Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mayıs '14

 
Kategori
Tarım / Hayvancılık
Okunma Sayısı
72
 

Tarım fuarı

Tarım fuarı
 

Hububat tarımı


Sevgili Serhat, Keşan Ticaret Sanayi Odası ile Keşan Ticaret Borsasına ait sosyal paylaşım sayfalarını da dahil ederek Keşanlı Yönetici ve İşadamları Derneğimizin (KEYİAD) "facebook" sayfasından soruyor:  
"Keşan'ımızda neden bir tarım fuarı organize edilmiyor?"
Ve ekliyor:
Çevremizde bulunan il ve ilçelerde tarım fuarları düzenleniyor, bir çok insan o fuarlara gidiyor. Keşan'da; tarım merkezi olmasına rağmen, Enez ve İpsala'yı da içine alacak şekilde bölgesel bir tarım fuarı veya benzeri etkinlik düzenlenmiyor. Keşan, tarımla iç içe iken bu yönde bir etkinliğimiz yok.
            *

Günümüzde tarım teknolojisinde yaşadığımız gelişmeler ve zirai ürünler pazarında yeni oluşumlar, yoğun bir tarımsal potansiyel doğurmuştur. Bugün artık, sadece dönüm başına daha çok ürün elde edip pazara sürmek, başarı için yeterli görülmüyor. Çünkü günümüz koşullarında zirai ürünü hammadde olarak işleyenler, aynı malın değişik fiyat, kalite ve biçimleri ile karşılaşabilmekte ve tarımsal ürünü, işlenecek biçimde değişik seçeneklerden edinme şansına sahip olmaktadır.
Öyle ise tarım fuarlarının önemi nedir?
MEGEP (Mesleki Eğitim ve Öğretim Sistemini Güçlendirme Projesi) halkla ilişkiler ve organizasyon hizmetleri çalışmalarından da yararlanarak, sorunun yanıtını hep birlikte bulmaya çalışalım.

Çağımızda, tüm pazarlarda yoğun bir rekabet yaşanıyor ve bu rekabet ortamında tarımsal üretimden gelen liderlik gücü, yerini pazarlama ve tanıtım çalışmalarının başarısından gelen liderliğe bırakıyor. Çünkü küreselleşme süreci ve bilgi iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişmeler, tarımsal üretim olanaklarını da hızla genişletiyor. Ortaya çıkan en hızlı, kaliteli ve düşük maliyetli tarımsal faaliyetler, bir üretim standardı oluşturuyor ve zirai ürünlerin kalitesi açısından da bölgeler arası farkları giderek yok ediyor.
Bu gelişim ve değişimlerin yaşandığı bir dönemde, zirai ürünü işleyen sanayi yatırımları da ilerleme kaydedebiliyor.

İşte bu noktada firmaların yürüttükleri pazarlama ve tanıtım çalışmalarının çok önemli bir rolü bulunuyor. Böylesi bir pazar ortamında da tarımsal ihtisas fuarlarına katılım, firmalara oldukça önemli avantajlar sunuyor ve hem pazarlama hem de tanıtım çalışmalarını bir arada yürütmelerine olanak sağlıyor.
Tarımsal ihtisas fuarları, zirai mahsul üreticilerinin ve hammadde tedarikçilerinin belli zaman ve mekân dilimi içersinde buluştukları bir "pazar" niteliği taşıyor ve fuarların belirli bir konuya yönelik olması katılımcı firmalara “ilgili talebi” doğrudan, kısa sürede ve en etkili biçimde yakalama olanağı sunuyor.

Böylece tarımsal ürünlerin hem tanıtımı hem satışı açısından önemli kazanımlar elde edilmesi sağlanabiliyor. Bu açıdan fuarlar, tanıtım kapsamlı olmakta ve katılımcıların etkili satış grafiğinin bire bir pazarlama ilişkileri ile artmasına aracılık ediyor.
Çağımızda farklı sektörlerde faaliyet gösteren pek çok firmanın karşı karşıya olduğu en önemli sorunlardan biri de üreticiler ile tüketicilerin bir araya gelememesi ve bu iki grup arasında sınırlı düzeyde bir iletişim kurulabilmesi değil midir?
Tarımsal üreticiler bu şartlar altında, giderek zorlaşan rekabet koşulları içersinde bir yandan yeni ve kaliteli üretim teknolojileri edinmeye, bir yandan tarım ekonomisini izlemeye bir yandan da potansiyeli yakalamaya çabalamaktadır. Öte yandan zirai mahsulü değerlendirecek olan tacirin, işleyecek olan sanayicinin düşünce istek ve beklentilerini de anlamaya çalışmak gerekecektir.
Aradaki mekân ve zaman uzaklığı nedeniyle genellikle pazar analizleri, tüketici isteklerini belirleyen pazarlama araştırmaları, reklam etkinliğini ölçümleme araştırmaları gibi yöntemlerle gerçekleşen genel ve yetersiz çabalar yerine, çiftçimiz ile gerçek anlamda fiziksel bir ilişki kurulmasını sağlayacak olan tarım fuarı, Keşan - İpsala - Enez üçgeninde önemli bir boşluğu doldurabilir.

Ömer Faruk MENCİK YILMAZ bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Sevgili Feyzullah Aktan'ın "Fuar dediğin" başlıklı yazısı: Görüşlerini ve değerlendirmelerini önemsediğim Ahmet Ak, Önder'de çıkan son yazısında: "Keşan'ımızda neden bir tarım fuarı organize edilmiyor?" sorusunu tartışmaya açtı. * İpsala ve Enez'i de içine alacak şekilde bölgesel bir tarım fuarı veya benzer bir etkinlik... * Bu aslında doğal bir gereksinim. Eskiden panayır adı altında yerel yönetimlerce organize ediliyordu.. Genellikle sonbaharda.. Çiftçiler ürünlerini, hayvanlarını pazarlıyor.. Kışlık giysilerini, öteki gereksinmelerini sağlıyorlardı... * Ekonomik etkinliklerdi.. Sosyal, kültürel, eğlenceli tarafları da vardı.. Gençlerin burada tanışıp evlendiği de oluyordu.. Trakya'da Keşan, Çorlu, Pavli (Pehlivanköy) panayırları en ünlü panayırlardı.. Keşan'ınki festivale çevrilip bozuldu... * Ahmet Ak'ın önerisi tartışılmalı!..-FAK. http://www.ondergazetesi.com/yazar.asp?yazar=detay&id=2481

Ahmet AK 
 01.06.2014 10:24
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 276
Toplam yorum
: 141
Toplam mesaj
: 5
Ort. okunma sayısı
: 1026
Kayıt tarihi
: 19.11.12
 
 

Evli, 2 evlat babası, 1965'te doğdu, inançlı, müziksever, insansever, yurtsever, iyi yüzer, ünive..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster