Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '07

 
Kategori
Rüyalar
Okunma Sayısı
58814
 

Rüyalarınızı kontrol edebilirsiniz

Rüyalarınızı kontrol edebilirsiniz
 

Rüyalarınızı kontrol etmek ister miydiniz? Uzaya gitmeden yerçekimine meydan okuyabilir misiniz? Rüyalarınızda neler yaptınız, hatırlıyor musunuz? Hatırlamak ister miydiniz? Sır dolu bu dünyanın anahtarı sizde, takılın peşime keşf-i alem’e çıkıyoruz…

Son zamanlarda rüyalara olan ilgim fazlasıyla arttı ve bir süredir aklımı kurcalayan berrak (İngilizce’de bilinen yaygın adıyla lucid) rüyaları araştırmaya başladım. Berrak Rüya, rüyada olduğumuzun farkına varmamızla başlıyor ve burdan sonrası hayal gücünüze ve yaratıcılığınıza kalmış. Güzel bir bahçede güllerin arasında gezmek mi istersiniz bilemiyorum ama hayal edip de yapamadığınız(veya yapmaya fırsat bulamadığınız) şeyleri yapmanıza imkan tanıyan bir dünya bu. Rüyalar alemine hoşgeldiniz…

Rüya’nın kontrolü nasıl ele alınır? Bunu herkes başarabilir mi? Bir tehlikesi var mı? Bu işe girişirken hevesinizi bir kenara bırakıp sabrınızı kuşanın çünkü ha deyince olacak bir iş değil. Bazılarının “rüya farkındalığı”na ulaşması iki ayını alıyor, bazılarının daha fazla. Rüyada olduğumuzun farkına varmak için öncelikle rüyalarımızı hatırlamalı ve bu dünyaya aşina hale gelmeliyiz. Bu iş için bir Rüya Günlüğü tutmaya başlayabilirsiniz. Bu ucuz bir defter veya bir ajanda da olabilir, önemli olan içerik. Günlüğü başucunuzdan ayırmıyorsunuz ve sabah uyanır uyanmaz rüyanızla ilgili aklınıza gelen herşeyi yazıyor/çiziyorsunuz ve bir tarih atıyorsunuz. Anlamlı anlamsız herşeyi yazın, aklınıza gelen hiçbir detayı atlamayın. Bir bulmacanın küçük parçaları gibi düşünün bunları. Şimdi bir anlam ifade etmeyebilir ama zaman içinde çağrışımlar yapacaktır.

Mesela ben Freud’un Rüya Yorumları üzerine yazdığı kitaptan yola çıkarak bir süredir kendi rüyalarımı inceliyorum ve rüya defterime baktığımda iki hafta önce gördüğüm bir rüyayı bile yakın zamanda izlediğim bir film kadar iyi hatırlıyorum. Önce bu dünya ile biraz haşır neşir olmamız gerekiyor demek ki. Rüyanızı yazdıktan sonra gün içinde ve sonraki günlerde okuyun bakalım benzerlikler veya bir takım işaretler var mı?

Rüya işareti denince aklınıza televizyon kanalının köşesindeki kırmızı nokta gibi birşey gelmesin. Örneğin yolda yürüyorsunuz ve birden üzerinizden uçan bir inek geçiyor? Türkiye’de olabilir tabi ama normal şartlarda rüyada olduğunuzun göstergesidir. Bu tür aşırı durumları ve işaretleri rüya yorumlarınıza biraz kafa yorarak ortaya çıkartabilirsiniz. Zaman alacaktır, biraz sabır.

Gün içinde “rüya gibi” dediğiniz oldu mu? Başınıza bir olay geldiğinde “rüyada mıyım acaba ?” diye düşündünüz mü? Rüya ile gerçek arasındaki farkı nasıl anlarsınız? Aslında birsürü fark var ama insan oturup bunları rüyada düşünemiyor(ya da farkına varamıyor). Bu farkı ayırmak için elinize bir cisim alıp hareketlerine odaklanın. Bir bardak yere düşünce kırılıyor, rüyada da oluyor mu acaba?

Rüyaların en belirgin özelliği yerçekiminin olmamasıdır. Koşup pencereden atlarsanız yere düşmediğinizi göreceksiniz fakat buradaki anahtar kelime “farkındalık”. Eğer siz bunun farkında değilseniz kafa göz yarılır, kabus içinde uyanırsınız. Demedi demeyin…

Günlüğümüzü yazıp incelemelerimize başladıktan sonra rüya aleminin kapılarını açma zamanı yaklaşıyor. Bunun için önce kendinizi uyumadan önce motive etmeniz gerekiyor. Biraz rahatlayıp “rüyamın farkında olmak istiyorum” diye birkaç defa tekrarlasanız bile beyninizde bir yer edecektir(uzun vadede tabi, bir gecelik bir iş değil). Bunu yaparken kendinizi parçalayıp uykusuz bir gece geçirmeyin tabi. Bu rahatlık isteyen bir iş. Buarada odanızın havasının temiz olmasına özen gösterin. En azından yatmadan önce bir on dakika havalandırsanız bile yeterlidir.

Herşey tamam, artık uçuşa hazırız! Rüyalarımızı yakından tanıyoruz ve hatta bazılarına kafa bile yoruyoruz. Bundan sonra size ve sabrınıza kalıyor. Rüyanızda “sıradışı” birşey gördüğünüzde aklınızda bir ampül yanıyorsa tüm kapılar size açılacaktır.

Bu bilgilerin çoğunu çeşitli araştırmalarımdan ve astral seyahat uzmanı Willim Buhlman ve bu konunun üstadlarından (hatta bir enstitü bile kuran) Robert Monroe’nun kitaplarından faydalanarak yazıyorum. Henüz ben de sizler gibi yolun başında olduğum için(azıcık ilerisi aslında) bu yolda beraber yürümek istedim. Bir nevi Matrix dünyası yani. Mavi hap mı? Buyrun bu taraftan… Unutmayın, sabır kapıları açan anahtarımızdır…

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

hocam ben bu yazıyı görmeden bu konu hakkında bir şeyler yaz denseydi inanın bunları harfiyen yazardım. aslında seviniyorum beni anlamayan benimle dalga geçen arkadaşlarıma iyi bir cevap olacak bu yazı. yalnız bir zamandan sonra insan dinlenmek içi değil sırf rüya görmek için yatıyor :) ellerinize sağlık ...

mustafa kiliç 
 02.11.2013 17:42
 

ortalık bembeyazdı ve ben rüyada olduğumu bi şeklide biliyordum sanki içimde çok büyük bi güç vardı hissediyordum sonra sonunun gözükmediği bir şelalenin tepesinde olmayı denedim ve ordaydım şaşkındım ve ne dilersem oluyordu hatta içimden bi ara yerimde bi kız olsa tek boynuzlu at isterdi dedim ve onuda getirdim arkama şöyle bi dönüp baktığımda istediğim şeylerle dolu olduğunu farkettim tek boynuzluda ordaydı. Sonra dedim ki madem istediğim her şey oluyor uçabilirim de o zaman ve attım kendimi boşluğa ama bi an içimden ya düşersem diye geçirdim, zaten geçirmemle düşmem bir oldu uzun ve karanlık bi düşüşten sonra uyandım. Bana olan neydi orada olanalar ne demekte lütfen bana bi yardım edebilir misin merak içerisindeyim cevap bekliyorum, esen kalın.

Fatih Albayrak 
 03.08.2013 0:05
Cevap :
Fatih bey yaşadığınız şeye rüyada farkındalık deniyor ve İngilizce'de Lucid Dreamin adı veriliyor. Basitçe rüyada olduğunuzu farketmek ve oradan yola çıkarak rüya aleminde keşif yapmak diyebiliriz. Bu keşif sırasında, sizin yaşadığınız gibi, herhangi bir korku veya şüphe duyarsanız yolculuğunuz sona erer. Oldukça olağan ve keyifli birşeydir. Eğer başucunuzda bir rüya günlüğü bulundurursanız uyanır uyanmaz rüyalarınızı yazabilir ve oradaki yaygın temaları daha rahat 'farketmeye' başlayabilirsiniz.   03.08.2013 10:49
 

Ben dün gece bir rüya gördüm ve bunun rüya olduğunu farkettim ancak her istediğimi yapamadım rüyamdaki kişiler sanki kendi başlarına hareket ediyorlardı ancak rüyamdaki kişilerde bunun rüya olduğunun farkındaydı istediğim şeylerin sadece bir kaçını yapabildim diğerlerini yapamadım rüyamdaki şahıslar benden bağımsızdı bunun sebebi ne olabilir ve bunun önüne nasıl geçeçilir.

Emre Göktürk 
 16.07.2013 13:20
Cevap :
Rüyalarınızı bir deftere yazıp her akşam okumaya başladığınızda rüyada olduğunuzu farketmeniz kolaylaşır. Rüyadaki figürler bilinçaltı zihninizin o gün için seçtiği figürlerdir. Onları değiştirmektense uyum sağlayabilir veya başka bir bağlamı hayal ederek bulunduğunuz yeri değiştirebilirsiniz.   16.07.2013 15:23
 

ben alttaki ve onun altındaki yorumu yazanım neyse konuya dönelim dün yine oldu ben uyku semasındaydım ve birden bire hafiften uyandım sonra geri yattım ve rüyada oldumu biliyorum vede uyanıkken yapmak istediklerimi yaptım sinir olduğum birisini dövdüm ama rüyamda bu yaptıklarımı gerçek hayattada yapıyomuşum gibime geldi ablamlar yine kimi dövüyo bu falan diyodu (ben genelde rüyamda gıcık olup dövemediğim kişileri döverim) ama gerçekte öyle bişey yok kimse konuşmuyodu yanımda hatta odadabile diyillerdi sizce rüyada rüya kontrolü yapmak istiyip ama bunu bilmeden engellemek olabilirmi vede ben 2 gün neredeyse aralıksız uyudum ve açlık hissetmiyodum buda pisikolojik olabilirmi

mertcan erduran 
 16.03.2010 19:21
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 128
Toplam yorum
: 364
Toplam mesaj
: 134
Ort. okunma sayısı
: 1964
Kayıt tarihi
: 03.10.06
 
 

Gözlerini kapat ve düşün: bir cümle kaç kişide farklı etki yaratır? Birbirimizi anlamanın gittikçe z..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster