Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '07

 
Kategori
Güncel
 

Tarihin yürüyüşü

Cumhuriyetimiz için yürümek!!!! TBMM kurulduğunda Atamızın ardından yapılan oyunlara kimse göz yummamıştı. Başkomutan veya cumhurbaşkanı olması istenmiş kendisi bu oyunu ince bir manevra ile hem kendi adına hem de Türk milleti adına lehine çevirebilmişti. Hem orduya hem de meclisin verdiği kararlara başkanlık yapabilecekti.

Acaba yaverlerinden biri usulca yanına sokulup, kulağına eğilip ''Paşam, 80 yıl sonra insanlar korkarak, tedirgin olarak Ankara'da Cumhuriyet Mitingi yapacaklar''deseydi ne derdi büyük Atam? Amasya, Sivas, Samsun, Alaşehir kongrelerinde bulunmuş cumhuriyet yıldızları gibi şu anda Ankarada bulunanlarda parlıyor mudur?

Neden cumhuriyetimiz hakkında konuşurken sakınıyoruz artık? Neden tedirgin oluyoruz?Daha öncede yazmıştım yasaklı bir cumhuriyetten veya yasaklı bir liderden mi söz ediyoruz? Neden bu zorluklarla kurulmuş cumhuriyeti değiştirme sevdaları? Gazeteler ılımlı islam cumhuriyetinden bahsediyor.

Mumbar dolmasını bilirmisiniz? Hayvanların bağırsağının içi temizlenip bulgurla doldurulur ve suda haşlanarak pişirilir.Orta anadolu yemeğidir.Yıllar önce okuduğun bir kitapta, savaş sonunda ekip biçecek ürün kalmadığından insanlar aç bilaç kendi kendilerine yiyecek üretmişler.Açlıktan ölen veya murdar olmasın diye kesilmek zorunda kalan hayvanların bağırsaklarını bile yemişler.Peksimet gördünüz mü hiç?Kupkuru taş gibi ekmektir.Suyla ıslatır yersiniz.Öyle üzerine su serperek değil ama...çeşmenin altına tutar iyice ıslatırsınız.Askerlerimiz peksimetle tahin yemişler.

İnsanın yüreği elvermiyor. Dön başını çek git diyorum.Unut anlı şanlı tarihini, nasılsa kimsenin umurunda değil diyorum. Olmuyor. Memleket sevdası dedikleri bu olsa gerek.Ben cumhuriyetim için bir gün değil her gün yürüyorum. Lütfen herkes böyle yapsın.

 
Toplam blog
: 265
: 642
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1974 İstanbul doğumluyum. Yüksekokul mezunuyum. Bursa'da yaşıyorum. Her zaman yazıp defterler, aj..