Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '14

 
Kategori
TV Programları
 

Paramparça / Üç haftadır Pazartesi’nin reytinglerini paramparça etti!

Paramparça / Üç haftadır Pazartesi’nin reytinglerini paramparça etti!
 

Star Tv’nin yeni dizisi ‘Paramparça’ başlayalı 4 bölüm oldu ve Pazartesi’nin reytinglerini de paramparça etti. Üç haftadır hem Total’de, hem de AB’de ilk sırada yer alıyor. Karadayı’yı ikinciliğe itti.

Endemol Türkiye’nin yapımcısı olduğu bu dizinin özelliği neydi? Önceki yazımda da belirttiğim gibi eski Yeşilçam filmlerinde gördüğümüz tanıdık bir konu, hastanede doğum sonrası bebek karışması konusu çıkış noktasını oluşturuyor. Konu ilginç ve sunuş çok güzel olmuş. Kanaviçe gibi işlenmiş, bütün oyuncular rolünün erbabı. En büyük faktör Erkan Petekkaya ve Nurgül Yeşilçay gibi iki usta oyuncunun varlığı diziyi seyredilir kılıyor. Zenginlik içinde büyüyen Cansu’nun Dilara gibi bir annenin ilgisizliğinden dolayı, annelik özlemi... Kıt kanat geçinin Gülseren’in elinde büyüyen Hazal’ın zenginlik arzusu çok da güzel gözler önüne serilmiştir. Geçen bölümde ortaya çıkan, garip dede Rahmi de diziye renk katmıştır. Ayrıca insanın içini ürperten duygulu müziğini de çok etkili. Önceki blog yazımda ben beğendim, bu dizi tutar demiştim. Öyle de oldu dizi tuttu aldı başını gidiyor.

Gelelim 4.bölümde olanlara:

Hazal’ın asıl annesi Dilara Hanım, kızını daha iyi tanımak için okulundan alır, alışverişe götürür. İstediği her şeyi alır. Gülseren de kızı okuldan gelmeyince, Cihan’ın kızını kaçırdığını zanneder, Cihan Beyin işyerine gider ve kızımı kaçırdınız diyerek ithamda bulunur.

Ekran AlıntısıPÇ4.1

Hazal benim kızım diyerek içindeki bütün kini kusar, sizin her şeyiniz sahte diyerek ayrılır. Cihan karısı Dilara’ya telefon eder, Hazal telefonu açınca her şeyi öğrenir. Hazal, Dilara annem beni alışverişe çıkardı. Karısına kime sordun da aldın diye hesap sorar. Hemen Hazal’ı evine bırakacaksın diye emreder.

Ekran AlıntısıPÇ4.2A Ekran AlıntısıPÇ4.2B

Cihan hemen dediğimi yap bak sonrasına karışmam, Hazal evine bırakılacak.

Gülseren arkadaşı Derya’yı arar. Sana ihtiyacım var der ve birlikte karakola çocuğumu kaçırdılar diyerek şikayete giderler. Memura bu karışık durumu anlatmak için çok bocalar.

Dede torunlarına getirdiği hediyeleri verir. Cansu’ya Rus bebeği, Ozan’a da avcı bıçağı hediye getirmiştir.  Evde akşam yemeği için masa hazırlar. Rusya’da lokantası vardır.  Eve erken gelen Cihan Bey babasını evde görünce çok şaşırır.

Hazal öz annesi Dilara’nın eve getirmesine çok bozulur. Sen de yalancısın diyerek onu suçlar. Annesi en kısa zamanda seni buradan aldıracağım diye söz verir. Halası bu kadar alışverişi görünce çok şaşırır, kızım başına devlet kuşu kondu, der. O sırada Gülseren arar, Hazal’ı sorar. Geldi, evde deyince şikayetten vazgeçer.

Ekran AlıntısıPÇ4.3

Sonra kızını arar, onunla da konuşur. Çay içmek için Derya’ların evine giderler. Derya ayıp olur, Cihan Beyi araman haber vermen lazım. Önce arar, sonra vazgeçer. Cihan döner. Konuşmak zorunda kalır. Sabah konuştukları için özür diler. Cihan hiçbir şey değişmedi, der. Derya, Gülseren’in Cihan diye ismi ile hitap etmesinden bir anlam çıkartır. Sen bu adama aşık mısın? Gülseren utanarak saklamak ister. Gülseren, o gün hastanede Cansu önce babasını aradı. Ben çok etkilendim. Derya, kalbin bir şey söylüyor, ağzın onu çeviriyor. Bana bak Gülseren bir kadın bir adama bin türlü nedenle aşık olabilir. Ben delinin teki diye aşık olabilirim, sen ona çok güvendiğin için aşık olabilirsin. Aşk her zaman kendine bir yol bulur arkadaşım. Sen inkar et, aşıksın sen. Gülseren, Cihan bey evli, zaten benim durumum ortada, olmaz bu iş. Cihan Bey boşanıyormuş, sende yıllardır görmediğin kocana dava açtın. Gülseren-Cihan Bey aşkı zaten filizlendi. Her ikisi de birbirlerini ilk görmeleri ile zaten elektrikleri tutmuştu.

Ekran AlıntısıPÇ4.5

Evde yemekte dede Rahmi Bey torunlarına Sibirya’yı anlatır. Oralar çok soğuk, donmuş sütü bile kalıpla alıyorlar diyerek espri yapar.

Ekran AlıntısıPÇ4.4

Eve Dilara da gelir, ona da çam sakızı çoban armağanı ufak bir hediye akrep kolye gitmiştir, verir. Oğlu Cihan’a kol düğmesi hediye eder. Cihan Ozan’a getirdiği avcı bıçağı olmaz diye itiraz eder.

Cihan Beyin ortağı Alper, karısı Solmaz ile bu çocuk meselesini konuşurlar. Alper, Hazal’ı gayrı-meşru çocuğu zanneder. Cihan’dan para sızdırmak için, bu skandalı koz olarak kullanmak ister. Karısı Solmaz bu fikrin yanlış olduğunu söyler.

Hazal’ın halası Keriman da çok memnundur. Halzal’a yeni cep telefonu alınmıştır, eski telefonunu hemen sahiplenir. Yeni telefon ile Selfi resmi çekerler.

Ekran AlıntısıPÇ4.6

Gülseren kendisi böyle şeyler kızına alamadığı için içi burkulur, kızgınlıkla bütün aldıklarını toparlar, senin annen benim diyerek alır götürür. Hazal sen benim annem değilsin, ben onunla yaşayacağım diye arkasından bağırır.

Cansu, uykusu geldiği için odasına geçer. Öz annesi Gülseren’in kendisine hamile haliyle çekilmiş resmini seyreder. Çok da duygulanır.

Cihan Bey arkadaşı, aynı zamanda avukatı olan Yıldırım Beyi arar, acilen konuşmamız lazım. Yıldırım, acele etmesen iyi olur, bir yuvayı dağıtmak bu kadar kolay olmamalı. O sırada gelen karısı konuşmayı böler. Dilara Cansu’yu kimseye veremezsin der. O sırda Oğuz içeri girer, baban Cansu’yu verecek kadar aklını kaybetmiş. Cihan benim Cansu’yu kimseye verdiğim falan yok. Ozan lafa karışır, büyüttüğüm kızı verecek kadar zavallısın sen, der.

Ekran AlıntısıPÇ4.7

Gülseren gelir, zorla da olsa içeri girer. Benim kızım satılık değil Dilara Hanım diyerek elindeki torbaları üstüne atar. Paranızla her şeyi satın alabileceğinizi mi zannediyorsun. Bunlarla kızımın gözünü mü boyayacaksın. O benim kızım. O an Cansu atılanların arasında annesi ile çekilmiş selfi resmini görür. Cihan peşinden koşar. Gülseren ben ne söz veriysem odur. Değişen bir şey yok. Cihan o sırada Gülseren’i sakinleştirmek için elinden tutar. Karısı Dilara da onları görür.

Cansu, Hazal ile çekilmiş selfi resimlerini bakar. Benden ne çabuk vazgeçtin anne, der. Cansu, odasına gider kapısını arkadan kilitler. Annesine kapıyı açmaz.  Ozan bu kızı eve mi alıyorsun diye sorar. Babası o kız senin kardeşin. Ozan, benim bir tane kardeşim var, o da Cansu. Dede Rahmi, ne oluyor bana da anlatsanıza…

Hazal kendi evlerinde yatağının üstünde oturmuş, değişik duygular içindedir. Evde kalan yeni ayakkabısının tekini bakar. Gülseren eve geldiğinde, ona aldığı parçalanmış ucuz elbisenin parçalarını yerden toparlar.

Cansu babası gibi erken kalkmıştır. Neden erken kalktığını soran babasına, Cansu hiç uyumadığını söyler.

Keriman sabah Hazal’a senin de öz annenle yaşaman en doğal hakkın, arkandayım, der. Hala of çeker, sen gideceksin onlarla yaşayacaksın, beni unutacaksın. Hazal ben seni unutmam. Gidince seni de yanıma alıcam der. Gülseren de bu konuşmaları duyar. Hazal da erkenden evden çıkar. Keriman ikili oynar, bu defa Gülseren’e yemedin yedirdin, giymedin giydirdin, üstüne titredin. Gülseren, kız haklı biliyor musun. Orada harika bir hayat var, burada yoksulluk var. Bağrıma taş basayım, vereyim kızı ailesine yaşasın.

Ekran AlıntısıPÇ4.8

O sırada kardeşi Özkan Almanya'dan Keriman’ı arar. Hapiste olduğunu, avukatın kefalet için 30 bin avro istediğini söyler. Ablasına evi ipotek et, parayı bankadan al bana gönder. Keriman Türkiye’ye gelmesini söyler. Gülseren de evden çıkar gider. Keriman kardeşine, boşayamadın şu kadını der. Özkan, Hazal 18 olsun boşayacağım.

Ertesi gün Dilara kayınpederi Rahmi Beye başlarına gelenleri anlatır. Rahmi Bey, o kız bizim, bizim kanımızdan o kızı öyle veya böyle alacağız.

Dilara Cansu’nun odasında olmadığını görünce panikler. Hizmetçi Sema’ya Cansu’yu sorar. Görmedim deyince telefonunu arar, Cansu telefonu açmaz. Rahmi Bey, o kadına annesine gitmiş olabilir, hadi gidelim bakalım, der.

Gülseren iki simit ve gazetesini alarak arkadaşı Derya’nın evine gider. Gazeteden iş aramaya başlar. Derya, Hazal’ın iyiliği için aile ile anlaşması gerektiğini söyler.

Cansu babası ile sabah kahvaltısını dışarıda yaparlar. Baba kız konuşur, dertleşirler. Annesi ve öz annesi Gülseren’i konuşurlar. Cihan Gülseren annen seni benimsedi unutma der.

Ekran AlıntısıPÇ4.9

Dilara ile Rahmi Bey Hazal’ın mahallesine gelir. Rahmi Bey, burası çöplük bir an önce kızı almamız lazım. Rahmi yukarı çıkar, Keriman Hanıma Cansu’yu almaya geldiğini söyler. Keriman ilgi gösterir, kahve söyler. Cansu’nun olmadığını ama, Hazal’ı isterseniz anlaşırız der. Rahmi Bey, arabaya gelir, Cansu’nun olmadığını söyler. Dilara, Cihan Beyi arar, beraberdik kahvaltı ettik, okula bıraktım, der. Kocası ile tartışırlar. Cihan telefonu Dilara’nın yüzüne kapatır.

Ekran AlıntısıPÇ4.10

Rahmi Bey, kızın halası ile konuştum, anlaşırız diyor. Paranın açmayacağı kapı yok. Gülseren eve gelince, Rahmi Beyin Cansu’yu aramaya geldiklerini söyler. Gülseren kaybolduğunu duyunca fena olur.

Cihan, boşanma konusunu avukatı ile konuşur. Evden ayrılacağını söyler. İşi enine boyuna tartışırlar. Yıldırım Bey, boşanma sana pahalıya patlayabilir. Cihan, yere çakılsam bile, yere çakıldığımda paramparça olsam bile ben boşayacağım. Ben Dilara’nın neler yapacağını biliyorum, hazırlıklıyım. O sırada Gülseren Hanım arar. Cansu evden kaçmış, bizim eve gelmişler, eşiniz de varmış. Cihan, biz beraberdik. Sorun yok. Bir yerde buluşalım, konuşmamız lazım.

Hazal sınıfta zenginliğin verdiği hava ile öğretmenine karşı gelir, derste dergi bakar. Öğretmeni sınıftan atar. Babasını öne sürür. Herkese zenginliğini göstermek için, bu gün bendensiniz, der ve babası Cihan Beyin pastanesine götürür.

Cansu at binmek için çiftliğe gider. Atını biner, her zaman olduğu gibi onu okşar ve atıyla konuşur. Annesi Dilara da Cansu’nun yanına gider. Cansu niye geldiğini sorar, seni görmeye geldim. Cansu’ya açıklama yapar, öz annenden kıskandım seni, sana hamile resmini vermiş. Ben de onu görünce beni değil de onu tercih ettiğini düşündüm. Sarılır Cansu’ya, af et beni, der.

Alper’in eşi Solmaz Dilara’nın evine gelir. Bahçede dede Rahmi Beyle tanışır. Bir kenara oturup, bir şeyler içmeyi teklif eder.

Ekran AlıntısıPÇ4.11

Dilara’dan konuşurlar. Solmaz yardımcı olmak istediğini söyler. Rahmi Bey elimden gelse ben yardımcı olacağım.

Alper Bey, Cihan’a gelir sözleşmeyi uzatır. 2 milyon dolarımı sen yatıracaksın der. Cihan Bey niye ben yatıracağım diye sorunca, gayri meşru bir kızın var Cihan, der. 14 yaşında adı Hazal, Dilara duyarsa ne olacağını biliyorsun. Sözleşmeyi imzala ben de sonsuza kadar susayım. Cihan biraz düşünmem lazım, bir hafta verir misin? der ve çıkar gider. Cihan Bey arkasından kıs kıs güler. Ve sözleşmeyi yırtar, çöpe atar.

Gülseren süslenir, giyinir evden çıkar. Keriman, Gülseren nereye? Sorusuna cevap vermez.

Hazal ve arkadaşları yerler, içerler. 525 lira hesap gelir. Babam Cihan Bey ile konuşacağım der. Cihan Bey dışarıda deyince Hazal zor durumda kalır ve çok bozulur, acaba başka bir baba ile mi karıştırdın diye arkadaşları dalga geçerler. O sırada Dilara annesini arar, o da telefonu açmaz kapatır. Cebinde gene babasının verdiği 500 liraya yakın parayı verir, kalanını da arkadaşlarına siz tamamlayın.

Ekran AlıntısıPÇ4.12

Hazal, hızla mekanı terk eder. Yol boyu üzüntü ile yürür. Bir bankta oturur, düşüncelere dalar.

Ekran AlıntısıPÇ4.13

Gülseren de Cihan Bey ile buluşur. Birlikte otururlar Cihan Bey, her ortamda nasıl davranılır, nasıl konuşulur bilirim ama, böyle bir durumda nasıl konuşulur inan bilmiyorum. Cihan Bey ben hayatımda böyle bir duygu hiç yaşamadım. O an Gülseren kalkmak ister.

Ekran AlıntısıPÇ4.14

Cihan oturur musun, diyerek yerine oturtur. Gülseren bu yaptığınız doğru değil. Cihan, yıllar önce bu defterin kapandığını sanıyordum. Seni tanıdım, kapanmadığını anladım. Kader bizi bir araya getirdi Gülseren. Ben kolay olacak demiyorum, biliyorum zor olacak, üzüleceksin, ben de üzüleceğim. Ama bu yaşadığımızı kovamayız. Bir daha kapımızı çalmayabilir. Ben bu riski göze alamıyorum.

Hazal, yerinden kakar, yola bakar. Gelen bir motosikletin üstüne sanki bilerek gider. Motor çarpar, yere düşer.

Ekran AlıntısıPÇ4.15

Gülseren de oturdukları masadan hızla kalkar, Cihan Bey kolundan tutar durdurur.

Ekran AlıntısıPÇ4.16

Ve burada 4.bölüm sona erer. Hazal kaza geçirdi şimdi ne olacak? Gülseren ile Cihan’ın bu gönül ilişkisinin sonu nereye varacak?İilerleyen bölümlerde hep beraber göreceğiz. Şuna eminim, bu güzel ilişki çok iyi yerler gidecek ve izleyicini koltuğa çivileyecek gibi gözüküyor.

 

Keyifli seyirler.

Saygılar, sevgiler.

Abdurrahman Balcılar

Twitter: abdurrahman balcılar@abbalcilar

Mail : ab.balcilar@hotmail.com

Blog: milliyet.com.tr/cansever

Blog: balcilar-blog.com

Not: Görseller internetten, dizifilm.com’dan ve diziden tarafımdan kopyalanmıştır.

 

 
Toplam blog
: 2032
: 2969
Kayıt tarihi
: 18.06.12
 
 

Emekliyim. Doğayı, Sabahın erken saatlerinde doğada yürümeyi, Hayvanları, bilhassa köpekleri çok se..