Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '06

 
Kategori
Kentleşme
 

Söylenmiş sözler asfaltı

Söylenmiş sözler asfaltı
 

"Biriydim Ben. Bekleyen isteyen biri. 'Biri' olabilmenin en zor kararında en zor zamanında biri. Ellerim hep uzak boşluklardaydı. Başka bir şehirde başka bir hayattım. Ruhen yenilmişleri bedenen olmamışları oynuyordum. Sözler duyuyordum ince kalın ve kısık kısık. İçten gelmeyen tutulamayan sözler, söylenmiş, tüketilmiş, içinde bomboşluk olan sözler, vaadler. Hep uzaktan kumandaydı onlar. Hep umutla söylenen, kara kutu kalplerin hüzün kanalını değiştiren uzaktan bir kumanda. Bastıkça her duygunun düğmesine ruhum daha da bir yenilir, bedense hep bir ağızdan leb demeden kaybolurdu. Sonra 'biri' olan bana, bir hiçmiş gibi yaklaşan, tutumsuz, har vurup harman savrulmuş her kelime birikti, çoğaldı bir siyah gece gibi, doğmamış güneş kadar kör, sayılmamış herşey için bir zavallı umut oldu. Geçti birşeyler uman zaman benden 'biri'nden. Her vaad, beton yığını altında ufaldı, demir çubuklarla dağlandı dört bir yan. Asfalt yollar döküldü üzerine herşeyin, yol oldu onca hayat ve o 'biri' olan ben hiç ayak basmadı Söylenmiş Sözlere bir daha. 15 yıl kayboldu dünyanın ufak bir yerinden ve herşey bu 'biri' için artık 'Söylenmiş Söz' oldu uçsuz bucaksız."

Aslında bir aşkı anlatmaktaydım harflerle ve 15 yılı tek kepçe hamlesi ile bitiren karanlık günleri. Rantların, aşkları, insanları yok edişini görmek, buna sessizlikle haykırmak, yutkunurken boğaza takılan öfkenin acısını tatmayı anlatmak istedim. İstedim ki yazım söz olsun sözüm her ele her ile nur olsun. Herşey insani depremlerin altında asfalt yollar olduğunda belki orada değildim belki göremedim anılarım dozerler altında ezilirken ama yandı içimde bir can, bir hayat bir 15 yıl. Evimden, dünyamdan edildim. Edilgen fiilerle biten cümleler ettim, lanetlerimi siyasi çıkarlarını insan hayatına tercih edenlere havale ettim. "Kentleşmenin gerekleri" uğruna onca feda edilene ağladım. Boğaz manzarası için haram malı boğazlarından geçirenlere boyun eğdim onca insan gibi. Onca insan ki ellerine sıkıştırılan "evlerinin diyetini" canlarını o asfalt yola döktüler; sıcak ziftin altında yanan asfalta. Söylenecek çok söz vardı yaşanacak daha bir sürü şey. Yollar asflat oldu, evler tuzla buz, siyasalımın rantı da yanına kar. Herkes payına düşeni aldı. Bize de "Söylenmiş Sözler"de yürümek düştü.

Saygılar efendim...

None None 26.09.2006 Salı 14.58

 
Toplam blog
: 58
: 883
Kayıt tarihi
: 24.09.06
 
 

Tuti mucize-i guyem ne desem laf değil, çerh ile söyleşemem ayinesi saf değil! Ne acayip... ..