğitim kurumlarının yaygınlaşması ve gençlerimizin yetişmesi ile olanaklıdır.
Dünya ölçütlerinde örnek bir Fen ve Teknoloji Lisesi oluşturarak ülkemize kazandıran; Uğur Eğitim Kurumları kurucularına, bilimsel destekleri ve özverili çabalarıyla katkıda bulunan Bahçeşehir Üniversitesi öğretim görevlilerine, okulun örnek, özel bir okul olması, güzel bir okul olması için çabalayan öğretmen ve yöneticilerine teşekkür ederken ülkemizin yarınlarını oluşturacak öğrencilerimize, nano teknolojisi ile oluşacağını düşündüğümüz, geleceğin yaşam biçimimizi anlatan; “Sevgili Nano” adlı yazımla bu güzelliğe ben de katkıda bulunmak isterim.
Bahçeşehir örnek kent. Bu örnek yerleşim, Bahçeşehir Fen ve Teknoloji Lisesi ile örnek bir eğitim, bilim ve teknoloji merkezine kavuşmuş. Güneş doğayı, şiir içimizi ısıtırken, bu tür eğitim gelişimleri yüreğimizi kabartıyor. Yarınlara biraz daha güvenle bakabiliyoruz.

Hasan Barışcan
hbariscan@milliyet.com.tr

 
Toplam blog
: 52
: 4210
Kayıt tarihi
: 17.06.06
 
 

1952 yılında Sivas- Asarcık Köyünde doğdum. Yurdun çeşitli yerlerinde öğretmenlik yaptım. Kabataş Er..