Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ağustos '07

 
Kategori
Dilbilim
 

Temcit Pilavı'nı sever misiniz?

Temcit Pilavı'nı sever misiniz?
 

Temcit pilavı nedir?

Aynı şeylerin tekrar tekrar, bıkmadan önümüze sunulmasıdır ve birçoğumuz bu durumdan nefret ederiz.

Temcit; Recep, Şaban ve Ramazan ayları süresince sabah ezanından sonra minarelerde okunan ve Allah'ın ululuğunu belirten dua demektir ve makamlı bir şekilde okunur.

Bilirsiniz bazı dualar içilecek ve yenecek şeylerin üzerine okunur ki daha çok şifa bulunsun diye.

Ne kadar doğrudur bilemem. Sahur için pişirilen pilavların üzerine ise bu dua okunulur. Okunmuş bir pilavda asla ziyan edilemeyeceğinden bitene kadar ısıtılıp yenir.

İşte "Temcit pilavı ısıtıp ısıtıp önüne sunmak" buradan gelmektedir.

 
Toplam blog
: 45
: 9373
Kayıt tarihi
: 06.08.07
 
 

Fark ettim ki; çok okudum, çok araştırdım, çok gezdim, çok öğrendim ama az yazdım. Bir baktım ki,..