Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sahip olduğunuz üstünlük nedeniyle adalet zarar görecekse avantajınızı kullanmayabilirsiniz

Sahip olduğunuz üstünlük nedeniyle adalet zarar görecekse avantajınızı kullanmayabilirsiniz
 

Sizin avantajlarınız başkaları için dezavantajdır; çünkü onlarla yarışıyorsunuz. Tanrı bazılarını daha mı üstün yaratmış yoksa bizim de farklı yönlerde üstünlüklerimiz var da farkında mı değiliz?

Dünya maalesef aç köpek arenası ve bizler kapıp kaçtıklarımızla, diğer insanları yenerek yok ederek ayakta kalıyor, yaşıyoruz. Tanrı’nın amacı bu olamaz; ama öte yandan sanki bu amaca yönelik dizayn edilmiş gibiyiz.

İlahi nizamda anlayamadığımız hikmetler karşısında kul inisiyatifimizi kullanırsak yaratanı gücendirmeyiz her halde. Zira amacımız iyilik.

Yaşadığım olaylarla örneklendireyim; ancak acele edip enayilik yaptığımı söylemeyin.

Bankaya para çekmeye gidiyorum. Aynı işyerimizde çalışan ve kendisi de para çekmeye giden birisine rastlıyorum. O anda kafamda bir şimşek çakıyor. Kadın, e biraz da kilolu. Benden önce çıkmış ama erkek olduğum için onu geçeceğim ve bankamatik kuyruğunda bir önceki sırayı ben alacağım. Acelesi ya da acil bir işi olabilir. Kuyrukta bekleyemeyecek kadar rahatsız olabilir. Hiçbir şey olmasa da ortada görünmeyen bir adaletsizlik oluşacak. Tanrı’nın bana verdiği avantajı kullanıp onu geçtim ve daha önce sıraya girdim. Kendime avantaj sağladım.

Tahmin ettiğim gibi oluyor. Ben sıraya giriyorum o arkamdan gelip sıraya giriyor. Bankamatik tıkış tıkış. Bize hak olarak verilmiş ama aslında adaletsizlik olan bu duruma müdahale ediyorum ve kendisinin aslında benden önce olması gerektiğini, erkek olduğum için avantajı kendime döndürdüğümü, sıranın onun hakkı olduğunu söylüyorum ve sıramı kendisine veriyorum.

Hayatımda bu tür olaylar çok fazla ama yine aynı konuda benzer bir örnekle konuyu kapatacağım; zira fazlası reklâma girer.

Memur Selahattin’in bu olayında yine bankadan maaş alma durumu var. Bankamatikler henüz yok, eski bir olay. Bankanın içine girip paranızı öyle alıyorsunuz. Memur oldukları için daire personeline (yani memur memura) iltimas yapılıyor. Dışarıda yüzlerce kişi saatlerce kuyruk beklerken memur efendi girip iki dakikada parasını alıp gidiyor. Bütün daire bu şekilde kuyruk falan beklemeden çok kolay bir şekilde işini görüyor. Memur Selahattin insanların saatlerce banka önünde kuyruk beklediklerini görünce bu haksızlığı hazmedemiyor. Aslında düzen böyle, girip o da alabilir. Ama onun adalet duygusu çok farklı. Değil devlet hâşâ Allah bile yanlış yapsa umurunda değil. İnanmayacaksınız o upuzun kuyruğa giriyor ve herkes gibi saatlerce bekleyip maaşını alıyor. Tabi arkadaşları “Salak” diyorlar.

 

  

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..