Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '16

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Sultan Lokumu

Sultan Lokumu
 

Merhabalar,
 
Sultan lokumu sütlü tatlıların içinde benim de, konuklarımın da en sevdiği tatlı.
Yeni yılın yaklaştığı şu günlerde hindistan cevizinin kar yağmışlığı andıran görüntüsü bile denemek için geçerli bir bahane.:)
Ben şeker oranını normal tarifin çok altında tutuyorum. Bu nedenle de masum bir tatlı yemenin iç huzuruna ulaşıyorum. Neyse daha fazla kendimi kandırmadan tarifime geçeyim.:)
 
Arzu ederseniz verdiğim ölçünün yarısını da yapabilirsiniz. ( 5 kişi için ideal ölçüdür)
 
MALZEMELER:
 
1 kg. süt  + 1 çay bardağı süt
 
1 su bardağı un
 
1 çay bardağı toz şeker (Tatlı sevenler 1 su bardağı koyabilir)
 
1 paket vanilya
 
Hindistan Cevizi ( 1 kupa)
 
Krem Şanti (1 paket sade)
 
1  kupa  bardağı ceviz
 
 
YAPILIŞI:
 
Önce düz bir zemine folyo kağıt yayıp bu zemin fırın tepsiniz olabilir.
Bolca (1 büyük bardak) toz hindistan cevizi 1 cm. kalınlığında yayılır.
Daha sonra bir tencerede 1 kg. süt, 1 su bardağı un, 1 çay bardağı şeker ve 1 paket vanilya tel çırpıcı ile karıştırılarak pişirilir.
Unun topak topak olmamasına dikkat edilir.
 
Kaynayınca yavaşça hindistan cevizinin üstüne hiç açık yer kalmayacak şekilde dökülür.
Ve 2- 3 saat soğumaya bırakılır.
Bu arada çukurca bir kabın içinde 1 çay bardağı soğuk süt ile 1 paket toz (sade olanı)krem şanti çırpılır.
Soğumuş muhallebinin üstüne tamamı bir spatula ile sürülür. Ve üzerine iri kırılmış bir dolu kupa ceviz aralıkları eşit olarak serpiştirilir.
En sonunda kendimizden yana olan folyoyu alttan tutup, tatlıyı rulo şeklinde çeviriyoruz.
Böylece her tarafına hindistan cevizi bulaşmış oluyor. Dilimlendiği zaman ise o enfes görüntü krema ve ceviz örüntüsü ortaya çıkıyor.
 
Ben üzerini nar taneleri ve nane ile süsledim.
Badem, ceviz ve fındık koyarak  mini rulolar yapıp küçük kağıt kek kalıplarında sunabilirsiniz.
 
Afiyet olsun.