Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '16

 
Kategori
İlişkiler
 

Senden uzak durmak istiyorsam “kızdı, küstü, beğenmiyor, sevmiyor” gibi illa da bir nedeni yoktur

Senden uzak durmak istiyorsam “kızdı, küstü, beğenmiyor, sevmiyor” gibi illa da bir nedeni yoktur
 

Bildik konular ama yazmak zorundayız; çünkü hala insanlar için sorun.

Birisiyle uzak durmaya çalışsan altında bir neden arıyor. Klasik neden “Beni aşağı görüyor, beğenmiyor, dışlıyor” Doğrudur, bazılarını aşağı görürüz, beğenmeyiz, uzak dururuz. Ama neden sandığın gibi fakir oluşu, çirkin oluşu, köylü oluşu vs değildir. Pis oluşu, saygısız oluşu gibi nedenlerdir. Benim adını yazamayan, pantolonunu giyemeyen arkadaşım var. Bilgisi yoktur ama eli yüzü tertemiz. Aynı sofraya oturur birlikte yemek yeriz. Paylaşacağımız bir şey olmayabilir. Ben konuşurum o dinler, o da kendince konuşur ben dinlerim. Benim ondan alacağım bir şey olmasa bile o benden bir şeyler alır. Sonuçta vermek de paylaşmaktır.

Uzak durmak istediğimiz kişiler ya böyledir ya da uzak durmamızın nedeni yoktur. Etrafımızdaki insanlara bakmışız beğendiğimiz, sevdiğimiz, kendimize uygun gördüğümüz kimseleri dost, arkadaş, sevgili olarak seçmişiz. Diğerlerini beğenmiyoruz sevmiyoruz anlamına gelmiyor ki. Herkesle mi konuşacağız? Sen de başkasıyla arkadaş ol.

Bu durum insanı sinir eder! Ahmet’le konuşmuşum Mehmet “Niye benimle arkadaş olmuyorsun?” Benim arkadaşım var, sen de başkasıyla arkadaş ol. “Niye beni seçmedin de onu seçtin” Kiminle dost arkadaş sevgili olacağıma ben kendim karar veririm. Pazara gittim elmayı aldım armudu almadım. Armut “Beni niye almadın da elmayı aldın” mı diyecek. Eğer arada tartışma vs de varsa “Bana kızdı, küstü” Sorun ciddi/çok önemli değilse birine kızmam küsmem onunla dost, arkadaş veya sevgili olmama engel olmaz. Bağırır çağırır hafta sonu maça gidelim derim.

Bu şekil düşünen kimselerde kompleks vardır. Onu seçmeyişinizi illa bir nedene bağlarlar. En çok da “beni beğenmiyor” Dostluk arkadaşlık özellikle de sevgili olmak duyguyla alakalı bir şey, yani elektrik alma durumu var. İnsan sevdiği muhabbetinden hoşlandığı kimseyle dost arkadaş olurlar. Kendinden hoşlandığı kimseyle de sevgili olur. Sen iyisindir, mükemmelsindir ama senden elektrik almamıştır.

“Beni beğenmedi” argümanı saygısız kimseler için geçerlidir; vardır böyleleri. İnsan beğenmezler. Fakiri, bilgisizi, güzel olmayanı aşağı görürler. Oysa bunlar reddetme nedeni değildir. İnsanları bu nedenle reddedemezsiniz. O fakir bu yüzden onunla arkadaş olmam sözü terbiyesizliktir.

Ama işte herkes böyle değildir. Örneğin benim kabul etmediğim bir kişinin mutlaka kabul edilemez bir yanı vardır. Ya da arkadaş listem doludur ona sıra gelmemiştir. Neticede bir insanın üç beş tane dostu arkadaşı olur.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..