Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '13

 
Kategori
Deneme
 

Tanıştığımıza memnun oldum. Benim adım Eşek

Tanıştığımıza memnun oldum. Benim adım Eşek
 

Yanlış anlamayın ben konuşan gerçek bir eşek değilim. Ben de sizin gibi iki eli iki ayağı olan normal bir insanım. Doğduğum zaman annem ve babam bu ismi koymuşlar bana. Neden mi? Anlatayım.

Öncelikle şunu söyleyeyim ismimle ne kadar alay edilse de hiç umrumda değil. Ben ismimi seviyorum ve memnunum. Hatta arkadaşlarımında hoşuna gidiyor adım.

Her ana babanın yaptığı gibi benimde annemle babam doğduğumda bir isim koymak istemişler. Dedem Aslan koyun deyince babaannem illede güçlü olacaksa Kaplan daha güzel demiş, Anneannem çok sevdiği ve küçükken kaybettiği ağabeyinin adı Doğan konulmasını istemiş. Annem de babam da hayvanları çok severler. Bizim ev zaten hayvanat bahçesi gibidir. Evde iki tane kedimiz, bir tane köpeğimiz, iki tane muhabbet kuşumuz ve bir koca akvaryum dolusu balığımız var. A unutuyordum, tabi evde bir de eşek var, ben.

Bana koyacakları ismi düşünürken önce herkes gibi normal bir isim düşünmüşler. Hakan, Özkan, Erkan, Mehmet, Barış. Ama hiç birinde karar kılamamışlar. Öncelikle ismimin değerli bir anlamı olsun istemişler. Değerinin yanında az bulunan bir isim olmasını da istemişler. Doğumuma artık birkaç gün kala yine isimler üzerinde konuşurken babam bir ara “Bir isim bulamadık Eşek’e ” deyince bu cümle annemin çok hoşuna gitmiş ve birden babamla göz göze gelmişler ve gülümsemişler. Annem Eşek koyalım dediğinde babam hayatım boyunca uğrayacağım hakaret ve şakaları düşünmüş olsa gerek bir süre düşünmüş. Hatta olur mu, olmaz mı? ne olur, nasıl tepki alır, büyüdüğünde bize ne der diye uzun süre de tartışmışlar ama yinede isim çok hoşlarına gitmiş. Ailede ikisinden başka kimsenin hoşuna gitmemiş adım ama hiç kimseyi dinlemeyip bana bu adı vermişler. Anneannem sırf bana bu ad konuldu diye bir ay annem ve babamla konuşmamış. Ama sonra o da alışmış adıma.

Dedim ya değerli bir anlam vermek istemişler adıma. Gerçekten de çok anlamlı ve güzel bir adım var. Benim de Aslan, Kaplan, Doğan, Kartal, Şahin adında arkadaşlarım ve tanıdıklarım oldu. Hepsi de yırtıcı hayvan isimleri. Eşek öyle mi ya! Kendisini korkutmadıktan tehdit etmedikten sonra çok sakin ve güzel bir hayvandır. Barışseverdir, canayakındır. Üstelik en güzel gözler eşeklerdedir. Eşekler çok güzel yol bulurlar, aynı zamanda çalışkandırlar ve güçlüdürler. Cüsselerine göre çok ağır yükleri kaldırırlar. Hatta öncüdürler. Eskiden deve kervanlarının en önünde eşek gidermiş. Dilimize pek çok deyimle girmiştir eşek. Eşek gibi güçlü, eşek gibi çalışkan derler. Hatta ismimi hece hece okursanız eşmek ve ekmek anmalına gelirki üretici bir kişiliğe sahiptir. Peki ya Aslan, Kaplan? Güya hayvanların kıralı. Öldürmekten ve yan gelip yatmaktan başka bir şey bildikleri yok.

 Dedim ya ben adımdan memnunum. Tamam itiraf ediyorum, nerdeyse tanıştığım herkes ilk önce yadırgadı adımı. Bazıları yalan söylüyorum zannetti. Bazıları kahkalarla güldü yüzüme karşı. Çokları alay ettiler. Bazıları bana hakaret ettiğini düşünerek olsa gerek ismimi kullanmaya çekindi. Ama ben hep bunu insanların bu isme alışmamış olduğuna yorumladım. Sanıyorum çoğunluklada haklıydım. Çünkü ismime alışan hiç bir arkadaşım benimle, daha doğrusu ismimle alay etmedi. İlkokul ve ortaokul sıralarında önceden alay eden birkaç kişi de daha sonra bana karşı saygısızlık ettiklerini kabul edip bundan vazgeçtiler. Hatta birkaç kez benden bu yüzden özür dileyen arkadaşlarım oldu. Ama her seferinde ben eşek gibi dost kalmayı bildim ve onlarlada dost olduk.

Selamlar,

Eşek Hoşaftanneanlar

 

 

 
Toplam blog
: 42
: 1605
Kayıt tarihi
: 06.09.11
 
 

20. yüzyılın 2. yarısında bu dünyada doğdum. Eğer layık görürseniz insan diyebilirsiniz bana. Yük..