Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Haziran '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Seviyorum ve seviyorum da farkı

Seviyorum ve seviyorum da farkı
 

İnsanın en içten olması gereken duygularından biri aşık olmaktır. Bu aynı acıkmak gibi, susamak gibi kendisini hisettiren bir duygudur. "Acıkmalıyım" ve "Susamalıyım" ne denli komikse "Aşık olmalıyım" da o denli komiktir. İnsanın aşık olası gelmişse, koşullar oluşmuşsa aşık olur. "Bu gün şöyle adamakıllı bir aşık olayım! " yok yahu, elbiselik kumaş mı sipariş ediyorsun?

Şaka bir yana Tanrının insanoğluna bahşettiği en yüce duygulardan biridir aşk fakat gel gör ki sosyal ve ekonomik koşulların şekllendirdiği günümüz toplumlarında kariyer, para, ünvan, Din farklılığı, mezhep farklığı ,zenginlik ve yoksulluk gibi bir takım faktörler bu güzel duyguyu yüreklerinde hissetmeye başlayan bir çok insanın sözüm ona mantık evliliği denilen; evlenenin, ailenin kabullendiği evlilikler yapılmasına neden olmaktadır.

"Aşk varsa gözü kördür insanın" derler eskiler; doğrudur. Eğer böyle bir duygu yaşanıyorsa kişi kalkıp matematik, cebir hesapları yapmaz. Eğer kadın ve erkek kalkıp "Seviyorum da" diyorsa bu ifade "Seviyorum" ifadesinden çok farklıdır; "da" bağlacı konmuşsa arkasına bu güzel kelimenin, mantık çalışmaya başlamış ve aşk "da" bağlacının arkasında grice bulutlanmış, şimşekler çakmış bir havanın yağmursuz hali gibi durur. Saygılarımla...
 
Toplam blog
: 251
: 916
Kayıt tarihi
: 06.10.06
 
 

İ.Ü Edebiyat Fak. Coğrafya bölümü mezunuyum. Lise, üniversite ve  öğretmenliğim boyunca yaşamı şi..