Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '09

 
Kategori
İlişkiler
 

Teklif etmek mi? Teklifi beklemek mi?

Teklif etmek mi? Teklifi beklemek mi?
 

Merhaba,

Geçen akşam kuzenlerim ile geçirdiğim bir akşam yemeğinde ilişkiler üzerinde konuşuyorduk. Kızlardan bir tanesi; uzun süreli bir ilişkisinden, onu ne kadar çok sevdiğinden ve ondan ayrı kalamayacağından bahsetti. Bunun üzerine ben; "neden evlenmiyorsunuz" diye sorduğum da; "teklif etmiyor ki..." yanıtını aldım.

Durdum ve güldüm; "peki sen neden teklif etmiyorsun" dedim... Hepsi çok şaşırdı, "NASIL YANİİİİ" diyerek... Evet dedim, sen neden teklif etmiyorsun??? Madem arada bu kadar büyük sevgi var, bu kadar büyük aşk var ve beraber bir ömür diliyorsun...

Hissedilen tüm duygular; her iki cins içinde geçerlidir. Aşk, sevgi, özlem, nefret, arzu, istek... Peki durum böyle iken neden erkeklerin ağlaması ve gülmesi basit karşılanır. Neden kadınların yüksek sesle konuşulması yadırganır. Neden seçilen meslekler kadın-erkek olarak ayrıştırılır. Neden erkekler evlenme teklif ederken, kadınlar teklif etmelerini bekler...

Bence saçma, hem de çok saçma... İnsan sevdiğini de, saydığını da, aşık olduğunu da, kızdığını da, nefret ettiğini de... Olumlu veya olumsuz tüm duygularını paylaşmalı... Karşısından beklememeli... Gizlememeli... Hani bir söz vardır; "tavşan dağa küsmüş, dağın haberi olmamış" diye... İşte; ne tavşan, ne de dağ olmalı insan. Her iki tarafta açık yüreklilik ile bunu paylaşmalı...

Hani şu Susanna Tamaro'nun dediği gibi;

.......... Sana tuhaf gelebilir ama, içimde derin bir dürüstlük duygusu vardı ve bu dürüstlük asla ama asla bir erkeği kandıramayacağımı söylüyordu. Günün birinde sabahlara kadar bıkmadan çene çalabileceğim bir delikanlı bulacağımı düşünüyordum; onunla konuştukça her şeyi aynı gözle gördüğümüzü anlayacak, aynı heyecanları duyacaktık. İşte o zaman aşk doğacaktı, bu, dostluk, güven üzerine dayalı bir aşk olacaktı, kandırma üzerine değil. Aşk dolu bir arkadaşlıktı istediğim. Bu açıdan sözcüğün eski anlamıyla yiğitçe bir düşünce tarzım vardı. Peşimdeki erkeklerin gözünü korkutan sanırım eşitliğe dayalı bir ilişki aramamdı.

Evet her nedense; insanlar bunu yaşamak yerine duygularını kendine saklıyor... Hep birilerinden bir şeyler bekliyor... Erkekler duygularını ifade etmek yönünde cimri davranıyor; sanki söylerlerse DELİKANLILIKLARINDAN ödün verecekmiş gibi... Kadınlar ise evlenmek istediklerini dile getirirlerse ya da teklif ederlerse BASİT gözle görüleceklermiş gibi... Asıl basitlik ve delikanlı olamama; açık yürekli olamama da, saklama da, gizleme de yatıyor...

Ben hayatım boyunca hep dürüst ve açık olmaya çalıştım. Böyle olunca da; bazı insanlar tarafından UZAYLI gözü ile görülüyorsunuz... Hatta bu kadar açık sözlü olmamam konusunda ciddi uyarılarda aldım, kimin umurunda... Çoğunluk yanlış yapıyor diye, onlara uymak zorunda değilim. Benim uymam gereken tek kural İNSAN olmak. İnsan olmanın temelinde de; dürüst ve açık sözlü olmanın yattığını düşünüyorum...

Ne diyebilirim; hepinizin ilişkilerinde aşkın, sevginin, saygının ve dürüstlüğün yatmasını dilerim...
Dilerim sabahlara kadar bıkmadan çene çalabileceğiniz bir hayat arkadaşınız olur...
Dilerim o insan ile hayat boyu yaşama aynı gözle bakıp, aynı heyecanı duyarsınız...
Dilerim hayatınız hep SEVGİ ve SAYGI üzerine kurulu olur...

Hoş ve güzel kalın...

SEMA

 
Toplam blog
: 51
: 795
Kayıt tarihi
: 10.08.09
 
 

Merhaba, 18 Şubat 1964 Artvin doğumluyum. Yüksek okul mezunu olup, uluslararası bir Vakıf'tan ofi..