Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '11

 
Kategori
Yöresel Yemekler
 

Satır köftesi!

Satır köftesi!
 

Sabahın 5’inde telefonum çaldı!

“Ulan CHP’nin sütçüsü artık telefonla mı uyandırıyor insanı?” Diye ufaktan bir kalay geçecektim ki baktım kızım!

“Ne oldu?”

“Baba sen de gitsene İpsala’ya!”

“Kızım her yer kar revan içinde; bu havada gidilmez bir yere!”

“Kırma beni!”

“Çayın hazır mı?”

“Börek bile yaptık!”

Saat 6’da yola çıktık!

Her yerde kar var güya bir yerde yok!

Yollarda tabelaları okuyorum. Bir şey dikkatimi çekti! Sanırım ilk defa Keşan civarında gördüm!

“ Satır köftesi!”

İlk defa duyuyordum!

Edirne’de o kadar kalmıştım ama duymamıştım! Demek ki kıyı bölgelere mahsus bir köfte türü bu!

İpsala şaşırttı beni! Saat 9.30’du vardığımızda! Günlük güneşlik bir hava! Ama rüzgârı kesiyor insanı! Sokak lambaları neredeyse devrilecek!

Erken gittiğimiz için belediyenin yanındaki kahvede çay içelim dedik! İpsala’nın suyu hoşuma gitmedi! Zaten havasını da sevmemiştim! Sanırım Yunanla sınır olmasından kaynaklanıyor bu durum!

Edirne Valiliği İl Kültür Müdürlüğü’nün “Edirne” adlı ( Malatya olacak değildi ya!) dergisi gözüme ilişti kitaplıkta!

Sayfaların bir yerinde “ Satır Köftesi” tarifi var!

Kafamda hep satır köftesi var! Öğleye kalırsak satır köftesi yiyeceğiz!

Fakat Heyhaaat!

Döner yedik!

Çok hoşuma gitti İpsala’nın döneri! Ziraat Bankası’nın yanındaki kebapçıydı yediğimiz yer!

Çayı da güzeldi!

Satır Köftesi, adından da anlaşıldığı gibi, etin satırla en küçüğü buğday, en büyüğü nohut tanesi olacak şekilde doğranmasından oluşuyor! Daha detaylı bir anlatım yapmayacağım! Aşağıda linkini veriyorum!

Yaparsanız afiyet olsun!

http://www.oktayustam.com/tarifler/15386-piyazli_satir_koftesi.html

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..