Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ağustos '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sevgi fedakarlıktır

Sevgi fedakarlıktır
 

Bütün ömrünü birlikte geçirmiş bir çift , bir gün boşanmak üzere mahkemeye baş vuruyorlar.Mahkeme salonu tıklım- tıklım herkes bu seksenlik çiftin niçin ayrılmak istediğini merak ediyor. Mahkemeyi yürüten hakim bu iki yaşlı çifti dinlemek için salonu susturduktan sonra sorar”Anlat teyze neden boşanmak istiyorsun.?”

Yaşlı kadın ağlamakla iyice çukurlaşmış gözlerini kısarak etrafı hafifce süzdükten sonra : ”yetti gayri 50 yıldır canıma tak..etti, bezdirdi beni.”Yaşlı kadın yaşlı gözlerle, ağlamaklı bir ses tonuyla “Sayın hakim bey;bizim bir Sedef Çiçeğimiz vardı, çok severdim....

O bilmez....50 yıl önceydi bana getirdiği çiçekler arasında tohumlayıp büyüttüğüm.Yavrumuz olmamıştı , onu yavrum belleyip hep kurumasın diye her gece kalkar çocuğum gibi onu besler su verirdim.Öyle söylemişlerdi Sedef çiçeği gece sulanır diye, daha iyi gelişir diye. 50 yıl boyunca her gece kalkar onu sular öyle yatardım. Bir gece de ne olur kendisi kalkıp bir tas su vermedi. Geçen gece uyumuş kalmışım beni uyandırmadığı gibi , kendiside çiçeği sulamamış ya bebeğimiz kurursa diye sitem ettim tartıştık artık bu adamı çekemiyorum. Hayatımı, umutlarımı her şeyimi bu adama verdim , ama ondan hiçbir şey görmedim. Bir kerecik olsun benim bildiğim görevlerden hiç birini yapmadı , hep bekledim ancak hiç yapmadı. ....Artık onsuz daha iyi olacağımı düşünüyorum ...yemin ederim...!!

Hakim yaşlı adama dönerek; “Diyeceğin bir şey var mı ? Baba “dedi.

Yaşlı adam bastonuna dayanarak kalktı ve utana sıkıla kürsüye yürüdü:Beyim ben bahçıvanım çiçekleri iyi tanırım Sedef Çiçeğini de çok severim , amma ve lakin bu kadını da severim. Evliliğimizin ilk yıllarında eşimin boynu ağırıyordu doktora götürdüm ve boynunda kireçlenme olduğu ve sürekli aynı pozisyonda yatmaması gerektiğini doktor söyledi. Bende geceleri kalk gez dedim ancak sözümü dinlemedi, sonra bu çiçeği getirdim bunu yavrusu bilip her gece sulardı ben de uyanır onu seyrederdim. Aslında Sedef çiçeği gece sulanmayı sevmez , ben bu kadın yattıktan sonra kalkar çiçeğin suyunu boşaltırdım. Bütün derdim bu kadın her gece kalkıp gezsin ve boynu kireçlenip daha kötü olmasındı. Aslında geçen gece için üzüntüm kadınımın boynu içindi, çiçek susuz kalabilirdi ancak o bunu anlamadı. Aslında ben de yorgundum, uyanamadım suçlandım, sağlık olsun. Sesimi çıkarmadım.

Neticede kendimden verdim, onun için yaşamımı feda ettim, yeter ki başkalarının yaşamına bir nebze yararım olsun.

Hakim iki ihtiyara dönerek"Sevgi Fedakarlık İster"karşılıklı fedakarlık göstermişsiniz, sevginizin devamı bizlere örnek olacak; sizlere mutluluklar dilerim......!!!
Acaba başkalarının yaşamına bir nebze kendileri de bir katkı sağlamak niyetinde olanlar vardır ...Umalım dileyelim Sedef çiçeğini sevenler ve onu kendi yavrusu gibi görenler çok olur ama kendi görevi gibi gördüklerini başkalarından bekleyerek kızmasın darılmasınlar. Sevdikleri için bir ömrü feda edenler bol olsun......!!?

 
Toplam blog
: 45
: 1344
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Düşünmeyi ve yazmayı çok severim. Yaşama ilişkin çelişkileri görmekte ısrarlıyımdır. Muhalif olmaya ..