Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '09

 
Kategori
Reklam
 

Sorumsuz Reklamlar

Sorumsuz Reklamlar
 

Sezon Pirinç Reklamı


Reklam Özdenetim Kurulu’nun sitesine baktım da amma çok reklam şikayeti yapılmakta. Bu şikayetlerin birçoğu rakip firmalar tarafından rekabete aykırılık hususunda yapılmakta, bir diğer çoğunluk ise tüketiciler tarafından toplumsal sorumluluğa aykırı davranıldığı düşünülen reklamlar hakkında yapılmakta. Öncelikle Reklam Özdenetim Kurulu’nu böyle bir hizmet verdiği için tebrik ediyorum. Böylece herkes rahatlıkla online ortamda rahatsız olduğu reklamı şikayet edebilir. Başvurunu doldurmak da gayet kolay haberiniz ola.

Bu yazıyı yazdıktan hemen sonra ben de bir başvuru formu doldurup bugünlerde televizyonda dönen bir reklamı şikayet edeceğim. Bahsini ettiğim “üründen soğutan reklam” Sezon Pirinç’in reklamı. Almışlar bir Türk kadını ve Çin’li kocasını, “Kocamın sopalarından iyice bıkmıştım, kocamdan sopa yememek için pirincin iyisini aldım” hesabı bir reklam… Rezilliğin böylesi. Türkiye’nin en önemli sorunlarından biri kadın - erkek eşitsizliği ve şiddet iken, böyle bir reklamın nasıl yayına sokulduğuna aklım ermiyor. Hele ki kadına atılan sopa - dayak mevzusunu bu şekilde mizahi bir dille meşrulaştırmaya çalışmaları da gerçekten çok acı.

Reklam kalitesine gelsem zaten konuşulacak çok şey var. Kötü senaryo, kötü metin yazarlığı ve kötü bir prodüksiyon. Reklam veren de kötü olunca daha ne olsun, ortaya böyle sinir bozucu bir reklam çıkmış. İnternetten reklam ajansını araştırdım ama bulamadım, yoksa burada deşifre etmekten hiç çekinmezdim, emin olun. Hele ki kadının “Kocam Çin malıdır ama pirincin iyisinden anlar” demesi tam bir facia.

Her neyse, siz de sinirinizi bozan ve topluma zararı olduğunu düşündüğünüz reklamları Reklam Özdenetim Kurulu’nun sitesinden rahatlıkla şikayet edebilirsiniz. Asıl amacım bu bilgiyi vermekti.

 
Toplam blog
: 102
: 1607
Kayıt tarihi
: 26.08.08
 
 

1980 İzmir doğumluyum. Kendimi bildim bileli gözlem ve yorum yapmayı çok seviyorum. Genelde hayatı h..