Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Haziran '14

 
Kategori
Eğitim
 

Sınıf Perdeleri Kirli ve Söküktü !

Sınıf Perdeleri Kirli ve Söküktü !
 

Sınıf Perdeleri Kirli ve Söküktü !


Sınıf Perdeleri Kirli ve Söküktü !

İki yıldır sınavlar nedeniyle pek çok farklı ilkokul ve lise sınıfı gördüm Antalya'da. Kimi ilkokul binası ve sınıf içleri temiz olmakla birlikte dikkatimi çeken ve beni rahatsız eden şeylerden biri sınıf perdeleri oldu. 

Bazı sınıflarda beyaz perdeler kir içindeydi. Kimisinin alt katlama yerleri dikişleri söküldüğü için yarısı sarkık duruyordu. Kimisinde bir bölümü kornişten çıkmış sarkıyordu. Benzer şey başka sınıflarda sınava giren kardeşimin de dikkatini çekmiş. 

Eğer o sınıflarda ders veren bir öğretmen olsa idim, kendim alır yıkar getirir taktırırdım. On sınıfta aynı şeyle karşılaşıyor olsam, ya yine hepsini alır yıkardım ya da öğrencilerin velilerinde rica ederdim.

En nihayetinde okulda bize de öğretmenin masa örtüsü ya da perde yıkatılırdı ve bu da öğrenci olan bizleri memnun ederdi.

Dikişi sökülmüş perdeleri dikiş yapabilen velilere gönderir ya da yine ben yapardım.
Kornişten çıkmış yarısı sarkan perdeleri bir müstahdeme taktırmak kaç dakika sürer?

Okullar öğretim kurumları yanısıra eğitim kurumlarıdır. Bir atasözümüz vardır "aslan yattığı yerden belli olur" diye. Çocuklar, okuyarak-ezberleyerek değil, görerek öğrenirler yaşamı. 

Öğretmenin böyle küçük bir ayrıntıyı, davranış olarak öğrencilerine göstermesi, onların da bulunduklara yeri sahiplenmelerini, bulundukları yere dolayısıyla kendilerine saygısını pekiştirecektir. 

Yani konu sadece bir perdenin kirli ya da sökük olması değil, o ortamda başlayan minik bir adımın, pek çok alana yayılan saygı, estetik, doğru iş yapma vb gibi etkileridir...

Bazen küçük ayrıntılar yaşamın tümüne yayılır...

 
Toplam blog
: 191
: 1283
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

Başlangıçta sadece su ve onun üzerinde salınıp duran sis mevcuttu.  Baba Apsu ortaya çıktı ve tat..