Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '07

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
2036
 

Performans ödevleri ve veliye düşen görev.

Performans ödevleri ve veliye düşen görev.
 

Artık performans ödevleri 6,7 ve 8. sınıflarda sınıfta öğretmenlerin gözlerinin önünde sınıfla birlikte yapılacak. Önceden öğrenci evde yapıp getiriyordu. Şimdi öğrencinin yaratıcı gücünü geliştirmek ve anne babadan yardım almasını önlemek adına çok iyi oldu.
Bugün sınıfımda ilk performans öedevini çocuklara yani öğrencilerime yaptırdım. İnanın başarılı olan öğrenciler öncekilerden farklı isimler.
Çocukların ifade ve yaratıcılıkları öncekinden ne kadar farklıymış. Farklı isimler başarılı ,eski başarılı olanlar bu durumdan hoşnut değil. Ancak ben çok memnunum öğrencilerimi başarısızlıklarını kamufile eden öğrencilerim, Performansta başarısızlıklarını kamufile edemiyorlar. Şunu diyebilirsiniz belki öğrenme sitili farklıdır. Öğrenen öğrenci ezberlemeden öğrenen ve evde ödevlerini annebabalarına yaptırmayanlar hangi stilde öğrenirse öğrensin kendi stiline uygun performans ortaya koyabilir. Çünkü performansın sınırını ve sunumu şeklini öğrenci belirliyor yani anlayan öğrenci performansta kendini ifade edebiliyor.
Ayrıca öğrencilerimize evde el ve iş becerisi öğretilmediğinden el becerileri zamanla körelebiliyor. Her derste performans ödevi olacak öğrenci kendini,düşüncesini istediği gibi ifade etmeyi öğrenecek,öğrencinin hayal gücünün gelişmesi sağlanacak. Her ünite sonunda bir performans ödevi olacak .Öğrencilerimize şunu söylüyorum"hiçbir başarı şans eseri olmamıştır". Bildiğim kadarıyla İsviçrede 49 adet proje İsviçrenin ekonomisini ayakta tutmaktaymış. Özgüveni olan ve üretebilen nesil için velilerin eğitiminde zorunluluk olması gerektiğine inanan eğitimcilerdenim. En azından amaç ve bunun için şartlar bilinmelidir. Evde yapılan performans ödevi ile okulda yapılan performans ödevlerinin sonuçlarının farklı olması veliden kaynaklanmaktadır. Olduğu gibi öğrencilerimizi kabullenip geliştirmektir bizim hedefimiz. Ancak öğrenci okula olduğu gibi göstermemeye gayreteden veliler yanlış sonuçlara neden olmaktadır. Yardım etmek annababa okullarında gösterilmektedir. Veli sadece yardım ve yol gösterebilir.
.
Performans ödevleri öğrencilerin düşünebilme yeteneğine sahip olmalarını sağlayacaktır. Sevgili anne babalar çocuğunuza ödevlerinde nereye kadar yardım edebilmeniz nerede durmanız gerektiğini bilmeniz gerekiyor. Çocuklarınızın iletişim,düşünme gücü,yaratıcılık gibi kabiliyetlerini körettiyorsunuz. Ayrıca doktora gittiğinizde başını ağırırken başınızı değilde midenizin ağırdığını söylermisiniz? Tabii ki hayır değil mi? Çünkü yanlış teşhis koyulur. Eğitimde aynı şey çocuklarınıza koyulan teşhislerin doğru olması için velinin çocuğunu ve becerilerini doğru tanımlaması gerekir.
Yapılan araştırmada her anne en iyi kendi yaptığı ve eğittiği metod olduğuna inanıyorlarmış. En büyük tahlike bilmediğimizi bilmemektir. Eğitim bir sistem işidir. Hangi sistem sizin için doğru ayrıca tartışılır. Ancak sistemsiz yetiştirmek çocuklaın kendine güven duymamalarına ve kendi sınırlarını bilmemelerine sebep oluyor.
Performans ödevlerini bir yazılı notu kadar ciddiye alıcağız. Çünkü gözlerimizin önünde kişiye özel kendine ait bir şeyler yapmak ve bunları sınıfın baskısı olmadan yapmak gerçek not çizelgesini oluşturduğuna inanıyorum.
Performans ödevlerinin okulda yapılmasının dezavantajı zamanımızı alıyor. Ancak artık kendiyle başbaşa kalabilen öğrenciler görmek güzel.
Performan ödevlerine benzer projeler üretmek bu işin gelecek boyutu olacaktır. Proje yapabilen öğrenciler Türkiye'nin kalkınmasında önemli rol üstleneceklerdir.
Velilerimizin %90 nının en genel özelliği çocuğunu farklı göstemek ve o gösterilen konuma sahip çıkmaya çalışmak. Eğitimin genel amacı davranış değişikliği yaratmaktır. Yani çocuğu tanımadan artılarını ve eksilerini gerçekçi ve doğal olarak kabullenmeden değişimi ya yanlış yaparsınız yada yapamazsınız. Veli bir doktora gider gibi öğretmene gitmelidir. Aksi halde yanlış teşhis koyulur. Kayıp yıllar sonra ortaya çıkar. İşin ciddiyetini velilere anlatma zamanı geçmek üzere.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bu performans ödevi işi başlarda aklımı karıştırsada , amacına uygun yapıldığı sürece çok faydalı olacağını düşünüyorum. Okulda öğretmen ile beraber yapma fikri ise oldukça güzel. Çünki gördüğüm kadarıyla veliler yol göstermekten çok iş yapıyorlar. Buda çocuğun başarısı gibi görülüyor. Bana sorarsanız tabi toplum olarak ahkam kesmeye bayılırız , herşey okulda bitmeli. Çocuk eve geldiğinde dersleri yada projeleri ile uğraşmamalı . Evdeki vaktini sosyal anlamda gelişimi ile ilgili faaliyetlerle harcamalı. Tabi Öğretmen ve velinin ortak fikirleri doğrultusunda. Okulda ise konuyu tamamen anlamalı , yani olayı çözmeli . Öğretmenler projeler yada ödevler yada egzersizler ile konuyu pekiştirmeli ve bu iş bitmeli. Eve yansıdığı an veli de öğretmen olmaya çalışıyor. Beceremeyeceği için işi eline yüzüne bulaştırıyor. Olmadı etüde gönderip kolaya kaçıyor. Ve çocuk okulda öğrenmesi gerekeni etütde öğrenmeye çalışıyor. Şu an uygulamada bir şeyler eksik gibi geliyor bana . Bilinçli eğitimcilere...

basak_33 
 18.10.2007 17:13
Cevap :
Evet çok haklısınız. Teşekkür ederim.  18.10.2007 17:25
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 285
Toplam yorum
: 189
Toplam mesaj
: 66
Ort. okunma sayısı
: 3965
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster