Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '16

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
1524
 

Rus korkusu nedeniyle Türk uçaklarının sınırda rutin keşif uçuşunu yapamadığı doğru mu?

Rus korkusu nedeniyle Türk uçaklarının sınırda rutin keşif uçuşunu yapamadığı doğru mu?
 

Rusya geldi Suriye’ye babasının toprağı gibi yerleşti. Suriye hükümeti çağırdı deniliyor ama ortada bir Suriye hükümeti yok ki. Bir de Türkiye Suriye uçağını düşürdükten sonra Rusya kendi ülkesiymiş gibi özellikle Türkiye’ye karşı “üstlere (malum Rusya’nın Suriye’de askeri üsleri var) yaklaşan her uçağı vururuz” tehdidi savurması gerginliği daha da arttırdı.

Türkiye ikinci bir belaya uğramamak için (ya da iyi niyetle iki ülke arasında sorun çıkmasın diye) söylemekte mahsur yok belki Rus korkusu yüzünden sınırın bu bölgesinde rutin uçuşlarını yapmıyor(ya da yapamıyor) şeklinde duyumlar alıyoruz.

Sınır güvenliği tamam da ülke güvenliği daha önemli. Adam “Sınırı geçersen vururum” diyorsa seni tahrik ediyor demektir. Rusya’nın buna hakkı var mı, bence yok; kendisi ne arıyor orada değil mi? Yine de Türk hükümetinin bu konudaki politikası kafa karıştırıcı cinsten.

Rus uçağını düşürmek yanlıştı. Hem de zaten sınırımızın dışındaydı haksız yere düşürüldü. Savaş hali var, sınırda birkaç dakika uçmuş. Yani düşürülmeyebilirdi. Bak bizi ne hale soktu. Rusya’nın tehdidinden sonra sınırımı denetleyemiyorum, uçaklarım havalanamıyor desen ülkenin onuru söz konusu. Öte yandan bence doğru yapılıyor; çünkü ateşe yakın dans edip kendini yakmanın gereği yok. Sınırımız da havadan denetlenmeyiversin, zaten sınırlar delik deşik.

1000 tane PKK militanı şehirlere iniyor, gerilla savaşı yapıyor. Bunlar bu sınırdan geçti. Hem şimdilerde özellikle Suriye sınırına duvar örme falan gibi değişik güvenlik tedbirleri alınıyor.

İki sorun var yalnız. İlki böyle bir şey doğru mu? Bu konuda açıklama yapılmıyor. Ancak el altından basına ve medyaya Suriye sınırında Türk uçaklarının artık sınır denetimi yapmadığı sızdırılıyor ve bu durum Türkiye Rusya’dan korktu sınırını bile denetleyemiyor şeklinde ülke düşmanları tarafından servis ediliyor. Eğer doğruysa fiili durumun Rusya’yı şımartacağı da ayrı bir konu. Olayın doğruluğunu açıklaması bakımından bir diğer konu ise Türk yetkililerin IŞİD uçaklarla değil uzaktan topla vurduklarını söylemeleri.

NAHİDE ÇELEBİ bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

dar sahada uzun paslaşma beyler bayanlar tek taraflı kaşıma ile ilerliyorlar! arkadaşlar neden kabullenemiyoruz suriye bir devlettir ve sınır komşumuz başındada sayın cumhur başikanı tayyip beyin kardeşim deyipte sonra hain ilan edip tu kaka dediği bir esatvar ve bu zatın meclisi ve vatabdaşlarının yüzde 70 sunni bu insanlar esad yönetimini benimsememiş olsalardı kaddafi gibi esed al aşağı yapılırdı bu gerçegi görün hababam sınıfını f b maçına gönderin gitsin yoksa hababam sınıfının tariçisi gibi olacağız bolişkenceden1 işkembe ...

Yusuf Incekalan 
 13.02.2016 6:20
Cevap :
Çok samimi ve anlamlı bir yorum. Çok teşekkür ederim Yusuf bey.  20.02.2016 12:33
 

dar sahada uzun paslaşma beyler bayanlar tek taraflı kaşıma ile ilerliyorlar! arkadaşlar neden kabullenemiyoruz suriye bir devlettir ve sınır komşumuz başındada sayın cumhur başikanı tayyip beyin kardeşim deyipte sonra hain ilan edip tu kaka dediği bir esatvar ve bu zatın meclisi ve vatabdaşlarının yüzde 70 sunni bu insanlar esad yönetimini benimsememiş olsalardı kaddafi gibi esed al aşağı yapılırdı bu gerçegi görün hababam sınıfını f b maçına gönderin gitsin yoksa hababam sınıfının tariçisi gibi olacağız bolişkenceden1 işkembe ...

Yusuf Incekalan 
 13.02.2016 6:20
Cevap :
Yorumunuzu ilgiyle okudum Yusuf Bey. Bu güzel yorumunuz için size teşekkür ederim.  15.02.2016 12:06
 

Merhaba kerim Bey..."Bizim uçaklarımız Rus uçaklarından korktukları için keşif uçuşu yapamıyorlar" düşüncesi doğru değildir. Bizim uçaklarımızın korkusu, sınırı ihlal yapan bir Rus uçağını görmektir...Sanırım bu konuda, yani göremezden gelin" şeklinde de, emir almış olabilirler...Selamlar.

cdenizkent 
 08.02.2016 18:17
Cevap :
Öyle ya da böyle biraz garip geldi bana, teşekkür ediyorum Deniz bey.  09.02.2016 15:54
 

Kerim Kardeş Rusya belasını arıyor.Kuduran köpek cami duvarına işermiş. Selamlar, sağlıklı günler.NAHİDE ÇELEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 08.02.2016 17:31
Cevap :
Nahide ablacığım saygılar sevgiler yolluyorum.  09.02.2016 16:29
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 5014
Toplam yorum
: 13182
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 669
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster