Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Temmuz '11

 
Kategori
Kişisel Gelişim
Okunma Sayısı
1753
 

Rahatlamanın önemi ve pratik teknikleri

Rahatlamanın önemi ve pratik teknikleri
 

rahatlık ve gevşeme


Rahatlama, bizim günlük yaşamdaki sorunları çözmede, en çok ihtiyacımız olan ilk şeydir. Oysa insanoğlu, sorunlar karşısında rahatlamak istemez, çünkü bilinçaltımızda bulunan bir temel düşünce bizi engeller: Rahatlamanın ancak sorunlardan kurtulma sonucu ortaya çıkabileceği ve bu koşullarda normal olarak kabul edilebileceği düşüncesi! Bu düşüncenin kökleri ilk insanlara kadar gider. Bu nedenle de son derece güçlü ve mantıklı görünür ve değiştirilmesi normal yollarla çok zordur. Çünkü bu temel savunma mekanizmamızı tetikleyen ana düşüncenin bir uzantısıdır: Tehlike anında saldır ya da kaç! Düşünmenin sırası değil şimdi!


Sahip olduğumuz düşünceleri değiştirmenin zorluğu, kendimizi onları korumak, savunmak zorunda hissedişimizden kaynaklanır. Yapılan araştırmalarda, farklı düşüncelerle karşılaştığımızda, beynimizde açığa çıkan kimyasallarla, tehlikeli durumlardan kurtulmak için salgılanan kimyasalların birbirleriyle aynı olduğu görülmüştür. Savunma durumlarında, beynimizin bir bölümü, mantıklı ve akılcı düşünme yeteneğimizi sınırlar. Hafızamızdaki bilgilere erişimimiz de bundan etkilenir. Artık hafızamızın, normal durumda kullandığımızdan daha az bir bölümünü kullanmak zorunda kalırız. Kısacası düşünme yeteneğimiz azalır, dar kafalı, inatçı bir insan oluruz! Bu inatçılığı tartışmalarda kolaylıkla görebiliriz örneğin.


Bu bilgilere dayanarak, ciddi bir sorun karşısında alacağımız ilk ve en önemli önlem rahatlamaktır. Bu yöntemi günlük yaşamımızda pratik olarak kullanabilmek için, rahatlama tekniklerini öğrenebiliriz. Aslında en iyi yöntem, bir sorun bizi bunaltır bir duruma geldiğinde, ondan uzaklaşmaktır. Bunu bir matematik problemi çözerken de uygulayabiliriz, günlük yaşamdaki problemleri çözerken de. Bir süreliğine uzaklaşmak bize içine düştüğümüz gerginlikten kurtulma fırsatı sağlar. Böylece soruna tekrar döndüğümüzde, “taze bir kafayla” çözüme çok daha rahat erişebiliriz.

Rahatlamak için kullanacağımız en etkili yöntemlerin başında kaslarımızı gevşetmek gelir. Baş kaslarımızdan başlayarak ayak uçlarımıza kadar bütün kaslarımızı gevşetmek gerçekten yenilenmek için çok kısa bir yoldur. Bunun için başlangıçta bir on- on beş dakikamızı ayırmamız ve uygun bir yer ve ortam bulmamız gerekecektir. Ancak bunu sık sık yaparak ustalaştığımızda, beş on saniyelik bir sürede bütün kaslarımızı hemen her ortamda gevşetmeyi becerebiliriz.


Özellikle geceleri uyumadan önce yapacağımız kas gevşetme uygulamaları, daha kolay ve daha derin bir uyku durumuna geçmemizi de sağlayacaktır. Bu gece yatağa sırt üstü uzanın ve baş kaslarınızdan başlayarak bütün kaslarınızı gevşetin. Bunun için içinizden “baş kaslarım gevşiyor” , “yüz kaslarım gevşiyor”, boyun kaslarım gevşiyor” omuz kaslarım gevşiyor”… gibi ifadeler kullanmanız, gevşemeyi hissetmeniz açısından yararlı olacaktır. Eğer herhangi bir kasınızda gevşeme hissini yakalayamıyorsanız, tam tersini deneyin. Kaslarınızı gerdirip bırakarak gevşeme hissini yakalayın ve devam edin.
Başlangıç olarak, en kolay kontrol edebildiğimiz kaslarımızla uygulayabilirsiniz bu yöntemi. Örneğin her insan göz kapaklarındaki kaslarını rahatlıkla kontrol edebilir. Bu nedenle hipnotizmacılar genellikle göz kapakları kaslarıyla başlarlar.Çünkü gevşemek, derin bir transa girmenin de önemli bir adımıdır. Bunu herkes, bu konuda daha önce hiçbir çalışma yapmamış olsa da kolaylıkla uygulayabilir. Siz de şimdi gözlerinizi yumup, göz kapaklarınızı gevşeterek üzerinizdeki etkisini hemen test edebilirsiniz. Daha önce de belirttiğim gibi, gevşeme hissine doğrudan ulaşamıyorsanız önce kaslarınızı gerdirmeyi deneyin.


Rahatlamanın bir başka yolu da zihinsel yollarla gevşeme durumuna geçmektir. Bunun için zihinsel canlandırma yapmanız yeterli olacaktır. Örneğin kendinizi, bir ormanda, iki ağaç arasına kurduğunuz bir hamakta yatmış ağaçlar arasından gökyüzünü seyrederken hayal edin bir süre ya da. Ya da böyle bir anınızı getirin aklınıza.


Böyle bir durumda sorun şu ki, gerilmiş bir insana rahatla demek tehlikelidir! Kendinize bile!
Sakin bir gün olsun dileyen herkese!

izzetbalci@ziprotek.com
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 75
Toplam yorum
: 13
Toplam mesaj
: 3
Ort. okunma sayısı
: 1101
Kayıt tarihi
: 06.06.11
 
 

Zihinsel Programlama Teknikleri(NLP, Hipnoz, Meditasyon..vs.) alanında, uzun yıllardır araştırma ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster