Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '12

 
Kategori
Anılar
 

Sevdalım Kestane

Hemen hemen herkesin sevdiği, yemekten hoşlandığı bir yiyecek vardır.

Kiminin kokusu cezb edicidir, kiminin tadı, kiminin başka bir yiyecekle uyumu… Ama illa ki kişi ile o besin maddesini  bağlayan güçlü bir bağ vardır. Kördüğüm bir bağdır aradaki, vazgeçilemeyen.

Başlıktan da anlayacağınız üzere benim sevdalı yiyeceğim KESTANE!

Kestaneye bayılırım, her şekline, her türüne… Ona karşı tarif edilmez bir bağ var içimde bir yerlerde. Böyle üzerine muazzam bir çizik atılmış olup, kabuğundan kolayca çıkıverenler  favorimdir. Favorim dediğime bakmayın benim kestanenin çürüğüyle bile aramda duygusal bir bağ vardır - çürükleri  yemiyorum tabi ki -

Arkadaşlarımı gecenin bir yarısı  - Manisa’da yaşayanlar bilir ­- Tarzan Köftecisinin sol tarafında tezgah açan kestaneci amcaya az sürüklememişimdir.  Amcayla aramızda oluşan sıkı bir kestane ahbaplığı da böylece ortaya çıkmıştır. Kestane sevgim pek bir meşhurdur ailede de. Sağolsunlar herkes özen gösterir.

Manisa’da öğrenci olmanın en güzel yanı soğuk kış gecelerinde hemen hemen her köşede bir kestane tezgahına rastlayabilirsiniz. Bu benim için bulunmaz bir nimet.  Besin değerini burada saymama gerek yok sanıyorum çünkü bu bir tavsiye yazısı değil.  Bilenler zaten bilir.

Kestaneye bu denli bağlılığımın tek taraflı olduğunu sanmayın sakın. Nereye adım atsam karşıma çıkar. Yine arkadaşlarla gittiğim trekking de hiç bilmeme rağmen resmen kestane cennetine düşmüşüm. Benim gibi kestane sevenler İzmir’in Ödemiş ilçesinde bulunan Bozdağ’daki kestane cennetine mutlaka uğrasınlar.

Bu kadar anlattım da malum yaz aylarındayız ve kestane de kışın yetişir. Özlüyorum tabii ki ama aramızdaki bağ vuslatı hayal ederek daha da  güçleniyor. Sabreden derviş hesabı…

Canı çekenler olduysa beni affetsin… Hamileler bu yazıyı okumasın, okuyanlar hemen unutsun.

Uzun kış gecelerinde dışarıdaki ayazı bertaraf ederek sobanın etrafında yapılan sıcacık sohbetlerin de vazgeçilmezidir kestane… Manevi yönü de faydaları kadar kuvvetlidir.

Bir de mısır sevdam vardır o da başka bir yazıya artık…  Her bulduğunu yiyen bir de onlara sevdalanan bir tip olduğuma mahal vermiş olabilirim ama inanın değilim Jİki tanecik sadece

Belirli ölçüde sevdiğiniz yiyecekleri yemenizde zâtınız için fayda var …

Sevda ile kalın

                                                                                                                               

 
Toplam blog
: 37
: 1229
Kayıt tarihi
: 18.06.12
 
 

Farkındalığı fark ettirmenin amaçlı yolcusu. ..