Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '08

 
Kategori
Anılar
 

Sade kakao

Sade kakao
 

Küçükken okuldan eve gelirken dondurmacıdan dondurma alırdım. ' Sadece kakaolu ' diyeceğim yerde ‘ sade kakaolu ‘ derdim. Dondurmacı da doğal olarak sade ve kakaolu dondurma verirdi.

Olayın matematiğini çözemeyen ben, her defasında sade ve kakaolu dondurmam elimde, ağlamaklı bir hal alırdım.

Dondurmacının neden her defasında bana inatla sade ve kakaolu dondurma verdiğine bir türlü anlam veremezdim. Benden nefret ettiğini, gıcıklığına yaptığını falan düşünmeye başlamıştım.

Bu acıklı durum bir süre devam etti ve bir okul çıkışı yine elime sade-kakaolu dondurma tutuşturunca bütün hayallerim yıkıldı. Öyle ağrıma gitmişti ki bu durum, o anda hıçkırarak ağlamaya başladım. Bir taraftan da kakaolu dondurmayı elimle göstererek, ‘ neden sade kakao vermiyorsun ‘ diye olanca gücümle ciyaklayınca dondurmacı amca, ‘ verdim işte kızım, elinde ya dondurman ‘ diye beni susturmaya çalışmıştı. .

Dondurmacının beni anlaması bayağı uzun zaman almıştı ama sonunda birbirimizi anlayabilmiştik.

O yüzden sade dondurmadan hayatım boyunca nefret ettim. Kabusum olmuştu neredeyse.

Çok sonraları dondurmacı Birol’ u keşfettim.Yazın dondurma, kışın turşu satıyor. Yolunuz İstanbul Maltepe’ ye düşerse (Anadolu Yakası) Maltepe merkezde istasyona inen sahil yolunda sağ tarafta kalıyor. Mutlaka mola verin derim.

İstanbul’ a gittiğimde Birol’ a mutlaka uğrarım. Çok da zarif biridir. İlk gittiğimde para almaz benden, ‘ artık İzmir’ li oldunuz, bugün misafirimsiniz ‘ der. Sağ olsun.

Dondurmanız neli olsun diye sorduğunda ben elli çeşit dondurmanın içinden orada o an olmayan ilk üçü seçmeyi her defasında başarırım nedense. Bu işe Birol da çok şaşırır ve ‘ valla bravo abla yani büyük başarı, o kadar dondurmanın içinden olmayan üç dört çeşidi bulmak ‘ der.

Öyle de bir enteresanlığım var ne hikmetse.

Dondurmanızı orada kağıt helva arası da hazırlatabilirsiniz. Birol bu işin de piridir. Ben hep kağıt helva arası aldığım için bilir sormaz, ‘ külah mı? ‘ diye.

Turşudan anlayanların gideceği adres de orasıdır. Yıllardır aynı işi aynı tempoda sürdürüyor. Maltepe’ liler onu o da müşterileri tanır.

Maltepe’ nin böyle de bir özelliği var. Eskisi gibi olmasa da sokağa çıktığınızda mutlaka tanıdık birilerine rastlarsınız. Yerli halkı çoğunluktadır.

Gece gece nerden çıktı bu nostalji demeyin, ben de bilmiyorum

<ı>Hem annemi hem babamı, ben İSTANBUL' umu özledim…

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..