Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '13

 
Kategori
Siyaset
 

Şafak Pavey

Şafak Pavey
 

Meclis açılırken pek çok ılımlı mesajlar verildi çeşitli mebuslar tarafından. Mesele elbetteki türbandı. Bazı mebuslar ise ılımlı ayar verdi diyebiliriz. En büyük örneği Şafak Pavey'in konuşmasıdır bence. Şimdi burada Şafak Pavey'in içinde bulunduğu durumu, başından neler geçtiğini yazacak değilim. Zaten hepimizin bildiğini düşünüyorum. Ayrıca, kendisinin güçlü bir insan olduğunu düşünüyorum.

TBMM'de tarihi gün yaşanırken konuşmasıyla damga vurdu Şafak Pavey. Belki de türbanı kullanıp şov yapacağını zannedenler bu konuşmanın gölgesinde kaldı.

Peki ne dedi Şafak Pavey ?

***

"Mecliste pantolon giymesi, bir erkek vekil tarafından engellenmiş, bir kadın vekil olarak yapıyorum. Olmayan bacağı, erkekler tarafından siyaset sohbetine dönüştürülen biri olarak yapıyorum. Ve artık Akp'nin başı açık vitrin vekillerinin; emanet oyları, gerçek sahibelerine geri verme zamanının gelip çattığını düşünüyorum." diyen aynı zamanda birilerinin kanına dokunan bu konuşmasının çeşitli kesitlerine dokunmak lazım.

"Buraya gelmeden önce, türbanlı vekillerimizin konuşmalarını taradım. başkalarının özgürlüklerine dair tek bir kelime kullandıklarına rastlayamadım. Kendi inanç özgürlüklerine gösterdikleri hassasiyeti, ruhban okulu, azınlık okulları, cemevleri, bir inanç biçimin murdar olarak ilan edilmesi gibi sorunlu inanç alanlarında göremedim."

...

"Biz Sivas’ta yakılan, Gezi de vurulan, evlerine işaret konulan, hayat tarzından ötürü cezalandırılanlarız ama her nasılsa kronik mağdur sizsiniz."

***

Bu konuşma aslında çok tarihi bir konuşmadır. Politikasını mağduriyet üzerine yıkanlara, bu sayede oy kazananlara öte yandan günümüzde her türlü zorbalığı yapanlara sağlam bir tokat vurmuştur. Mustafa Kemal vurgusuna saldırdırlar saçma bahaneleriyle, özrüne saldırdırlar... Hadi Mustafa Kemal'i kabul edebilirsin fakat o özürüne nasıl dil uzatırsınız ? İnsanlıktan hiç mi nasip almadınız ? TBMM açıklamasına cevap veremedin diyelim... Nedir bu çirkinliğin, aşagılıklığın sebebi ?

Bu konuşmadan sonra utanması gerekenler tabiki utanmadılar aksine bu mebusun eksikliğini yüzüne vurmaya gayret ettiler. Dikkat ediniz bu açıklamaya hiç bir Akp mebusu cevap vermedi. Cevap verenler, karalayanlar kalemlerdi. Yani sen, Şafak Pavey'in de dediği gibi ''57 İslam ülkesindeki kadın haklarının toplamı Tayvan kadar değil'' derken utanmıyorsun hem de bir kadın olarak... Ancak ben bir erkek olarak utanıyorum bu orandan.

Bir engeli bu kadar siyaset malzemesi yapmayı yakıştırıyorsunuz kendinize sanırım.

Dediği gibi... ''Adaletle öç almak arasındaki farkı öğrenmelisiniz.''

Onun engeli bacaksa, sendeki zihinsel...

***

Ne düşünürsünüz bilmem ama o koca meclis içinde beni temsil ettiğine inandığım 3 ya da 4 mebus varsa Şafak Pavey bu 3-4 kişinin arasındadır. Güzel insandır... Geçmişte yaşadıklarıdır onu güçlü kılan.

Son olarak yine bir sözü ile bitirmek istiyorum.

"İnanç özgürlüğünün en büyük güvencesi, geleceğimizi dini rehberlikle kontrol etmek değil, kusursuz bir sekülerizmdir.''

 
Toplam blog
: 117
: 379
Kayıt tarihi
: 01.09.12
 
 

Öğrenci, sanatsever, sporsever, Mustafa Kemal Atatürk... ..