Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ekim '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Pazar günü sandığa gitmeyeceğim!..

Pazar günü sandığa gitmeyeceğim!..
 

Ben, demokratik hakkımı kullanacağım ve Pazar günü referandum için oy kullanmaya gitmeyeceğim.

Cezası 17 YTL imiş. (5 YTL idi demek ki sevimli (!) Maliye Bakanı buna da zam yapmış!)

Her fırsatta demokrasiden bahseden bir ülkede sandığa gitmek mecburi. Gitmezsen para cezası var.

Ben cezama razıyım, gitmeyeceğim!..

Bu ciddiyetsiz ve paldır küldür hazırlanan AKP’nin dayatma Anayasasına oy kullanmayacağım!..

Pazar günü evde keyif yapacağım...

“Ben iktidarım, bu ülkeyi istediğim gibi yönetirim, uzlaşma- muzlaşma, hak- hukuk tanımam. Referandum metnini de istediğim gibi, istediğim zaman değiştiririm, herkes kendi işine baksın!..” ciddiyetsizliğine en iyi cevabın, ” bu oylamayı ciddiye almamak” olduğunu düşünüyorum.

Gümrük kapılarında binlerce vatandaşın oyladığı metin ile Pazar günü sandığa gideceklerin oylayacağı metin aynı değil. Eski metin Cumhur’un 11. liğini sağlama almak için değiştirildi…

Gümrüklerde oylanan metinde “11. Cumhurbaşkanı’nı halk seçer” ifadesi vardı. Pazar günü oylanacak metinde ise “12. Cumhurbaşkanı’nı halk seçer” ifadesi var.

Böyle bir garabet ve hukuksuzluk dünyanın hiçbir ülkesinde görülmemiştir sanırım.

İki ayrı referandum metnini oylatmak!..

Halkla dalga geçmek!..

Başka bir ülkede referanduma gidilsin ve oylama başladığı anda iktidar, işine gelmeyen maddeleri değiştirsin. Acaba o ülke hukukçuları ve vatandaşları, bu olaya bizde olduğu gibi seyirci mi kalırdı yoksa sokaklara mı dökülürdü?

Burada üzücü olan ise bir Cumhurbaşkanı’nın yerini sağlamlaştırmak için bu hukuksuzluğa göz yumması ve yeni metni jet hızıyla onaylamasıdır…

Yüksek Seçim Kurulu (YSK) başkanının da bu hukuksuzluğa destek vermesidir…

“Keller körler sağırlar, birbirini ağırlar” misali yani…

***

Merak ediyorum, acaba sandığa gidecek vatandaş neyi oylayacağını biliyor mu?

Hiç sanmıyorum!..

Çoğu vatandaş Pazar günü Cumhurbaşkanı’nı halkın seçmesi için sandığa gideceğini sanıyor. Oysaki sadece Cumhurbaşkanı için değil, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın kökten değiştirilmesi için de oy kullanacağını bilmiyor.

Cumhurbaşkanı konusu gündemde tutularak AKP Anayasasının asıl metni gözlerden kaçırılıyor. Mazlum ve mağdur edebiyatı yapılırken, sivil anayasa bahanesinin arkasına sığınıp, Cumhuriyetin temelleriyle oynandığını bu halk bilmiyor!..

Kısaca vatandaş cambaza bakarken, atı alan Üsküdar’ı geçiyor ve…

Vatandaş neyi, niçin oylayacağını, doğacak sonuçlarını bilmeden sandığa gidiyor!..

Ben gitmeyeceğim!..

Ciddiyetsiz referandumu ciddiye almayacağım!..

Demokratik hakkımı kullanacağım ve Pazar günü referandum için, oy kullanmaya

GİT-ME-YE-CE-ĞİM!..

 
Toplam blog
: 516
: 1080
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

1955 Ankara doğumluyum. Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunuyum. İstanbul'da uzun yıllar..