Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '07

 
Kategori
Babalar Günü
 

Süslü Doğan'a...

Süslü Doğan'a...
 

Hiç bir erkek senin gibi dansedemedi benimle.

O ne tangolardı öyle...

Papatya gibisin, beyaz ve ince
Seviniyor ruhum seni görünce...

Sevdim bir genç kadını, ansam onun adını
Her şey beni ona bağlar, kalbim durmadan ağlar...

Ya o valsler ?

Gül ağacı değilem, her gelene eğilem
Çek elini elimden ben sevgilin değilem...

Biz çıkınca piste, herkes oturur muydu ne?

Bolu balolarının gülüydük biz senle.

Hiç bir erkek senin gibi, dansemedi benimle...

Ya sofra muhabbetlerimiz ?

Ben adam gibi içmeyi senden öğrendim. Doyumsuz sofra muhabbetlerini de...

Haydarpaşa yılların, edebiyat fakültesinde 2. dünya savaşında kapıldığın turancılık akımları, sonra özüne dönüş...İlçe başkanlığı, Bolu Gençlikte top koşturmaların... Bolu spor kurucu başkanlığı dönemleri... Süslü Doğan ve çetesi ekibi Deli Ayhan, Kara Cemal, Tabanı Yarık Hulki, Pürüz Cemal, Kadife Kemal, Abaza Servet' lerle yaptığınız yaramazlıklar... Annemin yanında staj yaparken, Abaza Servet amca ile anlaşıp, annemi bi kahve falına kandırışın...Ağzımız açık dinlerdik, öylece... Hadi babaaa...bi daha anlat !

Yemek yapmayı da senden öğrendim ben.

Dillere destan Abant, Gölcük, Aladağ pikniklerimizde ki, parmak yediren göveçlerin unutulur mu hiç ?

" Kuzu etinden olmalı göveç mutlaka. Sebzesi az olmalı içinde, domatesi de az tabii. Yoksa lezzeti bozulur. Sarımsaklar diş diş olacak. Arpacık soğan da olmalı içinde. " derdin. Kimse senin gibi göveç yapamazdı.Yemeklerin dillere destandı. Ne keyf adamıydın be baba...

Sana telefon açardım hep, yemek tarifi almak için. Hani annem... apar topar gitmişti ya... ben evlendikten hemen sonra. Şimdi de büyük kız beni arar hala. Senin tariflerinin aynısını veririm ona. Sonuç muhteşem tabii.

Yeme, içme ve keyf meseleleri senden sorulurdu be baba.

Biraz Sadri Alışık, biraz Gary Grant... Ne yakışıklı...ne süslü adamdın sen. Tam lakabına yakışır cinsinden.

Çakı gibi olurdu pantolonların hep. Kimselere ütületmezdin . O zamanlar ütü masaları da yok. Sererdin yere battaniyeleri.Üstüne de çarşafı. Pantolonun üstüne de ütü bezi ve ıslatılarak ütülenirdi. Buharlı ütü neyim , yoktu o tarihlerde. O ne özendi öyle...Kiracımız terzi İsmail amcanın kulakları çınlasın. Sana çalışırdı hep. Hiç kira parası aldığımızı hatırlamıyorum. Üstüne para verilirdi daha çok.

Bolu çiftetellilerini , en iyi biz oynardık seninle. Biraz erkeksi bir oyun olsa da, seni taklit etmek zevkti benim için. Hala da iyi oynarım laf aramızda, bilesin.

Ben hep, gece lambam açık ve kitaplarım yatağımın içinde, uyurum baba. Gece uyanıp, kitabımı okur, sonra yine uykuya devam ederim.Yatağımın içi kitaplarım ve gazetelerimle doludur. Sanki kitaplarla sevişir gibi. Tıpkı senin gibi. Hatta bu duruma çocukların babası dayanamadı sonunda ! Naapsın adam, ışıkta uyuyamıyordu !

Ben kitapların o büyülü dünyasını senden öğrendim . Her şey kütüphanedeki Varlık yayınları ile başladı. Ben sadece seni taklit ettim baba.

Yıllarca erkek kardeşim Neşet' i benden daha çok sevdiğini sanıp, kıskançlıklar içinde kıvrandım durdum. Pek belli etmezdin sevgini. Şöyle bir sarılmadın bana. Neşem demedin. Şapur şupur öpmedin beni yanaklarımdan. O otoritesi, sertliği dillere destan deniz gözlü Türkçe öğretmeni Neşet Bey var yaaa.. Senin baban yani. Hani bakışlarıyla konuşan... Bilirim, hep onu taklit ettin sen aslında.

Ben, o zamanlar çok üzülürdüm baba. Hep Neşet'i benden daha çok sevdiğini sanırdım. Ben de annemi senden çok severek, intikam alırdım kendimce senden.

Sonra... ne oldu ...neyi farkettim biliyo musun baba ?

Ben hep, senin gibi bir model arayıp durmuşum.

Ve o modeli arayıp dururken, model aslında ben olmuşum...

Toprağındaki gelincikler, kimbilir ne süslü, ne keyifli, ne kıpkırmızı açıyodur , şimdi Bolu'da...






Blognot: (Bu blognot meselesini çok sevdim, teşekkürler Pirmete...)
*Fotoğraf: Babam ve ben ( Ellerdeki, tutuştaki zerafete bakar mısınız . Eller her şeyi anlatıyor)
*Süslü Doğan ve ekibinin yaramazlıklarını okumak isteyenler, anılar kategorisindeki " Süslü Doğan ve ekibini takdimimdir " başlikli yazımı ziyaret edebilirler.

 
Toplam blog
: 171
: 2319
Kayıt tarihi
: 15.02.07
 
 

Düşünen, üreten, kendine, insana, çağına sorumlu, tavırlı, taraflı , çağdaş ve yüzü aydınlığa dön..