Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '15

 
Kategori
İnançlar
Okunma Sayısı
236
 

Türbanı Allah icat etmedi ya amaç başını örtmekse şapka giy

Türbanı Allah icat etmedi ya amaç başını örtmekse şapka giy
 

İnsanlar türbanı kapanmanın tek şekli olarak biliyorlar, başka şekilde kapanamazsın. Ama o insanlar bilmiyorlar ki başınızda türban, başörtüsü olduğu sürece eğitiminiz, kültürünüz ne olursa olsun başkaları tarafından gerici/tutucu olarak algılanıyorsunuz. Yani ben de sizinleyim ama gerçek ortada, türban adeta gericiliğin simgesi.

Bu tür kıyafetlerinizi artık kimse elinizden alamaz, merak etmeyin. Ama yapılan doğru mu? Yani başka şekilde giyinerek örtünemez misiniz?  Sanki birilerinin inadına mahsus yapıyorsunuz! Ayetlerde türban/ya da çarşaf geçiyor mu? Yok. Peygamber sünnetinde buyurmuş mu? Hayır. Töreymiş! Yani kıyamete kadar başına bu bez parçasını mı bağlayacaksın? Farz değil, sünnet değil ablacığım. Sakallı buyurmuş!

Bırakın bu sakallı efsanelerini artık ya! Din emrediyorsa yaparsın kardeşim. Din sana türban mı takacaksın diyor? Başını örteceksin diyor. Ört de neyle örtersen ört. Söylüyorum işte, IŞİD’in kelle kesmesinde, Nijerya’da 2000 kişinin öldürülmesinde, Paris baskınında bu türbanın payı var. İnsanları dine saldırma konusunda tahrik ediyor.

Modern bir şekilde pekâlâ örtünebilirsiniz. Siz öyle yapsanız Parisli de o karikatürleri çizmez. Ben zaten kavga için bilerek türbanda ısrar edildiğini düşünüyorum. Dinin sahipleri (din hâşâ Allah’ın değil kendilerinin)  İnsanların çoğu sizin başınızı kapattığınıza değil türbana kızıyor. Bu giyinme şeklini ilkel buluyor.

Milletin giyimine kıyafetine karışma korkut! Kıyafet olarak kalsa karışmayacağım elbette. Ama Büşra ablamızın türbanının çiçekli oyaları masum insanların bağrından aşağı kan olup akıyorsa karışırım! Kimse bunun böyle olduğunu bilmiyor, görmüyor; görmek istemiyor.

Siz türban taktığınız sürece takmayanlarla yeymiybillah düşman olacaksınız. Bunu mu istiyorsunuz? Müslümanlık düşmanlığı mı emrediyor? Dünyada belki 500 milyon türban takan Müslüman var. Karşılarında da 6,5 milyar. Kabul ettiremedik, alışamadılar sizin bu kıyafetinize.

Siz hala kasıtlı yaptıklarını söyleyeceksiniz. Kasten din düşmanlığı yaptıklarını söyleyeceksiniz. Müslümanlığı yeryüzünden silmek istediklerini söyleyeceksiniz. Vardır elbette öyleleri. Ama 6,5 milyar insanın böyle olduğunu söylemeyeceksiniz her halde. Görüyorsunuz türban bela! Müslümanlığa ve Müslümanlara yapılan saldırıların yarısı bu bez parçasıyla ilgili.

Türbanınız çarşafınız olmayınca sizler Müslüman olmuyor musunuz? Kimse sizin kapanmanıza bir şey diyemez; çünkü dinin emri; kapanma şeklinize itiraz var. Sanki Müslümanlığın kıyafeti böyle, Allah böyle emretmiş. Bırakın Allah Aşkına ya! Sanki kasıtlı yapıyor gibisiniz! Sanki amacınız Bedirler, Uhutlar devam etsin! Nijerya’da iki bin masum öldü, içiniz mi soğudu! Şu kafanıza taktığınız bez parçası yüzünden olabilir. Saygısız bir Frenk kıyafetinize takmış karikatürle alay ediyor.  Ve bu devam edecek. Dünya kan gölüne dönecek. Allah hiç böyle şey ister mi?

Müslümanlık kalpte olur ya, illa alnınızda mı yazmalı! Böyle giyineceğinize şöyle giyinseniz noluyor, amaç örtünmek değil mi? Siz paradan haber verin, hem dinin gereği yerine gelir hem de İslam düşmanları ikna olur. Bırakın ikna olsunlar, müminde gurur olmaz. Sonuçta hepsini Allah yarattı.

Bakın sırf bu türban yüzünden belki de bugüne kadar 100 milyon insan öldü. Allah’ın kullarını öldüren türban Allah’ın örtüsü olur mu? Ya vardır bir şekli örtünmenin. İlla böyle olması şart mı? Şapka gibi modern görünüşlü bir şeyler yapın kimse laf söyleyemesin.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Türban yüzünden 100 milyon insan öldü diyorsun ama yanılıyorsun. Türban yüzünden değil insanların başkalarının başını nasıl örttüğüne karışmalarından ölmüşlerdir. Bırak herkes istediği gibi açsın veya istediği gibi örtsün başını. Tasası sana mı düştü? Sende başına huni tak, kime ne? Sevgi ve selamlarımla

Matilla 
 15.01.2015 20:27
Cevap :
Yani türban yüzünden öldü derken tabii ki söylediğiniz kısmı da içinde var...  20.01.2015 15:46
 

Bireysel varoluş özgürlüğüne tüküren özgüven cehaletinde alışkanlıktan gelenek yapıldığı gibi, modada popüler olan da gelenek yapılabiliyor. Zaten maksat baştan çok saçları örtmektir; eskiden bunun modası gevşek başörtüsüydü. Şimdi türban sarmasına döndü. Gün gelir şapka türbanlar da moda olur kanımca. Yeter ki "baş örtmenin biçimi kulun tasarımına kalmıştır" diyebilen cesur kadınlar senin bu yazını okusunlar hele bir bakalım.

Muharrem Soyek 
 15.01.2015 13:49
Cevap :
Güzel yorumunuz için teşekkür ederim Muharrem bey.  20.01.2015 15:24
 

Vallahi haklısınız şapka daha güzel.Selam ve sevgiler.NAHİDE ÇELEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 14.01.2015 19:47
Cevap :
Teşekkür ederim,sağlık mutluluk dileklerimle...  15.01.2015 20:12
 

çözüm üretmekte üstüne yok ..

savas barka 
 14.01.2015 17:16
Cevap :
Selamlar saygılar savaş bey...  15.01.2015 19:32
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 4781
Toplam yorum
: 12840
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 669
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster