Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ekim '06

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Sizleri özlüyorum

Hayatimda iki kisinin olumune agladim, babamin olumunden sonra. Biri Baris Manco, digeri Ugur Mumcu, Baris Manco dunya insani idi sacinin uzunlugu, yuzukleri, giydikleri ve muzigi ile, her sarkisinin anlattigi konu farkli idi. Kucuk cocuklar icin program yaparken o cocuklara davranisi onlara verdigi deger, yaslilar icin program yaptiginda onlarin gonlunu alisi unutulmadiklarini hatirlatisi onlara karsi saygisini hep taktir ederdim. Onun programina konuk olan kucuk cocuklarin bir kismi sanatci oldu, bir kismida belirli mevkilere geldiler. Dunyayi dolasarak cektigi belgeselleri yayinlarken bunlari banta alip saklayin diye tavsiyede bulunurdu. Imrenerek izlerdim onu, bende derdim dunyayi dolasacagim onun gibi. Cok takdir ederdim Baris Manco'yu.

O benim gozumde gelecegin Cumhurbaskani idi. Cunku yediden yetmisyediye herkesi kucaklamis herkes ile barisik bir kisi idi o. Turkiye'ye boyle bir sanatci yakisirdi. Moda'dan belediye baskanligina adayligini koyupta hastaneye kaldirilinca, cok uzuldum. Parti icindeki ayak oyunlarina bunyesi ve kalbi yenik dustu dedim. Adayligini cekerek yaristan ayrildi. Onun cok sevdigi Moda'ya cok sey kazandiracagindan emindim. Baris Manco'nun olum haberini aldigimda sanki ailemden birini kaybetmistim cunku o benim Cumhurbaskani adayimdi. Cok ozliyorum Baris Mancoyu coook...

Ugur Mumcu arastirmaci gazeteciligi, Ataturkculugu ve cesareti ile ornek alinacak bir gazetecidir. Arastirmalarinda okuduklari ile yetinmeyip, konularla ilgili kisileri (yurt disinda da olsa) bulup olaylari onlarin agzindan duyduktan sonra kaleme alan, iyi iz suren, tuttugunu koparan, yazdigi ile hukumetleri sarsan, gundemi degistirecek kadar etkili konulari bulup ustune ustune giderek sir perdelerini araliyan, konusmamak icin yemin etmis olsada sorumlulari sonunda konusmak zorunda birakan herkesin kiskandigi bir yazardir.

Yazdiklarini okurken basina birsey gelecek, yoksa guvendigi biryerler mi var diye dusunmeden edemezdim. Meger onun guvendigi korkusuz yuregi, cok sevdigi Turkiye'si ve Turk halki imis. Nereden biliyorsun diyeceksiniz Kitaplarini okursaniz ogrenirsiniz. Hele size tavsiye edecegim bir Rabita olayi var ki, su anda yasadiklarimizi 1984 yilinda haber veriyor. Ugur Mumcu'nun Rabita adli eserini mutlaka okuyun, sadece bu konu ile Sayin Mumcu'nun o donemin hukumetini nasil sarstigini ulkenin gundemini aylarca nasil mesgul ettigini, ulkenin kimler tarafindan yonetildigini, Ataturk'culuk adina Ataturk'un degerlerinin nasil harcatildigini, seriatin ayak seslerini ve Turkiye'ye ilk adimini, Suudi riyalinin kokusunu duyacaksiniz.

Televizyonda Ugur Mumcu'nun olum haberini ogrendigimde basladim aglamaya biliyordum dedim oldurulecegini, meger guvendigi hic kimse yokmus, sadece yuregine guveniyormus. Iki elin parmaklari kadar az kaldi Ataturk'cu, arastirmaci, kalemini satmayan, inandigi degerler ugruna herseyini ortaya koyan gazeteciler. Ruhun sad olsun Baris Manco ruhun sad olsun Ugur Mumcu.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...