Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '14

 
Kategori
Teknoloji
 

Sosyal ağlar Aşçılar ağlar!

Sosyal ağaları bugün toplumun kullanmakta iletişimin ne kadar önemli olduğunu gösterir sosyal ağalardan bazıları  (facebook, linkedin, Youtube vb.) biz aşçılar olarak bunlardan nasıl faydalanabiliyoruz meslek bilgilerimizi mi yoksa buradayım der gibi mi kullanıyoruz. Aslında ön yargısız baktığımız zaman şöyle bir sıralama yapabiliriz :

1. Özel günler için  yazışmalar,

2. Günaydın ve iyi günler,

3. Bugün şuradaydım veya Buradaydım,

4. Gündemde  olan konularla ilgili haberler,

5. Mesleki Resimler (Yemek, Büfe, Adet sunumlar.vb)

6. Mesleki Köşe yazıları

Yukarıda açıkladığım sıralama gibi sadece mesleki bilgilerimiz son sıralamada yer almaktadır.

Aşçılık mesleğimiz o kadar güzel ve geniş ki sonu yok gerçekten. Dizaynlar sunumlar çok güzel ve sonu gelmiyor peki bunu sosyal medyada en çok kimler kullanıyor dikkatlı bakınca  bunları görebiliriz çok az bir bölümünü meslektaşlarımız yani sanatkar olan mesleğini seven gelişmesi için yıllarını veren ustalarımız kullanmaktadır.

Bu üçüncü gözle baktığınız zaman şu demek zanaatkar olanın emeğini zanaatkar olmayanlar tarafından sosyal medyada kullanmaktadır aslında bu bir suç teşkil etmemektedir sadece  meslektaşlarımızın sosyal ağaları mesleki açıdan çok az kullanmaktadır.

Bu  da ustalarımızın sosyal medyayı gerektiği gibi doğru kullanmadığını göstermektedir

Sosyal medyanın bir luzumsuz bir iş gibi görmektedir  bir gün bir meslektaşım bana demişti “usta  sen ne zaman yemek yapmaya vakit buluyorsun hep seni sosyal medyada görüyorum” dedi ben de kendine sadece bir yazı yazmak için 1 saat yeterli  geliyor bazen yazı için araştırma yaptığım da oluyordu aslın da işin özü meslektaşım beni saatlerce sosyal ağlarda bilgisarayla uğraşıyor zandediyordu. Benim için 1 saat yetiyordu işim dışında veya mesai bitiminde zaman ayırıyordum.

Ama bazı meslektaşlarım saatlerce sosyal ağalara girebilir mesleki açıdan ne paylaştığı  önemli. Sosyal ağlarda aşcılar olarak mesleğimize daha çok önem vermeliyiz paylaşımlarımızda mesleki bilgilerimizi ve yazılarımızla geniş ve duyarlı bir meslek medyası oluşturma imkanımız var. Bunları doğru kullanamazsak yazı başılığında belirttiğim gibi   SOSYAL AĞALAR AŞCILAR AĞLAR ! durumuna düşmemiz normal olur

Yazımın sonuna gelirken bir sözle bitirmek istiyorum İletişim demek ben buradayım demek iletişim yoksa ben yokum demek

Tüm meslektaşlarıma  iyi sezonlar dilerim.

 

Saygılarımla

 Ramazan KIR  

Executive Chef

 

 
Toplam blog
: 18
: 1523
Kayıt tarihi
: 25.05.11
 
 

Ramazan Kır; ( Cici oğlu Etem’in) 4. çocuğu olarak 1964 yılında Emirdağ'a bağlı Davulga'da Kasaba..