Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '19

 
Kategori
Anneler Günü
 

Şiirimizde Anne Sevgisi (1)

        Cennet anaların ayakları altındadır.
         Hazreti Muhammed (Aleyhisselam)

Her yıl Anneler Günü Mayıs ayının ikinci pazar gününde kutlanmaktadır. Bu yıl da 12 Mayıs pazar gününde Anneler Günü 12 Mayıs Pazar gününde kutlandı. Bugünün tüm annelerimize hayırlı, sağlıklı ve mutluluk dolu günler getirmesini diliyorum. Hasta olanlara da acil şifalar diliyorum. Aramızdan ayrılanları da bu mübarek ramazan günlerinde rahmetle anıyorum. Mekânları cennet olsun.(Tabi 23 Mart 1980 yılında aramızdan ayrılan güzelim anneciğimi anmadan geçemeyeceğim. Aradan yaklaşık kırk yıl geçmesine rağmen hâlâ başımın üzerinde gölgesini ve dualarını hissediyorum. Mekânı gül-gülistan olsun )

Sanat ve kültür dünyamızda annelerimiz için çeşitli atasözleri, şiirler, türküler ve şarkılar dile getirilmiştir. Bizleri ayakta tutan, yıllarca çile çekip bizleri büyüten saygıdeğer annelerimiz için neler yapılsa ve neler söylense yeridir.

Atasözlerimizden biri:” Ağlarsa anam ağlar, gayrısı yalan ağlar”. Kenarına bak bezini al,  anasına bak kızını al. Annemin bir öpücüğü için, bin tokat yemeye razıyım” diyenler vardır.  Hz. Muhammed Yüce Peygamberimiz bir sözünde: Cennet anaların ayakları altındadır,  diye buyurmuşlardır. Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk “Beni bir Türk anası doğurmadı mı? Türk anaları daha nice Mustafa Kemal’ler doğurur. Napoleon Bonaparte ise:  Çocuğun geleceği, anasının elindedir, der…  Bir İtalyan atasözü ise: Ana, baba ne kadar yaşlı da olsa, hayatta olmaları sevindiricidir.

Bu kısa girişten sonra annelerimiz için şiir yazan birçok şairlerimiz vardır. İşte onlardan birkaçının  / yazdıkları şiirlerinden alıntılar yaparak bu köşemde sizlerle paylaşmak istiyorum. Bugün bunlardan bazıları yok aramızda onları da saygıyla ve rahmetle anmak istiyor ve yaşayanlara sağlıklı günler diliyorum.

 

ANNELER

Anneler beşikte der çocuğuna
Acını görmesin gözüm âlemde
Teselli demeksizin bana son demde

Bütün ümitleri yel alır gider
Tomurcuk açılır sel alır gider
Anneler büyütür el alır gider..

                    Ahmet Kutsi TECER


Ak saçlı başını alıp eline
Kara hülyalara dal anneciğim
O titrek kalbini bahtın yeline
Bir ince tüy gibi sal anneciğim


Gözlerinde aksi bir derin hiçin
Kanadın yayılmış çırpınmak için
Bu kış yolculuk var diyorsa için
Beni de beraber al anneciğim.

                      Necip Fazıl KISAKÜREK


Anne öldü mü çocuk
Bahçenin en yalnız köşesinde
Elinde siyah bir çubuk
Ağzında küçük bir leke

Çocuk öldü mü güneş
Simsiyah görünür gözüne
Elinde bir ip nereye
Bilmez bağlayacağını anne

                                  Sezai KARAKOÇ


Gözlerim örtük, fakat yüzümle görüyorum
Ağlıyorsun nur gibi
Beraber duyuyoruz yavaş ve tenha
Duvardaki resimlerle nasibi

Anneciğim büyüyorum şimdi
Büyüyor göllerde kamış
Fakat değnekten atım nerde
Kardeşim su versin ona, susamış…

                     Fazıl Hüsnü DAĞLARCA


Elinin ermediği
Dilinin dönmediği
Çağlarda, yavrum
Kolun, kanadın
Ben oldum!
Dilin dudağın
Ben oldum

Belki kıskanırlar diye
Gördüklerini
Sakladım gözlerden
Gülücüklerini..
Tülün duvağın
Ben oldum!
………….

Usanmadım, yorulmadım, çekinmedim
Gün odu, kırdın…
İncinmedim,
İlk oyuncağın
Ben oldum, yavrum
Son oyuncağın
Ben oldum.. ( 1 )  

                       Arif Nihat ASYA

    1-  Şiirimizde Ana /  Haz:  Yavuz Bülent BAKİLER, Sivas / Zara Karacahisar Köyü Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği yayını, 2002


Abdülkadir GÜLER
11 Mayıs  2019-  SÖKE
 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..