Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Eylül '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
1059
 

Telefon reklamlarında salak müşteri tiplemeleri

Telefon reklamlarında salak müşteri tiplemeleri
 

Ülkemizde sabit ve cep telefonları hizmeti veren 4 şirket var: TürkTelekom, Türkcell, Avea, Vodafone... Bu şirketler çok kazandıkları için çok reklam veriyorlar. Reklamlarında çeşitli müşteri tiplemeleri oluyor.

TürkTelekom’un reklamlarında Cem Yılmaz var. Kendisini veya çizgisinin oynadığı reklamlarda karşısında oynayan değişik müşteri tiplemeleri görünüyor. Bunları hepsi salak...

Turkcell’in reklamındaki müşteri tiplemesi Recep İvedik.. Kaba saba, görgüsüz, herşeyi bildiğini sanan ancak kara cahil bir tipleme...

Avea’nın reklamındaki müşteri tiplemesi bir güzellik yarışmasında konuşan 80 IQ düzeyinde bir güzellik kraliçesi adayı...

Vodafone reklamlarında hayatının fırsatı olan film yıldızı olma şansını yakalayan bir genç kız ya da iyi bir takıma transfer olma şansını yakalayan bir genç futbolcu kendilerine verilen telefon numaraları başka operatörden olduğu için “yanlış numara” diye yere atan geri zekalı müşteri tiplemeleri görünüyor. Son günlerde de karşılıklı konuşmalarda saçma telefon mesajları gibi konuşan müşteri tiplemeleri var.

Ülkemizin dört telefon şirketini reklamlarının ortak bir yanı var. Hepsinin reklamlarında müşteri tiplemeleri aynı: İtici, cahil, salak, geri zekalı...

Reklamcılar çok iyi, metinler çok güzel yazılmış, çok iyi yönetilmiş, çekimler çok iyi. Oyuncular çok iyi, kendilerine verilen itici, cahil, salak, geri zekalı rollerini çok iyi oynuyorlar. Onların hakkını yememek için bunu özellikle vurguladım.

Reklamcıları ve oyuncuları kutluyorum.

Ancak...

Ancak merak ettiklerim var:

1- Her yıl milyarlarca YTL aktardığımız tüm telefon şirketleri müşterilerini reklamlardaki tiplemeler gibi mi görüyor?

2- Müşteriler kendilerinin böyle tiplenmesine hiç mi tepki göstermiyor, gerçekten böyleler mi?

3- Bu reklamların bir getirisi oluyor mu?

4- Bu reklamlar yüzünden müşteri kaybı yaşıyorlar mı?

Son olarak kişisel görüşümü aktarmak istiyorum:

Bir türlü ısınamadığım Recep İvedik tiplemesi dışındaki diğer reklamlardaki tüm müşteri tiplemelerine bayılıyorum. Ancak dört şirketin de sözbirliği yapmış gibi, müşteri tiplemelerinin müşterileri aşağılayıcı olmasının müşteriler tarafında sorgulanması gerektiğini düşünüyorum.

Ankara, 10 Eylül 2008

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Soruların cevabı aynen evet. Bir sporsever olarak arkadaşlarla ormana gittik. Bazı maçların skorlarını öğrenmem gerekiyordu. Gazetede bilmem kaç maç 4 kontöre gibi bir ilan vardı. Bundan maçları öğrendim. Firmamız Vodafone ama al birini vur ötekine. Aldığım 250 kontör kimseyle konuşmadan 10 günde bitmeye başladı. Kendilerine e-mail attım. Gelen cevap özetle "Sayın müşterimiz yaptığımız araştırmalarda değişik melodi-spor sitelerine üyeliğiniz bulunmaktadır. Her ay üyelik aidatı düşülmektedir. Üyelik için sözleşme yapılmaz, mesaj onaylandığı anda başlar." deniliyordu. Yani bir müzik indirmek gibi hizmetler mesaj gönderdiğinizde meğer abone oluyormuşuz. Şirketimiz bundan bizi haberdar etmiyor tabi. Şimdilerde "Herkese 100 kontör" gibi reklamlar da kandırmaca hepsi aynı tezgah. Kontör istediğiniz anda üye oluyorsunuz sonra gelsin aidatlar. Tabi bundan yine müşterinin haberi olmuyor. İsterse olabilir. Güneş sistemini inceledikleri teleskopla alt yazıları okuyabilirlerse. Saygılar.

Eşit Ağırlık 
 12.09.2008 17:07
 

O reklam flimlerinde oynayan insanları da anlayabilmiş değilim. Acaba bu reklamcılar iyi bir gözlemci mi yoksa?

Müyesser Saka 
 11.09.2008 13:15
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1735
Toplam yorum
: 2342
Toplam mesaj
: 230
Ort. okunma sayısı
: 2333
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster