Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '16

 
Kategori
Anılar
 

Senin gibi kültürlü bir insan bu sözü nasıl söyler?

Senin gibi kültürlü bir insan bu sözü nasıl söyler?
 

İki arkadaş sohbetlerinde biri az diğeri çok konuşursa doğal olarak çok konuşan, konuşma esnasında hata yapabilir. Benim durumum da öyle oldu.Bayan meslektaşım bekar ve yaşı benim yaşıma yakın. Odama misafir geldiğinde uzun sohbetler yapar,çay ya da kahve içerdik. Ben konuşurdum o dinlerdi.İçimden niye sıkılmıyor diye düşünürdüm. Konu konuyu açıyor, Dilek'le olağan tartışmalarımızı anlatırdım.Sadece dinlerdi. Bir seferinde bana;'zor adamsın' dedi.

Yine olağan sohbetlerimizin birinde evlenmemiş,yaşı ilerlemiş bir kız için 'evde kalmış' dedim.Baltayı mı taşa vurdum,gaf mı yaptım, densiz mi konuştum, bana ciddi bir şekilde;'Senin gibi kültürlü bir insan nasıl böyle söz söyler'?Dedi.Kızmıştı belli. Sesim soluğum kesildi. Ben o kadar kültürlü biri değilim ki.Kendisine şu soruyu sormayı akıl edemedim.'sence hangi söz uygun olurdu'?

Kitap okumayı sevmiyordu. İnternetteki kitap satış sitesinden kitaplar almıştım.Bir de hediye kitap göndermişler. Bunu nasılsa yakın zamanda okuyamazdım. Ona okuması için verdim. Aradan epey zaman geçti,kitabı iade etmedi. Bir gün sordum' kitabı okudun mu'?Okudum demedi,pek okuyamıyorum,vakit bulamıyorum gibi birşeyler söyledi.Halbuki lojmanda yalnız oturuyor.Arkadaşıyla yürüyüş ve gezmelere gidiyordu.

Aslında kitap okumayanlarada hak verdim. Emekli olalı 7-8 ay oldu nerdeyse,emekli olmadan okumaya başladığım kitabı hala bitiremedim. Okumaya konsantre olamıyorum. Konusu da ağır olduğundan herhalde.

Yabancı bir yazarın kitabı. Sosyalleşme ve özgüven artırılmasını konu alıyor. Yazar bir sayfasında şöyle yazmış.''Her gün bir insanla tanışın''! İyi bakalım,bugün yeni bir insanla tanışabilecek miyim? Öğle saatlerinde kahvaltı yapıp evden çıktım. Caddede çarşıya doğru ağır ağır yürümeye başladım. Görev yaptığım bir yer olduğu için tanıdıklar çıkıyor ama yeni olması lazım. Deniz gören,önünde ıhlamur ağaçları olan bir kahvehanenin bahçesine oturdum. Çay geldi. Kapalı bölümde adamlar okey oynuyorlar,bahçede gruplar halinde oturan adamlar da var.Bütün oturanları göz taramasından geçirdim.Tanışıp,sohbet edebileceğim kim olabilir diye düşünüyorum. Kılık kıyafetlerini inceliyorum. Yakın masadakilerin konuşmalarını duyuyorum.Netice olarak eve eli boş döndüm. O ilçeden taşındım,yeni bir yerde hayat devam ediyor.

Bu arada yeni tanışmam ev sahibiyle oldu. Öğretmen ellili yaşlarda. Depozite istemişti önce, kontrat yaptık. Peşin kirasını ödedim,site aidatıyla birlikte,depozite vermedim. İsteseydi bankadan çekip verecektim. İstemedi.Ben ondan 8-9 yaş büyüğüm sanırım.Bana İsmail abi diye hitap ediyor.

Yeni tanışmalar kısmete bağlı.

Okuduğunuz için teşekkür ederim.

4.11.2016 Düzce

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..