Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Nisan '08

 
Kategori
Eğitim
 

Sözcük dağarcığını geliştirici oyunlar (-2-)

Sözcük dağarcığını geliştirici oyunlar (-2-)
 

* Sözcük dağarcığını geliştirici bir oyun daha. iki, üç, dört ve daha büyük sınıf öğrencileri, sınıflarında veya ailesi ile birlikte oynayabilirler. Oyun sırasıyla yönetilir.

Öğretmen, anne, baba veya oyunu yöneten kişi uzunca bir sözcük söyler. Bu sözcükteki harfleri birer defa kullanarak, 5 dakika içinde kim fazla sözcük üreterek yazarsa o oyunu kazanır.

Örnek: Sözcük, "Kızılırmak" olsun. Kızılırmak'ın harflerini birer defa (her sözcük için birer defa kullanarak) ne kadar sözcük yazabiliriz.

Kız, kızıl, kıl, kır, ırmak, kaz, kazı, kal, kımız, kar, kazık, kırmızı, zam, zamk, ılık, azı, azılı, azık, zar, kılık, mazı, mal, rakı, al, ak, akıl, ırak, ......

Oyun, biraz daha değiştirilerek, öğrencilerin her sözcük için birer "joker" kullanmaları da istenebilir.

* Karışık yazılmış kız erkek isimlerini ortaya çıkarabilmek. Bu oyunda, iki, üç ve daha büyük sınıflar tarafından oynanabilir. Öğretmen, anne, baba veya öğrencilerin birinin yönetiminde beraberce oynanabilir.

Örnek. Ayşerminedahmetezgiraytengin

Ayşe
, Şermin, Mine, Eda, Ahmet, Mete, Ezgi, Giray, Ayten, Engin, ......

* TRT'de yıllarca yayınlanan " Bir kelime bir işlem" yarışması, çocukların sınıf seviyesine göre değişik şekillerde sınıf içinde ve aile arasında oynanabilir.

Küçük sınıflarda : İki, üç ve dördüncü sınıflarda, bu yarışma şu şekilde oynanabilir.

Yarışma bir kişi tarafından yönetilir. İsimler gruplandırılır. Çiçek adı, erkek adı, kız adı, eşya adı vb

Yönetici, önce grup adını söyler, kaç harfli olduğunu söyler, öğretmen harf sayısı kadar tahtaya çizgi çeker.

Örnek. Öğretmen veya yarışmayı yöneten, 7 harfli bir çiçek adı dedi. Sınıf seviyesine göre kolaylık olsun diye herhangi bir harfini söyledi ve yazdı.

M

__ __ __ __ __ __ __

L

Çiçeğin adı" Menekşe", yarışmacılar , çiçeğin adını bilmek için bir harf söylerler, eğer söylenen harf doğruysa üste yazılır ve aynı öğrenci harf söylemeye devam eder. Eğer çiçeği tahmin ederse bir tahmin hakkını kullanabilir. Eğer öğrenci harfi tutturamamışsa harf alta yazılır, sıra başka öğrenciye- yarışmacıya- geçer.Diyelim ki ilk yarışmacı "M" dedi, bildiği için üste yazdık. Aynı yarışmacı devam etti ve "Ş" harfini söyledi. bildiği için o harfide üste yazdık. Aynı oyuncu devam etti ve "L" harfini söyledi ve bilemedi, sıra otomatikman sonraki yarışmacıya geçer. Oyun böylece devam eder.

* Sözcük torbası oyunu.

Bu oyun, sınıfta evde oynanabilir. Sınıf seviyesine göre düzenleme yapılabilir. Kümeler halinde de oynanabilir. Oyunu öğretmen veya bir başka yönetici yönlendirir. Öğretmen, bir sözcük söyler, bu sözcükle ilgili diğer sözcüklerin bulunmasını belirli bir sürede ister.

Örnek: Oyunu yöneten, "ekmek" sözcüğünü söyledi. Ekmekle ilgili her türlü sözcük ve kavramların 5 dakika içinde yazılması istenir. Yarışma sonunda en çok ve doğru yazan yarışmayı kazanır.

Ekmek: Fırın, hamur, maya, fırıncı, un, buğday, pide, somun, kırıntı, hamur teknesi, ......

Bu oyun sınıfların seviyesine göre daha değişik şekillerde oynanabilir.

(devam edecek)

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..