Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Neslihan ERDOĞDU Serbest

http://blog.milliyet.com.tr/kariyerkoc

11 Haziran '16

 
Kategori
Eğitim
 

Tercih Döneminde Tehlikeli İlişkiler

Tercih Döneminde Tehlikeli İlişkiler
 

Her şey sizin elinizde


Üniversite sınavları yaklaşıyor. Sınav sonrası da tercihler en önemli gündemi oluşturacak. Hatta şimdiden üniversitelerin kendilerini tanıttığı programlar yapılmaya başlandı bile.. Programa çıkan her üniveriste yetkilisi kendi üniversitesinin ayırıcı ve tercih sebebi olabilecek taraflarını anlatıyor.

Elbette bu sürecin önemli taraflarından biri olarak kıymetli bilgilere sahip oluyor izleyiciler.

Ancak ben bu sürecin dinamosu, öznesi olan gençlerle ilgili söyleyeceklerim var.

Şuan gündemleri sınav, eksikler ve sınav performansı bu onların şu an için gerçekleri hiç itirazım yok..

Ancak tercih aşamasında daha kolay yol bulmaları için de kendileri ile çalışmaya ihtiyaçları var.

Bunun için şu aşamada özel bir zaman ayırmasalar da yolda giderken, yatağa  yattıklarında  yaşamları üzerine biraz düşünsünler…

Şu sorular onlara yardım edecektir;

  •  15 yıl sonra ne yapıyor olmak istiyorum?
  •   Nasıl bir hayat beni mutlu eder?
  • Nasıl bir hayat bana uygun?
  •  Ne yaparken kalbim tutkuyla atıyor?
  •  Benim için en önemli şey nedir?

Bu soruların biraz zorlayıcı ve cevapları kolay sorular olmadığını biliyorum bununla beraber eğer bu zorlanma süreci olmadan puanları aldık haydi tercih yapalım derseniz olacaklar şu..

Okul bir taraftan, anne baba bir taraftan “puanın şuraya yetiyor bu bölümü yaz, puanına yazık olmasın şu bölümü yaz “diye çekiştirmeye. Bu yapılan kadar bir kişinin hayatı için ciddi müdahale edilen bir dönem daha bilmiyorum.. O kadar tehlikeli işler yapılıyor ki. Bu sürecin tamamen gencin kontrolünde olmasından yanayım. Zinhar karışmayalım.. Sorgulaması için fırsatlar yaratmak, sorduğunda fikrimizi söylemek elbette önemli.. Karışmamaktan kast ettiğim şey etkin, baskıcı ve yönlendirici olmayalım..

Sevgili gençler ben sizin içiniz dönüp, kendinizi biraz sorguladığınızda çok şey keşfedeceğinizi biliyorum ve size inanıyorum ve biliyorum ki aslında tüm cevaplar içinizde.

Elinizin altında tüm dünyanın bilgisi ve teknoloji var ve siz ihtiyaçlarınız çerçevesinde her şeye ulaşabiliyorsunuz..

Şu an için en önemli olan kendinize yolculuk yapmak.. Elbette bunun için sistematik çalışmalar da var ve çok işe yarayabilir. Zamanınız olmayabilir,ulaşılabilir olmayabilir bu çalışamalar ama, siz kendinize dönüp kendinizi keşfetmeye çalışabilirsiniz..

Hiçbir teknoloji sizin içinizdeki cevapları çekip çıkartamaz…Bu nedenle şu tercih robotu, bu tercih programı dış dünyada arayabileceğiniz cevapların adresidir. Siz önce kendi cevaplarınız bulun…

Bunu yapın ki 35 ine gelmiş ve işini sevmeyen mutsuzlar kervanına katılmayın..

 

Kolay gelsin,

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 157
: 876
Kayıt tarihi
: 10.09.07
 
 

HAYAT YÜZ ÇİZGİLERİ YÖNÜNDE İLERLER.. ..