Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '09

 
Kategori
Blog
 

Sizin de başınıza geldi mi?

Sizin de başınıza geldi mi?
 

Dün akşam, son yazdığım bloğumun linkini bir dosta yollamak isterken, bir de baktım ki bana yazılan 11 yorum cevaplarıyla birlikte silinmiş. Aynı şey sevgili arkadaşım Şerife Mutlu'nun da başına gelmişti, üstelik en çok yorum alan yazısında.

Blog yazarken emek veriyoruz. Yorumları cevaplarken de aynı emeği, belki de daha fazlasını sarfediyoruz. Çünkü, blog yazarken karşımızda kendi benliğimiz var. Cevaplarken, karşımızdaki insanı kırmamak, yanlış anlaşılmalara meydan vermemek adına bir kat daha özenli olmamız gerekiyor.

Buradan yola çıkarsam;

Hiçbir zaman tıklanma, çok yorum alma gibi bir kaygım olmadı. Fazla tık almak için neler yapmam gerektiğini de biliyorum. Ama, dedim ya böyle bir kaygım yok. Üzüldüğüm şey, onca kişinin bana emek vererek yazdığı ve benim onlara yazdığım cevapların sistemden silinmesi. Bunun nedenini merak ediyorum sadece.

Bu arada;

Bu yorumlar ve cevapları şifreyle girdiğim kendi sayfamda duruyor, yorumları yazan arkadaşlarım cevabımı göremiyorlar. Yorumlarını sildiğim gibi bir düşünceye kapılmaları ya zaten beni rahatsız eden. Aklıma takılan bir başka şey de, şifreyle sayfama girdiğimde gördüğüm yeni gelmiş yorumların maile bana haber verilmemesiydi.

Üyesi olduğum bir şiir sitesi var. Oradaki sistem de MB'deki sisteme benzer bir sistem. Orada da özel mesajlar yollanabiliyor, ya da şairlere yorum yazılabiliyor. Bu mesaj ve yorumlar, aynen MB'deki gibi maille bildiriliyor üyeye. Ama, oradaki sistemde MB'de olmayan çok güzel bir yan var. Üyeye yazdığınız mesaj tıpkı Messenger'da karşılıklı konuşuyormuşçasına tuşlara bastığınız an iletiliyor üyeye. Ve en güzeli, karşınızdaki insan, sizin mesajı ya da yorumu saat kaçta yazdığınızı biliyor. Siz de aynı şekilde mesajınızın saat kaçta, hangi tarihte okunduğunu biliyorsunuz.

MB'de ise yanyana iki bilgisayardan yorum yazsanız, karşınızdakine saatler sonra ulaşacak sanırım. Bu sabah Şerife ile konuşup, yorumların kaybolduğunu söylediğimde, dün bana bir yorum yazdığını öğrendim. Oysa ortada ne yorum, ne de mailimde yorumunuz var haberi var.

Yoruldum...

Sizin de başınıza bu durum geldi mi merak ettim. Eğer geldiyse, editörlerden yardım istememiz gerekecek.

Sorunsuz yorumlamalar ve cevaplamalar dileğiyle...

 
Toplam blog
: 261
: 2212
Kayıt tarihi
: 23.07.07
 
 

1954 Antalya doğumlu ve Antalyalı'yım. Ülkemin ve özellikle bu şehrin sevdalısıyım. Sanatın pek çok ..