Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sonuçta babanın malı da olsa miras haksız kazanç gibi görünüyor

Sonuçta babanın malı da olsa miras haksız kazanç gibi görünüyor
 

Piyango alıyorsun, para çıkıyor; ama para verip piyango alıyorsun, mirasta bunu bile yapmıyorsun, zengin bir adamın çocuğu olman sana havadan mal mülk getiriyor. Bu haliyle miras rahatsız edici. Haksız kazanç gibi geliyor insana, devlet mirası yasaklasa kimse bir şey diyemez “Senin malın mı?” “Ama senin malın da değil”

Onun çocuğu olman bu hakkı veriyor, sağlam bir dayanak değil;  kişi ancak kendi kazandığının sahibi olmalı. “Mirasını bana bırakmazsa babam olmasının ne anlamı kalır” Miras bıraktığı için mi baban? Seni büyütüp yetiştirdiği için bile baban değil; ondan oldun, baban olmasının nedeni bu.

Bir şey gözden kaçırılıyor ama tamam babamızın malı parası bize kalıyor da bu malın paranın kazanılmasında bizim hiç mi katkımız yok? Evlenip ayrılıncaya kadar birlikte çalışıyoruz. “Beşiktekine de miras kalıyor, o da mı çalışıyor?”

Yani doğrusu pek içimize sinmiyor. “Alma o zaman, hayır kurumuna bağışla” Ama genel bir uygulama; hatta almadığın zaman olmuyor, babana saygısızlık etmiş oluyorsun.

Babanın malı olmasa bize de kalmasa… Bazıları nasıl yüzsüzce alıyor, sanki kendi kazanmış gibi! Döven, öldüren tehdit eden bile var. Hem babanın malı niye var ki, bankada parası örneğin; kazanırsın yersin, akılsız herif yememiş yedirmemiş, çocuklarım yesin, böylelerini parasıyla birlikte gömeceksin! Ben hayatımı kendim kazanmak istiyorum, baba malından utanıyorum!  Rahmetliden bankada bir trilyon, gel de kendi hayatını kendin kazan, önümü tıkıyorsun! Herkesler göğsünü gere gere terli alınlarını, nasırlı ellerini gösterirken ben zengin zibidisi oluyorum! Valla billa benim suçum yok!

Babanın malını parasını çocuklarına vermesek mi yoksa hani buna hakkımız da olabilir “Benim babamın malı, sen ne karışıyorsun” der mi? Valla dese desin, bu işin akla uygun bir yolu olmalı, zaten miras mantıksız “Ölüyorum, malım mülküm param var, çocuklarıma bırakacağım” Öl de niye malın mülkün paran var, yeseydin ya be adam! Bu tür insanları oldum olası sevmemişimdir; adeta çocuklarına gelecek sağlamak için yaşarlar; çocukları da kendi çocuklarına. Elli kuruş gidecek diye lokantada bir çorba içiremediğim babamın ölünce elli bin lirası çıktı. Toplu iğnesini almadım; çünkü sinir oluyorum böyle miras olaylarına. Adam çocuklarıma bir şey bırakacağım diye bir çorba içmiyor ya! Ben malımı yerim, o da kazansın!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..