Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '15

 
Kategori
Türk Mutfağı
 

Peynirli tepsi böreği

Peynirli tepsi böreği
 

Peynirli Tepsi Böreği


Peynirli Börek deyince iftar, sahur sofraları aklıma gelir. Gün evleri, sabah kahvaltıları, koyu sohbetler... Fırından çıkar çıkmaz sıcak sıcak yemek...Bir de Koca Yusuf aklıma gelir...Koca Yusuf bronşit olduğunda annesi iki sene yatağından çıkarmamış ve oğlunu peynirli börekle, sütle besleyerek iyileştirmiş... Ben bu bilgiyi 1972-1973 yıllarında bir ulusal gazetemizin Koca Yusuf'u anlatan seri yazısında okumuştum. Bu tip yazıları özlüyorum...İnsana çok şey kattığına inanıyorum. Şimdilerde hazır yufkayla kolayca yapılan bu börek o zamanlar elde açılıp saclarda, kuzine sobalarda pişirilirmiş...Kuzine sobayı ben de gördüm. Hayâl meyâl hatırlıyorum. O zamanın hayat şartları ile şimdiyi kıyaslamak istemiyorum ama eski hep daha çok özlenir...Çocukken yediğimiz herşey daha lezzetli gelir. Bir daha o lezzeti asla bulamayız.

MALZEMELER:

1 paket yufka

2 su bardağı dolusu zeytinyağı

2 su bardağı süt ( yarısı yoğurt da olabilir)

3-4 adet yumurta

İÇİ İÇİN:

1 kalıp peynir ( tercihen koyun peyniri )

1/2 demet doğranmış maydanoz

YAPILIŞI:

Tepsi zeytinyağı ile yağlanır. Bir yufka kenarları dışarıda kalacak şekilde tepsiye döşenir. Diğer yanda tepsinin yağlanmasından artan yağ, süt, yumurta bir derin kapta çırpılır. Kaşıkla yufkanın üzerine gezdirilir. Kenarları tepsi içinde kalacak şekilde ikinci yufka döşenir ve yine karışım kaşıkla yufkanın üzerine gezdirilir. Tam orta katına ezilmiş peynir ve doğranmış maydanoz serpilir ve yufkalar bitinceye kadar bir yufka bir karışım döşenir. En son kenara sarkmış olan yufka toplana toplana tepsi üzerine kapatılır. Kalan karışım üzerine sürülüp bıçakla dilimlenir. 180 derece santigratta üstü ve altı kızarıncaya kadar pişirilir. Süt, ayran ya da çay ile servis edilir.

 
Toplam blog
: 23
: 1044
Kayıt tarihi
: 09.03.15
 
 

1960 yılında Kırşehir'de doğdu. Babasının memuriyeti dolayısı ile Türkiye'nin birçok ilinde bulun..