Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Sinan Usta'dan cevizli baklava tarifi

Sinan Usta'dan cevizli baklava tarifi
 

Ağız tadıyla bir bayram baklavasız olmaz!


Bu bayram misafirler için kendi ellerimle güzel bir BAKLAVA yaptım ki damaklara şenlik... Şaka maka değil yani, hayatımda ilk kez BAKLAVA yaptım. Nasıl diye soranlara bu bayram için biraz geç de olsa tarifini vereyim, sevgili "hanım kızlarımıza" ve içimizdeki "kazak ev erkeklerine" belki diğer bayramlarda lazım olur :)))

1. "Baklavalık Yufka" hazır olarak alınır. (Kusura bakmayın, henüz hamurunu yapıp da açma ustalığına erişemedik. İnşallah diğer 45 sene içinde de onu öğrenirim ve o zamanki tarifi başusta olarak veririm.)

2. Baklavalık yufka eğer bekleyecekse buzluğa KONMADAN bekletilir. (Maalesef buzlukta beklettiğim için tüm yufkalar kırıldı, bu nedenle bir avuç içi kadar yufka parçacıklarını tek tek açarak yerleştirmek zorunda kaldım.)

3. Yufkalar teker teker parçalanmadan (!) açılarak her üç yufkadan sonra 2-3 kaşık ayçiçek yapı konulur ve elle yaydırılır. (İsteğe göre tereyağı konulsa da tavsiye etmiyorum. Geçenlerde bir ustadan dinledim, "hafif olmasını istiyorsanız tereyağı kullanmayın" diyordu. Ben de ustanın sözüne uydum.)

4. Yağın ardından (kendi yetiştirdiğim) cevizlerden araya güzelce serpiştirilir. (Yufka açamasak da ceviz yetiştirdiğimiz için bu açığı kapatabildiğimi umut ediyorum).

5. Toplamda 30-45 yufka bu şekilde tepsiye dizilir. (Buradaki sorun yufkaların dikdörtgen, tepsinin ve fırının yuvarlak oluşu idi. Bu nedenle zaten yufkalar parçalanmak zorunda olacaktı. Fırını yuvarlak olanlar yufkaları parçalayarak tepsiye rahatlıkla dizebilirler. Tepsinizin büyüklüğüne göre 2 paket almanızı tavsiye ederim.)

6. Bittikten sonra son aşamada tüm yufkaların üstüne yine yağ serpiştirilir. Toplam yağ miktarı yufka ağırlığının 1/4 kadarı yani 1 kg yufka için 250 gr sıvı yağ olabilir.

7. Yağı döktükten sonra önce 2-3 cm arayla dik olarak baklavayı bıçak yardımıyla kesin. Ardından tepsiyi 45 derece çevirerek tekrar tepsi boyunca yufkaları kesin. Daha kolay olması için 90 derece çevirerek kare biçiminde de kesim yapabilirsiniz. (Resimdeki gibi önce dörde bölüp ardından şekilli kesim yapmak için daha çok fırın ekmek yemek gerekiyor, başlangıç olarak bu kesimi tavsiye etmiyorum).

8. Daha önceden yarım saat önce kızdırılan fırına atılarak takribi 30 dk - 45 dk arası pişirilir ve üstü pembeleşince altı da kontrol edilerek fırından çıkarılır. (Süre burada belirleyici bir faktör değil, baklavanın üstü pembeleşinceye kadar pişirildikten sonra altının da kontrol edilmesi ve buna göre fırından çıkarılması gerekir.)

9. Bu arada yufka ağırlığı kadar şeker ile yine aynı miktarda su karıştırılarak şerbet hazırlanır. Şerbetin olduğunu anlamak için kullandığınız tahta kaşığa şerbeti doldurup tenerede dökerken son damlayı kontrol edin. Son damlalar kendini çekiyorsa şerbetiniz kıvamına gelmiş demektir. (Aslında işin özü şerbette, eğer şerbeti gereken kıvamda yapamazsanız hem tadı iyi olmaz, hem de kısa sürede şekerlenir. Eğer ilk kez yapacaksanız şerbetinizin biraz koyu olmasına özen gösterin)

10. Baklava ve şerbet hafif ılık iken şerbeti dökünüz. Bir saat bekledikten sonra ılık iken baklavanın tadına bakın, soğumadan yenecek baklavanın tadını daha çok seveceğinizi tahmin ediyorum.

Alacağınız hazır yufkada tarif zaten yazdığından özellikle detaya fazla inmedim. Ancak bazı ölçüleri kendime göre verdim. Yufkanın ambalajında yazan tarifle de güzel bir baklava yapabilirsiniz. Belki başlangıçta istediğiniz lezzet olmasa da zamanla o lezzeti bulabileceğinize eminim.

Açıkçası ilk yapış için ben bile bu kadarını beklemiyordum, yani utanmasam baklavanın ılık haliyle tepsinin yarısını götürebilirdim. Bundan sonraki bayramlara gelirseniz baklava için söz verebilirim.

Tamam, tamam itiraf ediyorum; baklavayı yaparken hem kızım hem eşim yardım etti, şerbeti de eşim yaptı. Ama onlar "yamak" olarak yardım ettiler, yani esas, hakiki ve özusta bendim :))))

Afiyet olsun efendim, iyi bayramlar...

 
Toplam blog
: 64
: 968
Kayıt tarihi
: 28.10.07
 
 

Mülkiye İşletme mezunuyum ve aynı zamanda Sakarya Üniversitesi Maliye Bömlümünde doktora öğrencis..