Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '13

 
Kategori
Emlak
 

Sneijder’in dairesi

Sneijder’in dairesi
 

Türkiye’ye, Galatasaray’a hoş geldin Sneijder. Umarım başarılı oyunlar oynarsın.

Gazetede haberini gördük daireni de tutmuşsun. Bir züğürt olarak Ya Allah çeneye kuvvet dedim ve yazdım. Fakat rakamlar benim biraz kafamı karıştırdı. Ortada sanki biraz kandırmaca var gibime geldi.

Hemen söyleyeyim kandırmaca derken Sneijder’in bununla bir ilgisi yok. Ev kira bedeli 25 000 Euro deniliyor. Tamam. Evin alanı 725 m2’ymiş. O da tamam. Süper lüks daireye biçilen fiyat 15 milyon dolarmış. Şimdi buna tamam diyemeyeceğim. Hafiften kafamızı bir çalıştıralım. Dünya’nın neresinde olursa olsun normal bir konutun satış bedeliyle kira bedeli arasında yaklaşık olarak 140 kat kadar bir oran vardır. Yani yaklaşık olarak 140 aylık kira bedeli evin satış bedeline denk gelir. Evin bedeli 140 000 TL.’ysa kirası 1000 TL.’dır. Evin bedeli 70 000 TL.’ysa kirası 500 TL’dır. Diğer bir deyişle ev kendini 12 yılda amorti eder. Bu mantıkla düşündüğümüzde 25000 Euro yaklaşık 33700 dolara denk gelir ve bunu 140’la çarparsak 4 milyon 726 bin dolara denk gelir. Hadi ben bilemedim 5 milyon dolar olsun. Ama bu eve 15 milyon dolar değerinde demişler.

Ortada şöyle bir durum var. Eğer ev gerçekten de 15 milyon dolar ediyorsa kira bedeli eve göre 3’te 1 oranında ucuz. Yani bedavaya oturuyor. Diğer taraftan ev sahibi evi amorti edebilmek için 140 ay değil 444 ay beklemesi gerekiyor. Bu da 37 yıl eder ki hiç de karlı bir yatırım değil. Tabi evin aynı kira bedeliyle aralıksız olarak 37 yıl boyunca tutulduğunu düşünürsek.

Veya ev 15 milyon dolar değerindeyse ve ev sahibi aklı başında birisiyse yaklaşık olarak 107 bin dolara kiralaması gerekir. Bu kadar parayı ev kirasına kim verir bilemiyorum. Pahalı bir futbolcu için bile yüksek bir bedel olsa gerek.

Gelin işin içinden siz çıkın.

Saygılarımla

 

Ertunç Alpman

 

  

 
Toplam blog
: 42
: 1605
Kayıt tarihi
: 06.09.11
 
 

20. yüzyılın 2. yarısında bu dünyada doğdum. Eğer layık görürseniz insan diyebilirsiniz bana. Yük..