Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Gülser Gültekin Mukul

http://blog.milliyet.com.tr/gg

15 Aralık '06

 
Kategori
İnternet
 

Teknolojinin yok ettikleri ve insan

Teknolojinin yok ettikleri ve insan
 

Teknoloji hayatımızın büyük bir kısmına girmişken kısmen şikayet niteliği taşıyan bir konuyu huzurlarınıza açmak istiyorum. Evet teknoloji her alanda kabulumüz..

Dikkatleri birçoğumuzun bağımlısı haline geldiğimiz bilgisayar ve dolayısıyla internet teknolojilerine çekmek istiyorum.. Her adımda maillerim, msn im diyorsanız buyurun arkadaşlar..

Ben buna interkolik olma diyorum affınıza sığınarak.. Çünkü genelde nerede, ne zaman ve ne için kullanacağımızı bilmezsek sorunlar çıkarıyor ve işin acı tarafı daha da çıkaracağa benziyor..

Hayat denilen bu koşuşturmada bir o yana bir bu yana savrulurken körelti senkronizasyonu aşılayan durumlara karşıyım.İnternete top yekün karşı değilim tabiki yararları var ama bizlerden alıp götürdüğü durumlar yok mu? biliyorum ki cevabınız evet.. Zira görüyoruz ki eskiden böylemiydi ile başlayan cümleler en önde sırayı alıyor.. Tabi ki olumsuz durumlarla da karşılaşmak mümkün.. İşin kötü tarafı farketmeden sinsi sinsi köreliyoruz insan olarak..

Kişileri, ilişkileri normal iletişimden uzaklaştıran bir boyutu var ki akıllara zarar. Arkadaşlarla akrabalarla görüşmenin, bir akşam buyurun gelin de çay içelim demenin tadı, eskiden olduğu gibi değil farkındaysanız.. Neden? "ee akşam msn de birlikteydik ne gerek var" boyutuna çoktan ulaştık. Sanal ortamdan çay-kahve figürü göndermeyi gerçekte ince belli bardaktan içmeye değişir olduk..

sonra yazı dilimiz de bozuldu..

-slm

-nbr?

-ii

-u?

-by

ve daha niceleri..

Bu konularda acil önlem planı yapmamız gereklidir diyorum ve bir nevi iletişim teknolojisi olarak gördüğümüz internetin bizi bizden alıp götürmemesi dileğiyle diyerek bu fikirlerime yorumlarınızı bekliyorum.

Körelmemiş sevgiyle kalın ;)

 
Toplam blog
: 6
: 899
Kayıt tarihi
: 20.11.06
 
 

"Doğumum anama hamallıktı, yaşamam bana.. ölümüm bile hamallık cenaze alayına.." sözünde söylenildiğ..