Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '12

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Simavlı şair Asım Kısbet'ın ardından

Simavlı şair Asım Kısbet'ın ardından
 

Simavlı Şair Asım Kısbet


"Ben seninle tanıdım sevda denen duyguyu
Hayatımın anlamı oldun hala öylesin
Bülbül boşa çekmiyor hazan denen korkuyu
Döktüğü gözyaşını güllere sor söylesin "

Bu dizelerin sahibi Simavlı şair Asım Kısbet  idi. Ne yazık ki o 'da şimdi yok aramızda. Asım Bey, bu  yalan dünyayı beyenmedi  ve  ayrıldı aramızdan. Hepimizin  gideceği  öbür aleme  bizden daha önce gitti ve  "elveda"  dedi... Alacağın olsun Asım Bey!!... Bize haber vermeden nerelere uçup gittin? Bu nasıl bir şaka Asım Bey !!!!!

Simavlı şair Asım Kısbet’i Anadolu  kentlerinde düzenlenen  şairler şölenlerinde  gördüm ve tanıştım O'nunla tanışmamız şiir yolunda oldu...Ne yazık ki bu uçsuz, bucaksız şiir yllarında  nice arkadaşımızı  kaybettik. Hani Halil Soyuer, nerde Ahmet Tufan Şentürk? Ya Sadık Necati Ok? AhmetNadir Carer, AhmetKaya, Cem Karaca,  ve Barış Manço nerdeler ? Daha yakında Kırklareli'nden bizlere selam gönderen Yaşar Faruk İnal'ın  ölüm haberini duyan,  bilen var mı? Ya Kerpiç Saray'ın şairi A.Rahim Balycıoğlu?  O'nu da sessiz, sedasız öbür aleme gönderdik. Ya Kahramanmaraşlı şairlerin şairi "HASANA MEKTUPLARIN"  sahibi A.Rahim Karakoç?  " Mektup yazdım Hasan'a, Ha Hasan'a , Ha sana "diyordu imalı dizelerinde... Geçenlerde gitti de hala dönmedi...Bu satırları  Simavlı şair Asım Kısbet  için yazacağımı hiç tahmin etmemiştim, hatta hiç düşünmemiştim ...Heyhat!!!... 

Yanılmıyorsam ilk olarak onu  Simav’da  1998 Mayıs'ında görmüştüm. Anneler günü münasebetiyle birlikte şiirler okumuştuk. Şairler Şölenini Osman Karaaslan düzenlemişti. O günlerde Ali Abdülkerimoğlu’da vardı aramızda. Daha sonraki yıllarda  Kütahya’da, Isparta'da, Bursa'da, Balıkesir'de ,Aydın / Nazilli, Muğla / Bodrum'da,  Didim'de , Kuşadası ve bizim Söke'de bir araya gelmiştik. Yanılmıyorsam en son olarak  geçen yıl 16 -20 Kasım 2011 tarihlerinde Kırşehir'de hazırlanan 2. Uluslararası  Aşık Paşa Şairler buluşmasında yine karşıma çıkmıştı. Güleç yüzüyle beni kucaklamıştı, boynuma sarılmıştı. O sıcak anları asla unutmayacağım. Nedenli sevecen,cana yakın bir insandı...

Doğrusunu söylemek lazımsa Asım Kısbet öyle ahım,şahım ünlü bir şair değildi.  Amma adam gibi adamdı. Üç şiir kitabını  Türk edebiyatına kazandırmıştı. Yine kendisine " ben şair değilim, bana şair filan demeyiniz, ben sadece sizleri sevdiyim için buralara geliyorum " diyordu. yayımladığı  bu şiirler kitabından dolayı böbürlenmiyordu.. Sıcakkanlı idi, vefalı idi,arkadaş dostu idi. paylaşmayı severdi. Tüm etkinliliklerde sanki bir ev sahibi gibi bizlere hizmet ederdi...İnsanlara olan saygısıyla ünlenmişti...

Tek kelimeyle halkın adamı ve babacandı.  Bütün şölenlerde hep ev sahibi gibi  görev yapıyordu. Hiç unutmuyorum, birgün  Kütahya  / Domaniç'te yine beraberdik. Yatak yerimiz biraz yeterli  değildi. O daha önce odasını  ve yatağını bulduğu halde sonradan,arkadaşların bazıları açıkta kalınca   ^armadaşlar ben şurada, salonda   şuradaki  divanda kalabilirim,yatabilirim.  Benim odama, yatağıma kim gelirse gelsin yerimi ona verebilirim "diyordu. Öylece paylaşması seviyordu.

Onun vefat haberini bana Aydın'dan  Şairler ve Yazçarlar Derneği Başkanı  şiir veşairler dostu sevgili   Şükrü Öksüz  boğuk bir sesiyle haber vermişti. O'nu daha yeni kaybettik. ( 11 Eylül 2012  ) günü aramızdan ayrıldı. Yanılmıyorsam  bugün  ( 12 Eylül 2012 ) öyle namazından sonra Simav'da dualarla ,sevenleriyle  sade bir törenle  sevdiklerinin ve hemşerilerinin omuzları üzerinde toprağa verildiğini şair  arkadaşı yine Simavlı şair  Osman Karaarslan'dan öğrendik...Sevgili Osman Karaarslan'ı hemen aradım ve başsağlığı dileğinde  bulundum...Başka ne yapabilirim can dostlar...

Simavlı şair Asım Kısbet'in şiirlerini çeşitli sanat ve kültür dergilerinde zaman zaman okuyor ve izliyorduk.  Ama daha önce de dediğim gibi, o  şairden öte değerli ,vefalı bir insandı. Kadirsinastı, paylaşmayı sevendi....Daha Türkçesi insan olarak adam gibi adamdı...Kibirli, tepeden bakan değildi. Dergilerde, seçkilerde "^yere bakan ,yürek yakan " cinsinden değildi.Ben şahsen böyle insanları asla sevmiyorum.Onlar için asla  zarar diye bir şey düşünmüyorum, lakin bahçelerinden bir çiçek bile koparmak asla istemem. Selam verir,lakin fazla da onlarla samimi olmam...Ama  sevgili AsımKısbet bu gibi adamlardan değildi...O gerçek bir Anadolu  insanı idi...İşte busatırları bunun için yazıyorum...

 Yayımlanan şiir kitapları  "Hüzün Yağmurları ", Simavlım, " Güllere Sor  Söylesin"  şiir kitaplarıyla  sanat ve kültür edebiyatımızda yer aldı. Yaklaşık  çeyrek asır Simav Belediyesinde  görev yaptı. Daha çok,aşk,sevgi, dostluk ve doğa  üzerine şiirler yazıyordu. Sevgi dolubirinsandı... 

Şiirlerinin bir kısmı ayrıca bestelenmişti. Şair dostumuz Asım Kısbet'e Allah'tan rahmet diler, dost ve yakınlarına baş sağlığı diliyorum. Onu her zaman geride kalan şiirleriyle  anacağız. Mekanı cennet olsun.  Sözlerimi onun zaman zaman heyecanla  okuduğu  " Güllere Sor Söylesin" şiirenden  iki dörtlükle   bağlamak istiyorum. Mekanı cennet olsun diyorum..


Tomurcuğumdun benim kıyamadım açmana
Açılıp ta etrafa mis kokunu saçmana
Gözümden sakınırken uzaklara kaçmana
Nasıl kahrolduğumu güllere sor söylesin

***

Hep dikenimi gördü o taptığım gözlerin
Hiçe saydın sevgimi zehir oldu sözlerin
Nevbahar olmadı mı hiç benimle güzlerin
Dört mevsim kokladığım güllere sor söylesin

                                Simavlı Şair Asım KISBET 

                           Güllere Sor Söylesin ( Şiirler ) 2012-SİMAV / KÜTAHYA

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..