Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '07

 
Kategori
Geri Dönüşüm
 

Poşetten Çantaya Yolculuk

Poşetten Çantaya Yolculuk
 

Ayakkabı Çantası


Yerkürenin son yıllardaki gidişatı, sorumluluk duygusuna sahip her insan gibi beni de endişelendiriyor. Kendimce bir şeyler yapmaya ve insanlara dilim döndüğünce anlatmaya çalışıyorum. Pek etkili olduğunu sanmıyorum ama olsun, bir gün bir yerlerde anlatılır, duyulur ve uygulama ihtiyacı hissedilir. Benden söylemesi...

Çevre için neler mi yapıyorum?Elimden geldiğince parfüm, sinek ilacı, oda spreyi kullanmıyorum. Geri dönüşümü olan maddeleri kullanmaya özen gösteriyorum. Site olarak atık kağıtları biriktirip, DOÇEV'e veriyoruz. Ekolojik dengeyi bozacak öldürücü ilaçların kullanılmasına her vakit karşı çıkıyorum ve mücadele ediyorum.

Ayrıca internette naylon torbaların örgü ipi gibi kullanılarak örülebileceğini gördüm. Marketlerden alınan torbalar bir süre sonra birikiyor ve iki-üç tanesi içiçe konularak çöp torbası olarak kullanılıyor. Semt pazarlarında keza öyle. Daha istemeden satıcı torbayı dolduruyor.

Biliyorsunuz plastik atıklar çevre için çok zararlı ve geri dönüşümü ancak 1000 yılda tamamlanabiliyormuş. Bu örgü şekliyle market ve pazarlardan aldığımız ve kısa süre sonra işimize yaramayan naylon torbalardan çanta, saksı kılıfı ve peçetelik yapabiliriz.

İşte örnekler... siz de deneyin! Özellikle çevremdeki örgü bilen tüm bayanlara nasıl yapıldığını anlattım. Hediye olarak verdiklerim de oldu. Hem güzel ve şık görünüyor hem de maliyeti yok! Kimse naylon poşet olduğuna inanmıyor.

Kısaca nasıl yapacağınızı anlatayım;

Naylon poşeti elinizle düzeltin, sap kısmını ve en alt bölümünü makasla kesin. Sonra poşeti çevire çevire 1 parmak ( 1-2 santim arası) genişliğinde şerit halinde kesin ve yumak yapın. Tığ işi veya şişle örebilirsiniz, ikisi de güzel oluyor. Şişle örmek daha kolay ve yumuşak oluyor.Ben en çok yuvarlak tabanlı sepet şeklinde çantalar örüyorum. Mandal, sarmısak ya da banyoda birşeyler koymak için. Parlak çizgili siyah mağaza poşetlerinden abiye çantalar yapabilirsiniz, deri gibi görünüyor. (Resimdeki gibi)

Siz de  katkıda bulunmak istiyorsanız yaşadığınız çevrenin korunmasına, biraz daha duyarlı olabilirsiniz, gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakalım!

 

 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..