Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '13

 
Kategori
Emlak
 

Tek gelirim olan kiramı alamıyorum

 

“52 yaşında bir kadınım. Eşimi 5 yıl önce kaybettim. Tüm gelir kaynağım babamdan kalan bir dairenin kira geliridir.

Bundan 4 ay önce, daha önceki kiracım daireyi boşaltınca evimi başka birisine bir yıllık kira sözleşmesiyle kiraya verdim.

Ancak kiracım kiramı ödemiyor. Bu nedenle çok zor durumda kaldım.

Ne yapacağımı bilemiyorum. Kiracımı tahliye edip dairemi başka birisine kiraya vermekten başka çarem kalmadı. Bunun için ne yapmalıyım?”

***

Değerli okurum sizi çok iyi anlıyorum. Elbette kiranızı alamayınca Siz de ödemelerinizi yapamaz duruma düştünüz.

İşte yapmanız gerekenler:

*Kiracınıza kira alacağınızı ödemesi için icra dairesinden ödeme emri çıkarttırmanız veya noterden ihtar göndermeniz gerekiyor.

*Bu ödeme emrinde veya ihtarda kira alacağınızı 30 gün içinde ödemesi ödemediği takdirde evinizden tahliyesinin isteneceği belirtilecektir.

*Kiracınız 30 gün içinde kira alacağınızı ödese bile, bir kira yılı içinde iki kez haklı olarak ihtarda bulunmanıza sebebiyet verirse ona karşı tahliye davası açma hakkınız doğacaktır.

*İhtarların yapıldığı kira yılının bitiminden başlayarak bir ay içinde, dava yoluyla kira sözleşmesini sona erdirebilirsiniz.

*Ayrıca kiracınız ihtar yoluyla kendisine tanınan 30 günlük süre içinde kiranızı yatırmazsa bu durumda kira sözleşmesinin sonunu beklemeden tahliyesini isteme hakkınız doğacaktır.

***

Değerli okurlarım, bana güvenerek yaşadığınız sorunları benimle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum. Bu köşe sizlerle anlam kazanıyor.

Ayrıca sizden izin almadan maillerinizi yayınlamayacağımdan emin olabilirsiniz

Değerli okurlarım, her şeyin hayalleriniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

 hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..