Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '08

 
Kategori
Sevgililer Günü
 

Sevgililer günü

Sevgililer günü
 

14 şubat


Dün 14 Şubat sevgililer günü kutlandı. Biz her ne kadar gençler kadar coşkuyla kutlamadıysak da, eşlerin, çiftlerin, sevgililerin bugün özellikle birbirlerine sevgilerini ifade etmelerini kuvvetle tekdir ettik.

Ama ertesi gün gazetelerde gerek ülkemizde gerekse dünyada aşırı muhafazakar kesimlerin sevgililer gününe karşı çıktıklarını, köktendinci zihniyetin hakim olduğu bazı ülkelerde sevgililer günü kutlamalarının yasaklandığını okudum ve sofu düşüncenin insanlara mutluluğu çok görmesine şaştım.
Bazı İslamcı düşünce sahipleri, sevgililer gününün Aziz Valentin günü olduğunu ve bu Hristiyan gününü Müslümanların kutlamasının uygun olmadığını iddia ediyorlardı.

Ben bu görüşe hiç katılmadım.
Bir kutlama insanlara mutluluk aşılıyorsa, bazı şeyleri aşıp onu kabullenmemizde bir sakınca olmamalıdır.Örneğin bir anneler gününü gavur adetidir diye red etmek gibi bir saçmalığı aklı başında kimse tasvip etmez.
Bu dünyada her şey insan içindir, insana mutluluk veren her şey doğrudur ve güzeldir.

İnsanlara sevinç verecek şeylere karşı çıkanlar bu çağın insanları değildirler.
Gülmeyi ve eğlenmeyi yasaklayan zihniyetler ne yazık ki bu dünyada hala mevcut ve İslam dinini kendi yasakçı zihniyetine alet eden din eksenli fanatizm bazı ülkelerde insanları her türlü mutluktan uzak tutmayı beceriyorlar!
Bunları görünce her şeye rağmen Cumhuriyet Türkiyesi ile gurur duyuyorum ve Kuran'dan aşağıdaki ayeti bütün sevenlerin gönlüne sunuyorum:

Rum Suresi 84/21

‘’ Onun harika işlerinden biri de, size kendi canlarınızdan, kendileriyle sükun bulacağınız eşler yaratması ve aranıza sevgi ve acıma koymasıdır. Şüphesiz bunda düşünen bir toplum için ibretler vardır.’’

 
Toplam blog
: 19
: 884
Kayıt tarihi
: 08.08.06
 
 

Bu ülkenin meraklı, toplumsal sorumluluk sahibi, zeki,aydın, duyarlı, yeniliğe açık insanları ile ha..